İnsan Tasvip Etmediği Bir Şeye Karşı Sempati Duyamaz mıydı?
İnsan tasvip etmediği bir şeye karşı sempati duyamaz mıydı? Küfür tasvip edilmez fakat en azından hafif dozlu bir küfür savurmayan pek az kişi vardır.Yanlış olan ise şudur bunun bir çelişki olarak tanımlanmasıdır.Konumuz dahilinde olmasa da insanların bir çelişki yuvası olduğu ak içinde karanın karanın ise akta bulunması ise gayet sıradanlaşmış bir vaziyette gerçektir.Kuralların,yasaların genel itibariyle bir takım disiplini elemanların kontrolünde olan hayatımızda kütüphane sessizliğinde ansızın bağırmak bir şarkının sözlerini anlamayı bırakıp müziğine ,kafiyesine kendini bırakmak,sinirlerini yatıştıracaksa telefonunu 100 parçaya ayırmak normal olsa gerek.Çünkü insana bir dizi mantıki donanım verildiği gibi en büyük spesiyali duygu verilmiştir kendisine ki bir insan duygularını ifade edebildiği ölçüde vardır.Bu ifade şekli ise farklı yollarla olabilmektedir.Lakin ifade şekli duygulara hitap ettiği ölçüde yücedir.Popularite çizgisine yaklaştığı an kırmızı ışıklar yanar duruma geçer.Buna verilebilecek en iyi örnek şu olmalıdır:Günümüz gençliğinde değişik figürlerde sakal bırakmak iyi derece yanıt vermekteydi kendisine çünkü ergenin en büyük arzusu bulunduğu toplum içerisinde kabul gören bir rolünün olması ve birey olarak tanınmasıdır .Sakal bu konuda iyi bir araçtır çünkü bir nevi büyümenin göstergesidir.Bir süre sonra ise bu sakal mevzusu bir ifade şeklinden çıktı ve bir yaş diliminden sonra sakal bırakmak adet halini aldı ve bu basitlikten acizlikten başka bir şey değildi.Sonuçtan ise elimizde 2 sınıf oluştu sakalı bir ifade şekli olarak görenler ve popülariteye boyun eğenler sınıfı .Bu genellemelerin yanı sıra farklı kalıplara bürünmüş durumda olan nice farklı insan vardır ki bu durumla ilgili şu sözü kullanabiliriz.”Tüm genellemeler bu dahil yanlıştır.” F.Nietzsche.Eğer ki yazıyı okuduysanız lütfen yorumunuzu kendinize saklamayın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.