- 10348 Okunma
- 25 Yorum
- 0 Beğeni
Ben Kadınım
BEN KADINIM….Yaşım kaç olursa olsun, ister çocukca düşlerim bir kenara savrulmuş, isterse yüzüm kırışıklarla dolmuş olsun. Ne olursa olsun BEN KADINIM
BEN KADINIM… Ama önce anayım, yavrularımı sevgimle büyütüp koruyup gözettikten sonra gelir aklıma Kadın olduğum.
BEN KADINIM… Hiç anlayamazsın beni. Ummadığın bir anda gelir fırtına ve boşanır sağanaklar. Ama bir o kadar da uysalım. Eğer bilirsen gönlümü almayı. Kısa bir süre sonra o fırtınayı içimde dindirir. Uysal bir kedi gibi ayaklarının dibine çöker sevilmeyi beklerim.
BEN KADINIM… Yüreğimin bir köşesinde melekleri raks ettirirken, diğer köşesinde amazonca savaşırım zorluklarla. Sana gelebilecek her türlü tehlikeye karşı, hiç düşünmeden siper ederim kendimi. Yeri gelir ateş olur yakarım. Yeri gelir su misali deli gibi akar önündeki tüm engelleri yıkarım.
BEN KADINIM… Güvenmek isterim sana. Başımı omzuna dayadığımda gücünü hissetmek isterim. Önemli değildir para benim için. Ben nasıl olsa ister tarlada çalışır, istersem mesleğimde kariyer yaparak elde ederim o parayı. Yeter ki yanımda olduğunu bileyim.
BEN KADINIM… Dürüst olmanı isterim her zaman. Eğer bir gün içinde bana karşı olan sevgin biterse ihanet etmeden bunu söylediğinde saygı duyarım. Sessizce geri çekilmeyi de bilirim.
BEN KADINIM… Gururun olurum bazen. Hiç ummadığın zamanda zekâmla şaşırtır, yine beklemediğin bir anda aptalı oynayarak hayretler içerisinde bırakırım seni. Farklı özelliklerimle yaşamına renk katarım. Biraz gizemli, biraz tutkulu. Bazen de isteyerek aptal:):)
BEN KADINIM… Çok güçlüyüm. Dört bir tarafım demirden kale gibi. Hiçbir düşmanın girmeye cesaret edemeyeceği kadar güçlü. Ama bir o kadar da kırılgan ve narin. Hiç beklemediğin bir anda kırılıveren, bir yüreğe sahibim. Bu anlarda beklerim sevgi sözcüklerini. Korkma şımarmam. Sevgini duymak isterim senin ağzında. Ne kadar inansam da beni sevdiğine her zaman o iki kelimeyi duymak beni BEN yapar. Çok zor değil ki bunu söylemek ”SENİ SEVİYORUM” diyebilmek. Ama öylesine değil, laf olsun diye değil, içten gelerek.
BEN KADINIM… Beni ben yapan özelliklerin başında gelir “sevgi”. Çok şey beklemem senden. Bilirim gün boyu yoğunluğunu, iş gücünü, çalışmandaki güçlükleri. Suskun ve sabırla beklerim. Özgür kalmak istediğin zamanlar olduğunun da farkındayım. Orada başlar belki kıskançlık duygularım. Ama her seven kadın gibi ben de kıskanırım seni. Biraz hoşgörü ve dürüstlük beni sana çeker. Biter kıskançlık krizlerim. Beni anlamaya çaba gösterdiğin anda yüreğim affeder her hatayı.
BEN KADINIM… Sana senin canından can verebilir, o canlara gözümün bebeği gibi bakarım. Tıpkı ve hâlâ sana baktığım gibi.
BEN KADINIM… Sevgimin ve gücümün farkına vardığın vakit, yere göğe sığmaz umutlarım. Hiç düşünmeden, bir tek sözünle dünyanın diğer ucuna giderim. Seninle bir olduktan sonra her yer aynıdır benim için.
