- 876 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
pamuk bankin sube sorumlusu benim anam(3.bölüm)
ahaaa kizim sen varya....B.... K U sarimsaklayip yedin.Anam seni bugün olmazsa yarin hakkin rahmetine süpürgenin gavur yaniyla kavusdurur, bekle tebatacim ,bekleee.
ya abla yaa,deme öyle ,kendimi hirsiz gibi hissediyom
bah sen, vallahami kiz? niye üstüne aliyon bacim sen ki,parayi gelip komsunun kizi caldi demi?
kiz sus, ben simdi hirsizmi oldum?
bilmiyom ki,polis gelipde eller yukari, pamuk bankadaki paralar disari derse, bak o zaman anlariz.Korkma kiz anam polise bisey diyemez ve cagiramaz
neden ablacim?
neden olacak, babamin paradan haberi yok,ve olursada anamin pamuk bank iflas eder ve enflasyona kapilip babamin ellerine gecer
ohhhhhhhh abla,rahatca bi nefes aldim
neyyy nefesmi aldin?
heeee nefes aldim nolmus?,deminden inek gibi soluyodum burnumdan ,simdi normal alip verebiliyorum ablacim.
ikide bir bana cigim ,micigim ,gicigim diye deyip durma, seni panter anamin eline veririm haaa!!
tamam abla sen bana simdi söyle,paranin geri kalan kismini ne yapsak?
daha para sendemi kiz?
evet abla para bende,nereye birakacakdim ki?hem biraksaydim abimin eline gecerdi ve kizlarla anamin parasini catur cutur yerdi.
tamam ya tamam,sanki devletin hazinesi anamin pamuk bankasina emanet edilmis yahu.Alt tarafi kac kurusdur?
bilmiyom ki abla,dedim ya bakkal amca saydi saydi verdi
hele sen o parayi bana ver bakim
söz ver abla sende paradan almiyacan demi?
kiz sen manyahmisin,yoksam tipinmi öyle duruyo? sakat aliyimda anam ikimizi yenmi cayir cimende emeklenmi yapsin .Asla o paraya el vurmam,sirf senin o güzel hatirin icin yapiyom suc ortakligini.Yosam varya ,seni kendi ellerimle adaletin kütügünün demir eli anama verirdim.Ondan sonrada kapi kapi sinikci arardin.Ver bakiyim parayi simdi bana
al abla hepsi bu,vallaha baska bisey almadim,sadece ögretmenin istediklerini aldik
tamam uzatma, fazla fakir edebiyati iyi gelmez sagliga.Gel bana yardim etde somyanin örtüsünü kaldir.( BACIM ELiME DÜSDÜ YA,ARTIK HER iSTEDiGiMi YAPAR GARiBiM:)) bacim örtüyü kaldirdi,daha dün gibi hatirlarim harika bir kumasdan dikilmisdi somya örtümüz.Bir kerecik beni orda yatirmadilar ki orayi bi sulayaydim;).yatarken su icerek yataga dökmeyi cok severdimde;).saka bir yana deyim de alay etmesinler benimle demi anacim.
nerde kalmisdik? haaah somyanin altina dürdük bükdük ve parayi atip ,bomba birakmis gibi arkamiza bakmadan kacdik.Kacdik kacmasinada anam sokak devriyesi gezen polisler gibi kirmizi isik olmus gözleriyle yana döne para ariyor ayni Napolyan gibi,topragi bol olsun.Para para para,gelinde pamuk banki bir kerede sen ara der gibi, kiza kiza evde dört dolaniyo zaloglu rüstem kilikli anacim.Aradan yarim saat gecdi gecmedi ve ;
buldummmmmmmmm! buldummmmmmm! diye bir ses geldi icerden.
hayirdir kiz ana, suyun formülünü yenidenmi buldun?
salak salak konusupda benim tepemin irbigini attirmayin,cabuk gelin yanima
buyur ana geldik ,ne oldu? neyi buldun annecigim;)?
neyi olacak yitigimi buldum
yitiginimi? sen gözlügünümü yitirdiydin anne?
