- 1417 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
BİNDİ-İNDİ - 2 -
Minibüs Nihayet Yeni Sahra’ya geldi. Burası tehlikeli bir mıntıkadır aslında. Tehlikelidir çünkü buradan minibüse binen çok olur. Nitekim de öyle oldu. Beş kişilik bir grup minibüs’e doğru hamle yaptı. Açılan kapıdan içeri girip preslenecekler yani. Şoför seslendi.
-Ön tarafa doğru sıkışalım.
Sıkışmasına sıkışalım da O tarafa doğru ilerlemek için tam olarak minibüsün ortasında duran ‘’Yarma’’ nın kıpırdaması lazım. Adam dünyanın yedi harikasından biri olan Rodos Heykeli gibi kaidesinde öylece sabit duruyor. Tepemin tası atık vaziyette zaten…
-Arkadaşım biraz kıpırdar mısın? Bak kapı kapanmıyor.
Adamda hareket yok. Sinir katsayılarım tavan yapmaya başladı.
-Heeeyyyy vatandaş sana söylüyorum….Gri montlu…Sokak lambası gibi ne dikiliyorsun? İlerlesene biraz.
-Sen bana mı dedin sokak lambası diye?
-Evet sana dedim. İlerlesene biraz.
-Ulan ampül. Sen benim kim olduğumu biliyor musun?
-Kim olursan ol. Orada dikilme öyle ilerle biraz.
-Yav senin canın dayak istiyor galiba sabah sabah.
Artık sivrisinek ile kasırganın kavgası hikayesinde olduğu gibi işi resmen kavgaya döktük. Ben boyuma posuma bakmadan dayılanıyorum ‘’Yarma’ya’’
-Senin gibi yarmaları çok gördük biz.
Adam bana doğru hamle yapacak ama ne mümkün aramızda en az yedi tane yolcu var. Millet durdu bizim atışmamızı seyrediyor. Ben de nasılsa bana kadar gelemez diye şirretliği iyice ele aldım.
-Oğlum bundan başka İstanbul yok. Adam ol biraz adam…
-İn lan aşağı. İn de o kravatını yedireyim sana. Mına godumun sünepesi.
-Konuşma lan, yemiş yemiş de çıkaramamış Allah’ın ayısı.
Arabadan inmek gibi bir niyetim kesinlikle yok tabii ki. Henüz genç sayılırım yaş elli sekiz olsa da. Biraz daha yaşamak istiyorum elbette. Ama dedim ya çenemi de tutamıyorum bir türlü. Bu arada da dua ediyorum ikimiz de Kadıköy’de inmeyelim. Ya da ‘’ yarma’’ kasıtlı olarak benim ineceğim yerde inmesin diye. Böyle bir durum olursa b, o ve k harflerinden oluşan nesneyi yedim gitti. Adam ikinci yumruğu sallamadan, birincisinin rüzgarıyla devrilmem işten bile değil.
‘’Yarma’’ benim minibüsten inme gibi bir niyetim olmadığını anlayınca sustu ama el kol hareketleriyle bir şeyler anlatıyor. Uzaktan bakıldığında kabak dolması tarifi veriyor gibi ya ben net olarak anlıyorum ne demek istediğini. Bu saatten sonra ne yapmak lazım? Elbette ki arenadaki azgın boğaya kırmızı örtü sallamamak değil mi? Ne gezer…Adamın kabak dolması tarifine karşılık ben de kol böreği tarifi veriyorum ona.
Ya Rabbi Çok şükür. Yarma Optimumda iniyor. İnerken de sesleniyor bana.
-Seni beynime kazıdım. Merak etme bu iş burada bitmedi.
Ne yapmak lazım? Susup yola devam etmek. Lakin yeni bir tabela iyice canımı sıkmış durumda ‘’ Optimum Outlet Center’’ Sizin optimumunuzun da outletinizin de centerinizin de içine edeyim’’ diye söylenirken ‘’ yarma’’ya da lafı yetiştiriyorum.
-Yemedi değil mi ? Hemen indin minibüsten.
Allahtan minibüs şoförü gazladı. Yoksa ‘’Yarma’’ geri dönmüş ve tekrar minibüse binmeye niyetlenmişti.
Optimum Outlet Center den aldığımız yeni yolcularla yola devam ediyoruz artık. Bir anne – kız binmişti minibüse. Kız annesine sordu?
-Anaaa hindi bu araba dayım gile mi gediyoo?
Anaya bir baktım şöyle . Ne hindisi be piliç mübarek piliç. Ama yine de dayanamadım.
-Kızım sen annene hindi mi diyorsun? Ne ayıp.
Kız ve annesi aptal aptal suratıma bakarken yolculardan biri atıldı.
-Abi hindi demek şimdi demektir.
‘’ Bilmiyorduk sanki…Bir muhabbet kuralım dedik illa içine limon sıkacak böyle birileri’’
-Aaaa öyle mi? Teşekkür ederim kardeşim. Aydınlanmış oldum sayenizde.