BEN KADINIM… Çelik gibi sağlam, bir o kadar da naif. İçime karlar yağar bazen, üşür yüreğim, incinirim ufacık bir sözden. Sevgini hissetmek ısıtır beni, yakar bedenimi kulağıma fısıldadığın o iki kelime
BEN KADINIM…ve SENİ ÇOK SEİYORUM…….
Gülhun ERTİLAV
YORUMLAR
Yazını beğenerek okudum.Aynı konuyu farklı açılardan yazmışız.Yazıya bir paragrafta ben eklemek istiyorum,iznin verirsin zannederim.
"Ben kadınım,koşullar ne olursa olsun,önce yuvam derim.Son çaredir benim yuvamdan gitmem.Bedenim gitse de kalbim yuvamda kalır."
Paylaşımın ve okumamı sağladığın için teşekkür ederim.
Selam ve sevgiler...
Bu yaşıma kadar kadınlar hakkında tek öğrendiğim şey, onları anlamanın çok güç olduğudur...Bilimsel bir kitapta kadınların beynin sürekli çalıştığını, erkeklerin ise dışarıdan gelecek uyarılarla ancak çalışmaya başladığını belirtiyor. O nedenle olsa gerek ki biz erkekler kadınları anlayamayacağız...çok değerli bir yorumdu...zevkle okudum...saygılarımla;
Çok nadide ve özgün...Kadın için en güzelinden ne dense azdır...Paylaşak güzeldi değerli kalem...çok tebrikler...
su_misali(Gülhun Ertilav)
saygılar
İyi Geceler Gühun Hanım,
Çok güzel yazınızı bitirdiğimde; (Tüm içtenliğimle belirtiyorum.) "Anlatılan kadın, Mars'tan gelmiş olmalı," deyip, hafiften gülümsedim.
Erkeklerin çoğu da "kadının" duygu, düşünce ve özverilerine sahip de...Nedense, özlem duyulduğu gibi olmuyor.
Başarılı çalışmanızdan dolayı sizi yürekten kutluyor, başarılarınızın devamın diliyorum. Saygılar.
su_misali(Gülhun Ertilav)
teşekkür ederim Veysel Bey
saygılar
Kadının en geniş ve özel tarifi diyebilirim arkadaşım, ilâve söz kalmadı bana.Günümün yazısı, selam ve sevgiler güzel yüreğine.
su_misali(Gülhun Ertilav)
tşk ederim arkadaşım
sevgiler yüreğine
Çok güzeldi. Selam ve saygılarımla
KADIN
İnsanız topraktanız hep cennetten gelmişiz
Âdemin can yoldaşı Havva’dır senin adın,
Akılla, sevda ile, sevgiyle yükselmişiz
Yaratılış gereği Âdem özdeştir kadın.
Nezaketin sembolü, muhabbetin kaynağı
Açılmış güle benzer nazlı yârin yanağı
Sevdiğine emanet yüce gönül konağı
Mutluluğun çiçeği sadık bir eştir kadın.
Kimi gurbette kalmış kiminin aklı sıla
Ana yarısı teyze, baba kardeşi hala
Bu bir sevgi harmanı gelmez akla hayale
Abla, bacı gerçeği, seven kardeştir kadın.
Kol kanat geren odur, yavruların üstüne
Can katar erdem katar kardan beyaz sütüne
Cennet ayağındadır bak Peygamber kültüne
Annelerin meleği başlarda taçtır kadın.
Beyaz atlı prensler vurulmuş güzeline
Herkes gıpta etmekte tel duvaklı geline
Ana başta taç iken olur tonton bir nine
Ailenin bezeği doğan güneştir kadın.
