ALLAH AFFETSİN 21.BÖLÜM
O bu kez elindeki belgeyi uzattı
" Bak bu olabilir; çünkü aynı tarihte ......caminin avlusuna bırakılmış."
Uzattığı klasörü sabırsızca onun elinden alarak incelemeye bşladı.
" Harikaa...Sonuca iyice yaklaşıyoruz galiba ."
Muhabirin kafasına takılan bir sorun daha vardı; çekinerek sordu
"Herşey iyi güzel de...Çocuk nereye teslim edildi ?"
Komiser elindeki başka dosyayı karıştırmaya başladı.
" Buldum...Şurada yazıyor ,yetkililerin ve bebeği o zaman muayene eden doktorun imzası var işte ...işte ..."
İkisi de oldukça heyecanlanmıştı.
"......çocuk yuvasına bırakılmış.Aaaaaaa bak adını Azmi koymuşlar."
Gazeteci sevinçle çantasını fotoğraf makinesini alıp teşekkür ederek ayrıldı.
Şimdi yuvaya gidip oradan elinden geldiğince bilgiler toplayacaktı.
Arabada onu bekleyen diğer arkadaşıyla yola koyuldular.Binanın girişinde basın kartlarını gösterip ;önce danışmaya başvururarak yetkili kişiyle görüşmek istediklerini belirttiler.
"Müdür bey bu konuda gerekli bilgiyi size verebilir ; ikinci katta soldan üçüncü oda."
"Çok teşekkür ederiiz." Asansörü beklemeden hızla merdivenlereden çıktılar.
Azmi ile Ebru balayı dönüşü ailelerini ziyaret etmiş birkaç gün sonra da işbaşı yaptılar.
Aslında Esin oğlunun yokluğunu fazlasıyla hissediyordu.Bazen aramasa meraklanıyordu elinde olmadan.
" Canım niye bunlar telefon etmedi acaba ?"
O zaman ise Ayhan eşini sabırla uyarıyordu.
" Sultanım ; çocuklar çalışıyor,akşamları yorgun argın evlerine geliyorlar."
" Ama ...ama bir uğrasalar,özledim."
" Biz ikimiz de çalışırken nasıldık düşünsene.Fırsat bulduklarında gelirler,merak etme."
İkisi de sustular...
"Bugün kahveleri ben yapayım da karşılıklı içelim.Bak bir şey daha anahtarlar ayrıldı; onlarında kendine göre hayatları var artık."
"Öyle de..." Esin bu sözler karşısında mağlubiyeti kabul etmiş bir halde boynunu bükmüştü.
"Sultanım hadi gel balkona ; kahveler hazır." Hiç kıyamazdı eşinin gözlerinin bulutlanmasına.
Onlar da orta yaşın üzerinde hayatla barışık iki tonton insandı .
( Ömür bir dağa tırmanmağa benzer ; çıktıkça yorulursun,nefesin daralır ve yıllar geçtikçe zirveye çıkıp aşağıya baktığımızda uçsuz bucaksız güzellikler serilir görüş ufkumuza farkettiniz mi ? )
...Muhabir geliş nedenini anlatıp ondan Azmi adlı çocuk hakkında yardımını rica etmişti.
" Size bu konu hakkında fazla bilgi vermem sakıncalı;sadece genel olarak açıklama yapabilirim.
" Olsun o bile bize yeterli efendim."
Zile basarak sekreterini çağırdı.
"Sevim Hanım......tarihindeki dosyayı bana getirebir misiniz?"
" Tabi efendim; hemen."
Kısa bir süre sonra elindeki dosyayla birlikte geldi.
" Buyrun müdür bey."
Dikkatle sayfaları çevirmeye başlayınca ; genç gazeteci onun vereceği yanıtı bekliyordu merakla.
" Eveet; Azmi bebek bir aileye evlatlık verilmiş."
( Biliyordu ki bu çocuğu alan kişileri söylemeyecekti. Ama bir şansını denese ne kaybederdi ki...)
"Acaba rica etsem o aile ile tanışmak mümkün olur mu ?"
" Üzgünüm daha fazla size yardımcı olamam; fakat İstanbul’da olduğunu söyleyebilirim o kadar."