Allahim sen bana bu sefer sabir ver sabir,yoksa ben bunlara havluya sarilmis sabun verecem.Kiz delirtme beni parami buldum
vallahami annecim, nerde buldun?
nerde olacak kirmizi örtülü somyanin altinda
derince bir oh cekdim icimden,ya abimin eline gecseydi?cakdirmadan sükrettim ve hayretler icinde anama sordum?
annecim paran orayami düsmüs?
hee ben salagim ya numaranizi yerim,ac degilim karnim tok bu numaralara,sizmi söylersiniz? yoksa benmi söke söke aliyim agzinizdan?
anneeeeeeeeee ,vallaha benim sucum yok! sevgili tatli terbiyeli ve en sevdigin tebeta kizin almis parani!
ablaaaaaaaaaa,(zirlamaya baslar tabiki)
ne ablasi be,demi sen iyi kizsin bende düsman kiziyim,benim adligimi sansinda bes baciyi suratima indirsin demi?
yok abla o nesaaal lakirdi? hic sen caldin parayi dermiyim?
kiz sen nediyon ya? parayi araklayan sen,caldi olan ben.Sen aksama yine gelin yanima yatmak icin, bah seni nasil keremin arpa tarlasi gibi suluyom:)
ya abla yaaa,hadi anneme anlat
anneee, bu kizin varya bu kiymetli kizin
eeeee ,nolmus kizima?
ne olacak ögretmen piknige gidecez diye para istemis,oda senin parayi sakladigin yeri görmüs ve parani yürütmüs ,sevgili kizin!
öylemi kizim? nicin bana sormadin?
kiz ana bu devirde pisikolok yok biliyom, daha icat olmadi,bu anlayisda nerden cikdi? Ben alsaydim o parayi kesin beni belediyenin it vurdugu gibi göz kirpmadan vururdun,demi ayrimci anne? seni kiniyorum,Sevgili kizini kouruyon demi
kiz sus ,aklimi karisdirma, bi ögreniyim ondan sonra bakariz geleneksel caresine
anne dömiyecen demi? benim sucum degil kizlar alda gel dedi,bende parani ödünc aldim
bah bah nede kibar essahdan benim kizim,caldim demiyor,aferin kizim aferinde.Kurtulacagini zanni sual etmiyon lee?
evet anne bende inanamadimda seni deniyordum:)
kulaklari cinlasin cüneyt arkin benimle gurur duyardi kesin .Görseydi size nasil ucan tekme attigimi,dedi ve anam bacima bi vurdu.O kirmizi örtülü olayin gecdigi somyanin altina sürüklendi ve cit yok.Olurmu? tabiki olmaz,tebeta kurtuldu,kurtulduda ya ben ne olacam?dememe firsat kalmadi ki,benim zaloglu rüstemin yozgat versiyonu anam isyani bitirdi ve benide depdi kirmizi örtlü somyanin altina.Üstünde yatamadim altinda yatayim bari dedim ve bacimin yanina söyle banu bakan gibi uzandim.
Aradan bir zaman gecdi ve abim birgün elinde bir kola kutusuyla geldi.icdi gözümün önünde ve cöpe atti teneke kutusunu.Öyle canim cekdi ki,cakdirmadan kutuyu cöpden alip damlaciklarini agzima damlattim.
arkasi yarin bitecek,bekleyin anacim;)
YORUMLAR
Değerli arkadaşım.
Gurbette olup da bu kadar buram buram Anadolu kokan bir hikayeyi hem de bu kadar tatlı bir üslupla yazabilmek her yazarın harcı değildir. Can-ı gönülden kutlarım.
Selam ve saygılarımla
yaban gülü(gurbetbaci)
Rahmetli benim anacığım kullanmazdı pamuk bankını:))O minder altlarına , çul altlarına ,yatak altlarına serpiştirirdi hep...Köyün iğnecisi oydu , yumurta ,tavuk ,süt ,yoğurt derken baya zengin olurdu şubeleri.İki kardeştik ama hiç bir zaman o şubelere tacizde bulunmadık.Tacizin cezası büyük olurdu...Biz paradan ziyade onun sakladığı çerezlerin,lokum bisküvilerin peşine düşerdik:))Kaleminize sağlık,o doğal anlatımınızla beni o eski günlere götürüyorsunuz....
yaban gülü(gurbetbaci)
canım benim...maşallah nede güzel yazmışın...hah işte böyle kalemin elinde durmadan yazsın gül yüzünde güller açsın...benim de rahmetli üvey anamın pamuk bank ı vardı ama hep oglanlara verirdi yanına varsam gene kitap alırsın sen yok para sana derdi..oysa karanlık dünyamın güneşi idi kitaplarım teselliyi onlarda bulurdum..gülümsettin beni.....senide YÜCE ALLAH GÜLDÜRSÜN...