Gönlü güzel olursa Hint’te Çin’de bulunmaz
Canımız cananımız, asla onsuz kalınmaz
Âdem kadınsız olmaz, kadına doyum olmaz
Kalplerde bin bir renkle açan çiçektir kadın.
hisbey
su_misali(Gülhun Ertilav)
muhteşem katkınız için çok tşk ederim
saygılarımla İbrahim Bey
BEN KADINIM… Sevgimin ve gücümün farkına vardığın vakit, yere göğe sığmaz umutlarım. Hiç düşünmeden, bir tek sözünle dünyanın diğer ucuna giderim. Seninle bir olduktan sonra her yer aynıdır benim için.
BEN KADINIM… Çelik gibi sağlam, bir o kadar da naif. İçime karlar yağar bazen, üşür yüreğim, incinirim ufacık bir sözden. Sevgini hissetmek ısıtır beni, yakar bedenimi kulağıma fısıldadığın o iki kelime
BEN KADINIM…ve SENİ ÇOK SEİYORUM…….
Ana ve Kadın ayrılmaz bir bütün. En yüce duygularla bezenmiştir dişiler, ondaki yürek sevgi ve şefkatin ocağıdır, tüter ömür boyu. Böyle reva görmüş Yüce Yaradan, o yüzdendir ki sorumlulukları da ilahi ve büyük. Nesillerin devamı için en uygun koşullar ona sunulmuş, sorumluluklarını yerine getirmek için de yüce bir gönül verilmiş. Merhametin en güzel örneği onlar. Hassas yüreklerinde çok şey barındırırlar, kan kussalar da kızılcık şerbeti diyecek kadar yüreklidir onlar. Fedakârlıkları dünyevi bütün güçlerin üzerindedir. İnsan sevgisi, vatan sevgisi onlar için kutsaldır. Dünyaya hükmeden, yön veren, her türlü bilim dalında başarılar elde eden, devletler kuran, insanlığa hizmet eden bütün insanlar bir annenin şefkatli ellerinde büyümüştür ve başarılarında en büyük pay annelerindir. Babanın varlığı da tartışılmaz çok önemlidir, lakin annenin fedakârlığı bütün aileyi kapsar. Çok söylenilen bir söz vardır " Anne hayattayken, babanın bir gözü görürmüş evlatlarını, ölünce iki gözü de görmez olurmuş" Bu söz ne kadar doğru bilemem ama hep söylenir.
Anne yüreğine kederler uğramasın Gülhuncuğum, yazın çok güzeldi, okudukça yüreğindeki o kutsal sevgiyi gördüm, nakış nakış işlemişsin gönlünün sesini. Kutluyorum değerli yürek kalemini, sevdiklerinle mutlu ol, sağlıklı ve huzur içinde yaşa bir ömür diliyorum canım arkadaşım.
Sevgiler yüreğimden yüreğine kucak dolusu kırmızı güllerle*
* * *
su_misali(Gülhun Ertilav)
canım arkadaşım
kadınız ama önce anayız
analık duygusudur bize bu gücü veren
tşk ederim katkın için
sevgilerimle
Biri ne zaman kadınları anlatsa gayri ihtiyari erkekleri düşünürüm. Acaba onların da iç dünyasını yansıtacak sözcükleri ya da kendilerini açıklama gereği duyduğu anları var mıdır diye. Siz bu yazınızda kadını o kadar güzel ve eksiksiz anlattınız ki; ben yine ister istemez erkek tepkilerini merak ettim.
Herkes okusun isterim.