Biraz daha ısrarlı oldu sözlerinde eli kolu boş geri dönmek istemiyordu.
" Annesi babası çok pişman; bir kez olsun görmek istiyorlar.Niyetleri inanın ne onu ne de onu evlatlık alan aileyi rahatsız etmek değil."
" Sizi çok iyi anlıyorum bizde Azmi olan bu yavrumuzun adı sonradan değiştirilmiştir belki." ( Biliyordu ..çünkü ilk zamanlar ailenin çocuk üzerindeki davranışı yetkililerce kontrol ediliyordu belli aralıklarla .)
" Yani nüfus müdürlüğünde işlemler yapılmış olabilir."
( Genç adam, bu kadar da olsa tünelin ucunda ışık göründü diye düşündü içinden .)
"Çok teşekkür ederim ; sizi yordum; iyi günler."
" Rica ederim; size de kolay gelsin,güle güle."
( Yolda giderken düşünceleri karman çormandı.Teslim bayrağını çekmek hiç işine gelmiyordu doğrusu. Beyninde o anda bir şimşek çaktı; neden olmasın ? Bir de nüfus müdürlüğüne gidip araştırsa...Bir de birde...mahkeme kayıtlarını incelese o tarihte evlatlık alanları...Acaba bir ipucu bulabilir miydi ?)
Gazeteci ekip toplanarak ellerindeki belgelerle hedefe ulaşmak için saatlerce çalıştılar. Ve beş tane aynı tarihte evlatlık edinen aile ile bebek ismi buldular.
" Bakalım hangisi ?"
Hepsi zor bir bulmacayı çözmenin rahatlığı içinde görev paylaşımı yaptıktan sonra dağıldılar.
Gülümser günler geçtikçe televizyon kanalından yanıt alamamanın üzüntüsü içindeydi. Umutları tükenmek üzereydi .Her telefon gelişinde yüreği yerinden fırlayacak gibi oluyor,boğazı kuruyuveriyordu o anda... İşte o sabah...
"Aloo! "
" Ben......televizyon kanalından arıyorum; Gülümser Hanımla mı görüşüyorum ? "
Sandalyeye çöktü; gözleri karardı, sanki o an dünya dönüyordu.
" Eeee eeevett benim."
"Oğlunuzun izine ulaştık, ancak DNA test i yapılarak emin olmamız gerekiyor."
Şaşırmıştı...
"Şimdi bu DNA ne demek ? Ben hiç bir şey anlayamadım."
" Haklısınız ; bir çeşit kan test i sizin de incelenecek.Eğer bulduğumuz kişinin sonuçları da aynı çıkarsa sizin çocuğunuz olduğu kesinleşecek."
" Anladım ;ne zaman bu test yapılacak ?" Sesi ağlamaktan zor çıkıyordu.
" Biz haber vereceğiz; sonra diğer aile ile henüz görüşmedik."
Rüyada mıydı ? İnanamıyordu...
"Çok...çok teşekkür ederim."
Huzurevi ziyaretinden dönerken o anda Ayhan ’ın cep telefonu çaldı.Baktı...baktı ama hiç tanıdık bir numara değildi.
" Hayırdır sultanım dur bakalım "
Esin’de dikkat kesilmişti.
" Evet ...buyrun...Öylemiiii? Şu anda cevap vermem çok zor.Yarın mı ? Eşimle görüştükten sonra sizi ararız...İyi günler."
Rengi kül gibi olmuş ne söyleyeceğini bilemiyordu...
" Canım ...ne olur anlatsana; kimden kimden bu telefon ? "
Koca adam ağlıyordu ...
"Sultanım galiba oğlumuza gerçeği söylemenin zamanı geldi."
NEŞE KIZILYAR
CAN DOSTLARIM ÖYKÜM SİZLERLE DEVAM EDİYOR...
