- 758 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
pamuk bankin sube sorumlusu benim anam (SON)
Aradan bir zaman gecdi ve abim birgün elinde bir kola kutusuyla geldi.icdi gözümün önünde ve cöpe atti teneke kutusunu.Hic sevmezdi bu abim beni.inadima inadima yer icerdi aldigi öteberileri.Kolayi gurk gurk icdi ve benim öyle canim cekdi ki,cakdirmadan kutuyu cöpden alip damlaciklarini agzima damlattim.Eskiden bu tür sular sanki zemzem gibi azcik azcik bardagin dibinde verilirdi biz cocuklarin eline.Kola kutusunu iyice yudum daradim ve kurumasi icin camin önüne ters cevirdim.Kola kutusu kurudukdan sonra hadi bilin ben ondan ne yapdim?ne yapacam, pamuk bankamin acilmasina cok zaman oldugu icin ,kendime kola kutusundan kumbara yapdim.Kimseyede göstermedim yerini.Ama ilan etmisdim bu benim kumbaram diye.Kumbarami el degmedik en sakli bir köseye sakladim.Arada elime para gecince,yani kuruslari arakladikca icine atiyordum.Sakladigim yerde bayagi bir dip odaydi hic kullanmadigimiz.Birgün sangur sungur bir sesler geliyor evin bir yerlerinden ama, bilemiyorum neresinden.Durup durup sangurduyor ve benim kafami kurcaliyor.Hani wikinin basinda bir ampul yanardi ya aklina birsey gelince,haah iste öyle bir 100 woltluk bir lamba yandi söndü benimde basimda.Amaninnn bu ses benim kola kutusu kumbaramdan geliyor.Hemen kosa kosa oraya gittim ve odanin kapisina gelince sessizce kapinin deliginden bakdim.Anam oneeeeeeeeeeee,hatta anamin orda isi ne? bi ara SENDEMi ANAM? Diyecek gibi oldum bürütüsü degisdirip.Sesimi cikartamadim.Anamin kiliginida bir görseniz gül gül bayilirsiniz.Yamisakli gözlüklüce sanki profösör.Anam kumbarayi bi salliyodu ,bi salliyodu görmeniz lagzimdi.Avrat kendini kaybetmis sanki kokteyil yapiyor.Bi salliyo ,bi bakiyo kola kutusunun deligine.Para deligin agzina geldimi? diye.O ara aklima bizim masum mariyanna modeli tebeta bacim geldi.Demek dedim bu kiz anama cekmis! Para hirsi ikisininde kaninda var ellam dedim ve sesimi cikartamadim.Söylendim kendime sadece; abdest alip namaz kiliyon ha anam,utanmiyonda demi kiziyin parasini yürütmeye.Bide diyorlar ki;BU DEViRDE BABANADA GÜVENMiYECEN!! Aha buyrun hadi siz gelinde ANANIZA da güvenin.Kapinin arkasindaki duvara gömülü dolabin icine saklandim.Anam yavasca kapiyi acip disariya cikdi.Agzi taaa kulagina yü heheheeee demeye gitmisdi.Bi mesut bahtiyardi sorman gitsin arakadaslar.Biraz sonra anami soba bacasi gibi tüterken gördüm.Tiryaki hasan pasa gibi fosur fosur veriyordu cüverenin gözüne.Arada halkalarda cikartiyordu keyifden zalim ve vicdansiz anam.Neden öyle diyon anana kiz derseniz,neden olacak sigarayi anam benden yürüttügü paramla almisdi.Söyleyemiyorumda bütün parami elimden alir diye.Hay benim salak aklima ne deyim yaaa.Parani kola kutusuna koyarda cikartmaya calisirkende millete benim kumbaram aha burda der gibi sinyal verirsen olacagida budur anacim.isin garibi kumbaramin icinde ne kadar para vardi onuda bilmiyordum.Elimle tartmaya calisiyordum ama birtürlü anlayamiyordum ki ayol.En sonunda karar verdim ve kumbarami bicak yardimiyla zar zor kesdim ve paralarima kavusdum.O gündür bugündür paradan cok korkarim ben anacim.Gördügüm paraya elimi sürmem.Cocuklarimada ögrettim paranin nasil tehlikeli bir oyuncak oldugunu.Hic kilit vurmadim paramiza cocuklarimin gözleri doydu Allaha sükür.
Bu yaziyi yazmak nerden geldi aklina ?derseniz.Bugün kadinlarin paralarindan konusduk ve anam geldi aklima.Anamin hic parasi yokdu ama,calisan maasli memurlardan belkide daha cokdu parasi.Bildirmezdi bizlere.Babam veya biz anamdan para istesek,hemen komsu ayse teyze,fatma teyze,hatca teyzeye gidip alip gelme numarasi cekerdi benim uyanik anam.Halada öyle yapiyormus,komsudan aldim numarasi hala eskimemis yani anlayacaginiz.Benmi? yok anam para kim? ben kimim?,parayla isim olmaz ,daha gecen ay sansüre birikdirdigim 3 kurusluk 2 bin € yu verdim.Yok benim param yok anacim.Calismiyom etmiyom nerden olsun ki?;)
Affiniza siginarak bir fikra anlatmak istiyom kisaca.Gizli sakli yerlere saklanan para konusunda;
yasli bi nine rontgen cekdirmeye gitmis belinden.Filimlerin sonuclarini beklemis ve sonuclar gelmis.icinde bir not varmis;
sevgili beli agriyan teyzecigim,belinizde sorun yok ama ,görmedik sanmayin.ic camasirinizin icine sakladiginiz paranizin tomari röntgende göründü! haberiniz olsun.Dikkat edinde paranizi düsürmeyinnnnnnn:))
NOT:tasarrufun yolu pamukbankdan geciyor arkadaslar,aldigimizi bakkala cakkala meze etmiyelimizin;)
YORUMLAR
yaban gülü(gurbetbaci)
Sadece güzel bir yazı değil aynı zamanda tebetalı vikili güzel bir nostalji de yaptık. Hele de o kumbaradan para araklama konusu çok güzeldi. Ama o konuda da ustaydım ben. İş bankasının kumbarasından bile para yürütebiliyordum yani.
Velhasılı taaa çocukluktan aşışıyoruz hırsızlığa ondan sonra da önümüze geleni hırsızlıkla suçluyoruz.
Ama artık hırsızlıkta da çağ atladık. Vatandaşın birisnini arabası çalınmış. Ama bir kaç gün sonra araba kapının önünde ve içinde bir not: Kız arkadaşımı gezdirmek için acil arabanıza ihtiyacım vardı. Çok özür diliyorum. Lütfen arabanızın koltuğuna bıraktığım tiyatro biletlerini kabul buyurun.
Adam bir de hırsıza teşekkür ederek tiyatro biletlerini alıyor ve o akşam esiyle tiyatroya gidiyor. Eve geldiklerinde evde ne varsa çalınmış olduğunu görüyorlar. Boy aynasında ise rujla yazılı bir mesaj: Umarım oyunu beğenmişsinizdir.
Selam ve saygılarımla.