- 768 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Benim Memleketim
Kültürümüzün derinliklerinden gelen ve çok şükür ki günümüze de ulaşan bir düşünce vardır: " Babanın memleketi senin de memleketindir.". Ben de bu memleketi öylesine sahiplendim ki, sanki yıllardır memleketinden uzak kalan gurbetçilerdeki gibi yaman bir hasret hissi oluşuverdi maneviyatımda.İçimdeki bu memleketi görme özlemi, babamın güzel haberini duyduğum ana kadar sabırla devam etti.
Yazın kuraklığının insanlarda manevi sıcaklığa dönüştüğü günlerin birinde, düştük kayısı diyarının; Malatya’nın yoluna... Dört beş saat süren yolculuğun bitmek üzere olduğunu, arabanın camından dışarıya doğru baktığımda çevreyi süsleyen kayısı bahçelerinin güneşin altındaki turuncu parıltısını gördüğümde anladım. Şehrin kesinlikle " Kayısı Diyarı " lakabına uygun bir görüntüsü vardı. Malatya merkezinden ayrılıp, ilçesi Darende’ ye doğru devam ettik.(Çünkü asıl memleketimiz Darende ilçesinin Balaban kasabasıdır.) Balaban’ a doğru giderken bu kez kayısı bahçelerinin kerpiç evlerin etrafını süslediğini gördüm. Balaban a girdiğimizde, memleketimin gönül sıcaklığıyla perçimlenmiş ezan nidaları yükseliyordu, memleketimin sevgi dolu bağrından. Birdenbire arayışa kapılıp ezanın kaynağına baktığımda; hep bildiğimiz, alışılagelmiş minare olmadığını fark ettim. Bu minare, füze biçiminde inşaa edilmişti. Ben minareyi arabanın içerisinden şaşkınlıkla izlemeye devam ederken babamın sesini duydum. " haydi, gezelim." Oyuncağını kimseyle paylaşmak istemeyen bir çocuk gibi ben de memleketimi kimseyle paylaşmak istemezcesine, göğsümü gere gere yürüyordum Balaban’ın dar ve vefa dolu sokaklarında. Büyük kentlerde alıştığımız yüksek binalar yoktu memleketimde. Bende buna inat gururla bakıyordum memleketlimin kendi emeğini katıp yaptığı kerpiçten evlere... Balaban’ ın dar sokaklarında yürürken, sıcacık tandır ekmeğini tadma fırsatını da buldum. Tabii kayısıyı da unutmamak lazım. Kayısıyı kesinlikle bir de Malatya’ da yemelisiniz. Memleketimden ayrılış vaktinin yaklaştığını anladığımda, kendime bir söz verdim." Allah nasip ederse ben de çocuklarıma baba memleketlerini gezdireceğim." diye. Bu güzel ve kültürünü bünyesinde barındıran memleketimin içten havasına, sizlerin de ulaşmasını isterim.
Selametle..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.