34 D.O.D …’’Deve Oğlu Deve ‘’ sana sorduk sanki…
Ha..Söylemeyi unuttum. Benim plakalara böyle acayip yakıştırmalar uydurma huyum da vardır. Koskoca herif oldum hâla devam eder bu takıntı. 34 D.O.D… tam da zamanında geçti yanımızdan.
Metrobüs durağına gelmiştik. Tam olarak Salıpazarı durağı yani. Teyze ile dalga geçeyim dedim.
-Teyzeeee…Termofüs’e geldik.
-Termofüs değil oğlum Metrobüs…Başka bir yerde de böyle dersin üstüne gülerler.
Yav bu gün ne oluyor Allah aşkına? Ters tarafımdan da kalkmadım. Bir gariplik var ama ne?’’Bindik bir alamate gediyoz gıyamete’’ vesslam.
Ah be…Ahhhh. Bu yolculuk vapur yolculuğu olacaktı ki bak nasıl buluyordum kendime oturacak yer. Hey gidi günler hey…Otuz beş sene öncesi geldi aklıma.
Otuz beş sene önce Beykoz’a gitmek üzere vapura bindim. Lakin vapur tıklım tıklım dolu. Koskoca iki buçuk saatlik yolu ayakta geçirecek halim yok ya. Hemen klasik numarama başvurdum. Kafamı , koltuk altlarımı, sırtımı, göğsümü kaşıyıp duruyorum. Millet acayip acayip bana bakarken koltuk altımdan güya bir bit çıkarıp onu tırnaklarımın arasında çıtlatarak öldürüp koltukta oturanlara doğru fırlatıyorum. Kesin ve etkili çözüm: Anında o sıradaki tüm yolcular kalkıyorlar ayağa ve benden uzak köşelere kaçarken ben tek başına padişah gibi kuruluyorum o tahta. Hatta boylu boyunca uzanabiliyorum bile.
Hay Allah ya yazarken kaşıntı tuttu valla. Neyse…İşte taktik bu . Sıkışana tavsiye ederim. Ne günlerdi be…
Daha yol bitmedi ve bunun bir de dönüşü var. ‘’Yarma’’ ile vuslat bölümü var daha.. Allah sonumuzu hayır etsin.
NOT: YUKARIDAKİ FOTOĞRAF İŞTE O ‘’YARMA’’YA AİTTİR.
YORUMLAR
plaka harflerine uydurmak benimde huyumdur ve bulutları bişeylere benzetmek en çok sevdiğim eylencedir
çocuklarım küçükken dayak yiyip gelince onlara şunu derdim
dayak yeyip eve gelip ağlama gücün yetiyorsa sen döv gücün yetmiyorsa sataşma dayılanıyorsan dayağıda yeyip ağlama sizde hocam neden dayılanıyorsunuz
of ya hakikaten başka istanbul yokmu kart yağmayan güneşllllllllllli gezeceğim istanbul yokmu
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA tarafından 2/24/2012 12:29:40 PM zamanında düzenlenmiştir.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
Ya sağa sola çatmadan yaz öğretmenim..
Ayılarla uğraşıp bizi yazılarından mahrum etme.. :)))
sami biberoğulları
Bu yazının ilerleyen bölümlerinde Sami ve Yarma oluyor can ciğer kuzu sarma..Bekleyin de görün.
Selam ve saygılarımla.
Aman Sami bey siz yine de tedbiri elden bırakmayın.Normal üstü cüsseye sahip kibârlarla pek uğraşmayın!
Esprili kaleminiz zevkle okutturuyor, tebrikler, saygılarımla.
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
Gurbet bacı'ya gelince: Onun da icabına bakmam gerekiyor sanırım. Saltanatıma göz koydu kadın yaaa...
Selam ve saygılarıml.
