- 1014 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Soğuğun Şakası Yok!
Hava akşam saatlerinde ayaza kesmiş, estiği yeri bıçak gibi kesiyor.
Hava tahminleri, önümüzdeki hafta sonuna kadar, kar yağışının aralıklarla devam edeceği.
İstanbul Avrupa yakasında kar bir gün yağdı, yerler beyazladı, sonra eridi.
İster küresel ısınmanın etkisi, isterse büyük bir metropole dönüşen İstanbul’un üzerinde oluşan sıcak adacıklarının etkisiyle, kar yoğunlaşmadan, ısınıp dağılıyor olsun; bizler kar yağışını özlemişiz.
En son yoğun biçimde kar yağışı, yanlış hatırlamıyorsam, iki bin beş yılındaydı.
Oğlum ve eşim birer saat gecikmeli de olsa, kazası belasız gelebilmişlerdi, işlerinden.
Otoyollarda kazalar, evine varamayanlar, yoğun kar esareti, o yıldan sonra pek yaşanmadı.
Barajların dolması, mikropların kırılması için, umarım hayırlı yağışlar olur!
Kış hükmünü sürer, mevsimler gerektiği gibi yaşanırsa, ilkbahar ve yaz da keyifle hissedilebiliyor.
Akşamüzeri dışarı çıkmam gerekince, acele ile çıkıp işimi halledip eve döndüm.
Hava çok soğuk, kar atıştırmaya başladı.
Caddemizde yaşayan bir evsiz var, yine her sene olduğu gibi, belediyenin yardım talebini reddedip, yorgan yatağı, yaşadığı apartmanın önünde, kendi caddede bir aşağı bir yukarı dolaşıyor.
Yarabbi ne zor bir yaşam, kimi kimsesi yok mu, bilmiyorum.
Allah’ım hiç kimseyi gördüğünden geri bırakma, afet verip sokaklara dökme bizleri!
Kar altında kalan kardeşlerimize yardım eyle!
Soğuğun şakası olmaz, doğu illerimiz kış geldi mi altı ay karlar altında yaşıyor.
Ortanca oğlum askerliğini, yedek subay olarak Hakkâri Yüksekova’da yapmıştı.
‘Kar yağdığı zaman yaz gelene kadar dağ taş kar buz’, diyordu.
Deprem bölgesi kar altında, çadırlarda yaşamayan bizlerin bunu anlaması çok zor.
Allahı’m yardım eyle!
Umarım ve dilerim ki kalıcı konutlar en kısa sürede bitirilip sıkıntıda olanlar yerleştirilir.
Bizleri yabancılardan koruyup, huzur içinde yaşamamızı sağlayan, sıcacık bir yuvamızın olması ne büyük nimet Yarabbi!
Şükürden aciziz!
Bizler insan olarak nedense az şükreder, çokça da, gelir seviyeleri bizden yüksek olanlara dikeriz gözümüzü.
‘Falanın şusu var, bizim niye yok, işte bilmem ne bey eşine şöyle sürprizler yapıyor, sen ne biçim adamsın’.
Hep daha çoğunu istemek, elindekine kanaat etmemek, bitmek tükenmek bilmeyen maddi arzular, boşanma sebeplerinin başında gelmiyor mu?
Oysa ki çadırda yaşamak zorunda olanların tek isteği, sıcak bir yuvadır!
Rahatı kanıksayan insanlar, nimet elden gitmeden kıymetini unutur. Huzur içinde yaşamın ilelebed sürmek zorunda olduğu gibi bir vehme kapılırlar.
Bunları kendime hatırlatıyorum, değerli arkadaşlar!
Kimseye nasihat etmek, haddim değildir.
Elimizdeki nimetin kıymetini, kaybetmeden bilmek, olmayanlara yardımda bulunmak, komşumuz açken tok uyumamak, yüce dinimizin gereğidir.
Yarabbi darda olanların yardımcısı ol!
Bu soğuk havalarda, insani görevlerimizi bizlere hatırlattığın için, şükürler olsun Allah’ım!
YORUMLAR
Allah bu soğuk, zor günlerde dışarda olanlara
muhtaç olanlara yardım etsin. Bizler sıcak evimizde onlar dışarda
duyarlı yüreğe selam olsun
güzel anlatımdı arkadaşım
saygılarımla
handan akbaş
Selam ve sevgilerimle...
Her mevsim olması gerektiği gibi olmalıdır. Kışın soğuk ve kar, yazın sıcak ve güneş...
Gönüllerin istediği gibi olursa dünyanın dengesi bozulur...
Bir zamanlar çalışıyordum. Maddi durumum iyiydi...
Gölcül prefabriklerine 3 defa gitmiştim.
O insanların hali içler acısı ama gözlerinde mutluluk vardı.
Çocukları tekrar görmek, onları sevindirmek...
Cıvıl cıvıl çocuklarla tekrar fotoğraf çektirebilmek için neler vermezdim...
Her durumda bizlerden daha kötü olanlar mutlaka var...
Halimize şükretmeliyiz.
Güzel yazınız için kutluyorum...
Kadir Tozlu
handan akbaş
Teşekkürler, selam ve saygılarımla.
Merhabalar,
Amansız geçen bir kış mevsiminde hastalar; yoksullar ve kuşlar, soğuktan en çok etkilenenlerdir. Cenab-ı Hakk; hsataların, yoksulların, kuşların ve kış mevsiminden olumsuz etkilenen tüm varlığın yar ve yardımcısı olsun!
Selam ve dualarımla.
handan akbaş
handan akbaş
handan akbaş
Sayfamı her ziyaretin, büyük mutluluk canım, selâm ve sevgilerimle.
soğuk fakire zor....zengin soğuğu spor için sever....çadırlarda depremlerde ne diyelimki dost...allah yardımcıları olsun...güncel bir yazı kalem tescillidir övgüye gerek varmı...saygılar usta...