YORUMLAR
HER ZAMAN GİREMİYORDUM BİLİYORSUN AMA ŞİMDİ ARKA ARKAYA OKUYORUM VE TİRYAKİSİ OLDUM ARTIK. ÇOK AKICI CANIM ŞİMDİ SENİ DÜŞÜNÜYORUM DA O GÜZEL YÜREĞİN NE GÜZEL ŞEYLER YAZIYOR DİYE. KEŞKE DAHA EVVEL BAŞLASAYDIM YAKINDA ALMANYA YA GEÇECEĞİM ORADA İNTERNETİM YOK. BAKALIM BİR FLAS DİSKE YE ÇEKEBİLİR MİYİM?
EĞER ÇEKERSEM HEPSİNİ OKUYACAĞIM ALMANYA DA SEVGİLERİM SENİNLE CAN ARKADAŞIM ANNENE SELAMLARIMI UNUTMA SEVGİMDESİN CANIM.
GÜLDESTE
okudukça bazı konular netlik kazanmaya başlıyor ancak eksik tabi kendi açımdan dediğim gibi yazının konusu güzel anlatımda öyle hepsi bir araya gelince harika bir yazı oluyor beğenerek okudum saygılarımla selamlar
GÜLDESTE
Kurum ciddiyeti gereği ve görev sorumluluğunun bilinciyle bazı özel bilgileri vermeyen memurların varlığını bilmek güzeldi. Diğer yandan Azmi bebeğin izini arayanların çalışma heyecanlarını da toplumun her kademesinde görmek istiyor insan…
Şu hayatta hiç kimse Gülümser’in yerinde olmak istemez zira o çocuğun hayat yolculuğunda toplumda kabul görmeyen bir yaşantıyı tercih ettiği gerçeğiyle karşılaşmak da bir ihtimal. İşte burada Ayhan ve Esin gibi insanların varlığını bilmek ne kadar güzel...
Azmi’nin biyolojik anne ve babasının ortaya çıkması Ayhan ve Esin için de iyi olacak bence. Yıllardır içlerinde saklı bir kaygıdan, tedirginlikten kurtulacaklar böylece. Keşke şöyle bir geriye bakınca her gönül onlar kadar güzel bir yaşantı ve vicdanen huzurlu hatıraları bulabilse…
Azmi ve Ebru’nun evliliği ile ailelerinin masalarından birer sandalye eksildi. Her iki taraf için de nasıl olduklarının tatlı meraklarını ve özlemlerini tahmin edebiliyorum…
Son vurguda yine bir sonraki bölüm için merak uyandırılmış.Haydi hayırlısı!
Anlatımı güzel paylaşım için tebrik ediyor, gönül dolusu selam ve sevgilerimi sunuyorum…
GÜLDESTE
Merhaba...sürükleyici ve duru bir anlatım hakim...Çok tebrik ediyorum efendim...Saygılarımla...
GÜLDESTE
Ayhan'la Esin'i zor günler bekliyor, büyük emeklerle büyüttükleri Azmi ne tepki verecek, merakla bekliyorum, sevgiler.
GÜLDESTE
Hadi hayırlısı aile için asıl zor günler
şimdi başlıyor gelde anlat kos koca
adama..
Merakla bekliyorum gelişmeleri görüşmek
üzere.. Kalemin kavi olsun dost selamlar..
yunus karaçöp..yudumyunus
GÜLDESTE
Çok heyecanlı ....Ama iyice anlaya bilmem için eski bölümlerini okumam lazım....
Tebrikler....Saygı ve selamlar.......
GÜLDESTE
GUL HANIM YAZI DIZISINI BASTAN OKUMAYA BASLADIM GUZEL GIDIYOR TABI DAHA IYI ANLAYACAGIM.SAYGILARIMLA....
GÜLDESTE
şimi aile ne kadar zorlanacak
böyle bir şeyi nasıl söyleyecekler evlatlarına
asıl sorun şimdi başlıyor işte
hep denir ya
"doğruan mı anadır, yoksa büyüten mi " diye
bekleyelim bakalım cevabı göreceğiz
dolu dolu bir bölüm daha
kutlarım arkadaşımı
sevgilerimle
GÜLDESTE
işte hikaye böyle olmalı....okuyucu gidişat hakkında düşüncelere dalmalı...devamını sabırsızlıkla beklemeli...nazar değmesin...çok güzel gidiyorsun tebrikler saygılarımla