her numara tamamda bit numarası müthişti....yarmayı görünce sen onu ikna edersin....ve çokda sever seni...bekliyoruz hocam harikasın saygılar
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
KIL PAYI!! diyorum hocam.Az kaldi ayinin bali olacakmissiniz:)) acayip hos anlatiyorsunuz hocam..espirilerinizle oku oku diyorsunuz.Okumayi sevemyen insanlar bence komik seyleri okusun.Aliskanlik yapar haa;)) Valla sadece sizin degil biz Türklerin bu konuda üstün yetenekleri var.Birisi dayilaninca kobra gibi üzerine üzerine gidesi geliyor insanin.Gecen sene Türklerin cok oldugu bir sehire gittik.Orada Türk firini gördük ve iceriye daldik.Fakat ramazan oldugu icin yeme imkanimiz yokdu.Simit ve pide almayi kafaya koyduk sirada bekliyoz.Bi gürültü kopdu.Camy armasi gibi bi sari avrat bagirdi.Yeter artik yeter ne zaman sira bize gelecek ?,diye.iri kiyim sarisin saclari beline kadar uzun,makyajli bakimli bi hatun.Anamin deyimiyle AT gibi avrat:).Elindede benim boyuma yakin gökkusagi renkli bi semsiye.Avrat söylene söylene bana dogru yaklasdi.Avrat Türk haaa!! iki saattir sira bekliyoz gelen önümüze geciyo dedi ve bana bakdi.Oysaki ben sirya durdugumda sira bile yokdu.Calisan Türk kizalrinin kiyafetlerine güzelleiklerine bakip bizim kaldigimiz sehidrdede bizmi firin acsak diye hayal kurarken avradin sesi kulakalrimda cinlamisdi.Dedi ki avrada; bizde sirada bekliyoh! avrat söyle doroglununmu yosam köroglunun dorati gibi mi bana dönerek; sen ne beliyon? firinin önündeyik ve ekmek alacam.Sacma soruya bakarmisiniz sayin seyirciler.O anda imdada tranvay yetisdi.Dedim ki;tranvay bekliyom,hatta otbüsde azönce gecdi,vapurda yolda onu bekliyom:) Avrat demezmi; sen vapurun anca kaptanini alirsin! hatta benim kaptanida alabilirsin! neyyyyyyyyyyy,hatta davulllllllllllll..kiz sen ne diyon,terbiyesiz seni adam gibi konus dedim.Bi ara sacmaladim ellam ki,sende benim kaptani al demisim.Ayol söylerkende hic inanmadim dedigime.Benim kaptan yani sansür o avrada 5 numara büyük gelirdi.Bizimkinin bacak kadar boyu,avradinda sansürün boy kadar bacagi var:).o ara avrat iyice azdi.Üzerime geliyo.Dedim adam gibi konus bana dahilma BEN ORUCLUYUM! hee sen oruclusun bizde gavuruz ya,senin gibi müslümani cebinden 5 kere cikartirim demezmi! anam bacim demeye imkan kalmadiki dedim daliyim su ata,pardon avrada.Arkami dönüp bi bakdim,anaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa,yozgatin bütün erkekleri sanki almanyadaki firinda arkamda sirada duruyo:) yani erkek var arkamda bi kamyon.Avrada bi laf daha edersem avrat beni heriflerin kucagina depecek.Yada basimdaki örtümü yolacak ve benim kel görünecek:) kelim yokda sacim basim görünürse benim icin en büyük talihsizlik olurdu.Susdum ve avradin yüzüne baka baka disari dogru yürüyom at gibi geri geri basarak.Bi yandanda kadina cikarken $ILLIH ne olacak dedim.Firinin caminin önünde durdum bakiyom avrada.Avradi iki dene yer cücesi gibi avrad ,zincirden bosalacak köpek gibi zapdetmiye calisiyor.Sizin dediginiz gibigelemez diye bende iyice gaza geldim.Camekanin önünde saga sola yürüyom ve kadin beni duymuyo disardan deyi dudaklarimi okusun diye,okunaklica avrada bir daha $ILLIH ne olacak dedim veeeeeeeeeeeeee,Avrat zincirleri kirip bir hamlede yanima geldi.Anam gurbanin oluyum hayatimda hic o kadar korkmamisdim.Camekana yapismisim vallaha yemin ederim.Sirtima camin sogu gelince analdim kacacaky er yok!.koskocaman sokakda tranvaylar cirit atarken insanalrin ugultusu duyuluyordu.Kadinin bana ROSPUUUUUUUU deyisiyle ses kesildi ve filimin karesi durdu.Herkes ama herkes kipirdamadan bize bakiyordu.Öyle bir utandim ki sorman gitsin.Bana bak rospunun kizi senicebimden cikartirim .Semsiye gözüme ha girdi girecek.Sonunda o yer cücesi avratlar gelip avradi üzerimden aldilar.Birisi bana cüneyt gibi bi jön bakdi.Ne bakiyon taniyamadinmi? dedim.Almanca aklima bi atasözü geldi ve söyledim.Söyledikden sonrada bayagi güldüm.Bu lafi cocuklar söylyüordu birbirine cünkü.WAS MANN SAGT iST MANN SELBER!(ne dersen sen o sun..mesela esseksin desen..karsindakide sana bu alamnca keyifle SENSiN O!! dermis..iste gördünüz demi ..bizim millet aya gitse orda kavga edecek bir uzayli bulur.yü hehehhe..yüreginize saglik,dert görmesin emii..saygilar.
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
Senin bütün taktiklerin güzeldir hocam. Yine yeyf veren harika bir çalışma tebrikler saygıyla..
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Güldürmeye devam..
Yollarda ne maceralar yaşanıyor deil mi? Yaz yaz bitmez :)))
sami biberoğulları
Saygılarımla.
Hocam kaleminize ve yüreğinize sağlık yine keyifli bir yazı okuttunuz bizlere...
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
sanırım bu yolculuk seri bir yazıya dönüşecek
ve
keyifle okuyacağız
içinizden hıh ben o kadar eziyet çekeyim
siz keyfile okuyun bakalım der gibi olduğunuzu hissediyorum:)))
kutlarım efendim
saygılarımla
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.