Sevgiler.
su_misali(Gülhun Ertilav)
teşekkür ederim Aynur Hanım
selam ve sevgiler
Bu kadının duygularının önünde diz çöküp saygı duyuyor,yüreğinden öpüyor,sevgi ve selamlarımı gönderiyorum.Harikaydı kadın,harikaydı anlatım.
su_misali(Gülhun Ertilav)
teşekkür ederim kalemdaşım
saygılar bizden
Kadın, gözlerindeki kâinata sonsuzluğun anaç aynalarını asabilen büyü!...
tebriklerim çokca güzel insan...
su_misali(Gülhun Ertilav)
çokca sevgiler
MELEĞİM BİR KADIN ANCA BU KADAR ANLATILABİLİR MELEĞİM ANCA BU KADAR her zaman bir tatlı söze bir seni seviyorum kelimesine her şeyi affetmeye hazır olan bi yüreğe sahibiz bitanem seni ayakta alıkşlıyorum meleğim***Bazen de isteyerek aptal:):)**
bu sözünde gerçeğin ta kendisi erkekler hiç bir zaman için bir bayanın kendinden ileri olmasını hazmedemiyor dersem bunu yapmayan arkadaşlarım alınmasınlar genelini söyleyorum hepsini değil bitanem seni öpüyorum BİR KADIN ANCA BU KADAR GÜZEL ANLATILA BİLİR MELEĞİM
su_misali(Gülhun Ertilav)
sevgilerimle
Her bir satırında kendimi bulduğum bir yazı....
Büyük bir beğeni ile okudum.....
Kutlarım güçlü kaleminizi.....
Teşekkürler....Tebrikler......
Saygı ve selamlar.........
su_misali(Gülhun Ertilav)
teşekkür ederim arkadaşım
sevgilerimle
güvenmek......
emin olmak....
sevmek....
sevilmek
tüm kadınlara nefes olmuşsun usta....kadın mutluluğun ta kendisidir....bu yazıyı tüm kadınlar okusa....emeğine sağlık...bu tür yazılar özgüven meselesidir.....buda sende var ....saygılar
su_misali(Gülhun Ertilav)
teşekkür ederim ağabey
selam ve saygılar
Ben kadınım.. neler anlatamaz ki kadın olmak başlı başına bir yaşam hikayesidir dostum..
o bir ana,bir eş, dost, sevgi şefkatli elini ona borçlu.. sevgili o, sevenin diğer yarısı o..dünya kadınsız olmaz ki güzel arkadaşım, ekmek gibi su gibi, bereketli torprak gibi ..Kelimeler az onu anlatamaya kaleminin güzelliğini yürekten hissetim sevgiler dost kaleme..
su_misali(Gülhun Ertilav)
teşekkür ederim Aliye Hanım
sevgiler
Değerli arkadaşım.
Bizde bir söz vardır '' Kadın erkeğini vezir de yapar, rezil de'' diye. Şimdi yazınıza baktım. Orada öyle bir kadın gördüm ki işte o kadın insanı vezir yapmaz belki ama mutlu eder. Huzurlu eder. Zaten önemli olan da bu değil midir? Ben kendi adıma mutsuz ve huzursuz bir vezir olacağıma mutlu bir ırgat olmayı tercih ederim böyle bir kadınla.
Ve böyle bir kadın...Her kim için kullanmışsa ''Seni seviyorum'' u O kişi günde kaç rekat şükür namazı kılmalıdır diye düşünüyorum.
Ellerinize, yüreğinize sağlık. Tüm kadınlarımızın ''Ben kadınım'' Olması dileklerimle selam ve saygılarımı sunuyorum.
su_misali(Gülhun Ertilav)
çok teşekkür ediyorum kalemdaşım
saygı bizden
bende yürek dolu bu anlamlı yazıyı kaleme alan bizimle paylaşan dostu alkışlıyorum var olun efendim saygımla
su_misali(Gülhun Ertilav)
teşekkür ediyorum Azimet Bey
saygı ve hürmetler
Ancak bu kadar güzel anlatılabilir di. Yüreğinize sağlık. Harikaydı. Sevgi ve saygılarımla...
su_misali(Gülhun Ertilav)
teşekkür ederim seher yeli
sevgiler yüreğinize
su_misali(Gülhun Ertilav)
teşekkür ederim annem
hep yanımda olduğunu bilmek huzur veriyor bana
sevgilerimle