- 1523 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
BİNDİ-İNDİ -1 -
Özellikle minibüslerde görürsünüz: ’’İndi- bindi:... Kuruş’’ Gel de kızma...Gel de kafayı takma. Hele de benim gibi takıntılı bir adamsan. Efendim bir adam indi ise iş bitmiştir. İnsan indiği arabaya tekrar ’’ Ay pardon para vermeyi unutmuşum ’’ diyerek binmez. Önce biner, parasını verir. Sonra da ineceği yerde iner. Değil mi ama? O halde doğrusu ne olmalı: Bindi-İndi. Ama gel gör ki sanki bana inat tüm minibüslerde aynı yazı: İndi-bindi ...kuruş.
Ikış tıkış doluştuğumuz minibüste her Allah’ın günü bu yazıyı okuyarak sinir olmak zorunda mıyım ben?
Yalnıııızzzzz...Tek dert bu olsa mesele değil. Benim başka takıntılarım da var. Mesela yol boyunca belki yüzlerce kez okuduğum tabelaları okumak...
Okumasana be yahu. Okuyup da sinir olmasana. Yok illa okuyacağım ve illa kendi kendimi sinir hastası edecek bir şeyler bulacağım. Aha da bir tanesi. ’’ Hakiki Trabzon Odun Ekmeği.’’ Allahınızı severseniz siz hiç hayatınızda odundan yapılmış bir ekmek gördünüz mü?
Mesela ’’Buğday unu’’ derseniz kast ettiğiniz şey nedir? ’’Buğdaydan elde edilmiş un’’ değil mi? Ya da Zeytin yağı derseniz ’’Zeytinden elde edilmiş yağ’’ aklınıza gelir. Peki ’’Odun ekmeği’’ dediğinizde ne olur? Normalde ’’Odundan elde edilen ekmek ’’ anlamına gelmez mi ?
Oooofff oooofff...Dert bir değil elvan elvan. Al bir tabela daha. ’’Et Mangal... Yani etten imal edilmiş mangal. Siz hayatınızda hiç böyle bir mangal gördünüz mü? Bakır mangal, demir mangal, sac mangal filan dese amenna. Tamam olur, olabilir ama etten bir mangal nasıl olur ya hu?
En felaketini söyleyeyim mi?
Satılık...Şule Şeker ( İsim Uydurma tabii ki ama var böyle levhalar hem de bir sürü ) Utanmadan sıkılmadan altında kos koca rakamlarla telefon numarası bile var. Uzaktan baktığınız zaman pankarta okuyabildiğiniz en belirgin yazı bu işte: Satılık...Şule Şeker...Tel : 0542..( Haaa Şule Şeker’in Kocaman bir resmi de var ) .Peki bundan daha felaket bir şey olabilir mi? Maalesef var. Satılık ... Hasan Helva...Tel 0505... Ve de Hasan’ın fotoğrafı tabii ki. İstanbul’a ilk geldiğim zamanlar ’’Yuh yani bu kadar mı ayağa düştü bu işler ’’ demiştim ya sonra baktım çok masum bir şeymiş. Satılık olan o ilanların yapıştırıldığı dairelermiş. Şule Şeker ve Hasan Helva ise o daireleri satan emlak komisyoncuları. İyi de bunu ancak o tabelaların iyice yakınlarına gelince anlayabiliyorsunuz.
O kadar uzun yolu ayakta gittiğine mi yanarsın. Yeni yetme veletlerin ’’ Evladım şu amcaya bir yer ver’’ bakışlarını görmemek için cep telefonları ile mesajlaşma numaralarına ya da aynı amaçlı sesleri duymamak için kulaklıklarına gelen müzik eşliğinde salınmalarına mı yanarsın. Yoksa o illet tabelalara mı gıcık olursun. Velhasılı tam sinir bir ortam.
-Evladım. Şu parayı uzatır mısın şoföre?
-Tamam Teyze neresi?
-Bir Hacı Adem. Bir de Termofüs.
-Yav teyze bu minibüs oralara gitmiyor. Yanlış binmiş olmayasın?
-Evladım bu, hani şu fotbolcuların hastanesinin oralardan geçmiyor mu?
-Haaa anladım Acı Badem diyorsun. Tamam. Oradan geçiyor da Termofüs neresi?
-Yanlış söyledim galiba. Metrefüs.
-Anladım anladım Metrobüs...Oradan da geçiyor.... Şoför bey bir Acıbadem, bir de Metrobüs alırmısınız?
Yav sinir vallahi sinir...Hani işkencenin mucidi Çinliler bile bu kadarını yapamaz. Al işte bir tabela daha. ’’Bilmem ne Şarküteri.’’ Şarküteri ne ulan ha şarküteri ne?...Madem Şarküteri diye bir halt var bu memlekette niçin Garbüteri yok. Ya da Cenubuteri. Vayahut ta Şimaliteri...
Of Allahım ya...Daha yolun yarısının yarısını bile kat etmedik. Neyse...Yüzümü güldürecek bir yazı görüyorum. Ne zaman görsem gülüyorum zaten. Tam Yeni Sahra’ya döndüğümüz yolun başında bir ev ve evin duvarında şipşirin bir yazı : ’’ Digorlu Adem Okadarrrr ’’ Aslan Hemşerim benim. Bir gün mutlaka tam orada inip kapısını çalacağım. Acaba soyadı ’’ Okadar’’ mı çok merak ediyorum çünkü.
-Abi şu parayı uzatırmısın?
-Neresi delikanlı?
-İndi-bindi abiciğim.
-Bindi - indiii diye bir bağırıyorum her kes bana bakıyor.
Yok ya ben de az manyak değilim hani. Sana ne oğlum ya millet ister biner - iner, ister iner-biner. Dert mi sana? Yok olmaz. İlle takacağım kafaya bir şeyler.
Hele şükür Barbaros Mahallesine yaklaştık. Dünyanın hiç bir yerinde göremeyeceğiniz bir duyuru. Nerede? Bire bir metrekare bir kundura tamircisinin dükkanının camında. ’’ Tesbih ve namaz takkesi istenmemesi rica olunur’’ Vatandaş bıkmış anlaşılan ’’ Abi namaza gidiyorum bana bir namazlık, tesbihini ve takkeni ödünç verir misin? ’’ diyenlerden her halde. İnanmıyorsunuz değil mi? Kadıköy’den Soyak-Yenişehir minibüslerine bin. - Yenisahra - Barbaros mahallesine doğru in solda yol kenarında görürsün. Neyse...Ben Kadıköy istikametine gidiyorum.
Of yaaa offff. İyice yoruldum. Ah ulan ah üzerimde takım elbise-kravat filan olmasa ben bu minibüsü boşaltmayı, en azından kendime oturacak bir yer ( Hem de yanım boş olmak kaydıyla ) ayarlamayı bilirim de. Dua edin bu gün takım elbiseli ve de kravatlıyım. Yakışık almaz.
Bu akıl almaz taktiği ancak yarın öğrenebileceksiniz ne yazık ki.
NOT: ÜSTTEKİ FOTOĞRAFI BİRİLERİ BEN O MİNİBÜSTEYKEN ÇEKMİŞ SONRA DA NETE ATMIŞ. BİR ELİME GEÇİRİRSEM. EN KISA ZAMANDA YENİ BİR DÖNER TÜRÜ DAHA GİRECEK PİYASAYA.
YORUMLAR
yurdumun insani iste böyle efendim.Heran heryerde hersey cikabilir karsimiza.Hocam sizde kitap alin okuyun eniyisimi yolculuk ederken:) süper bir anlatimla damgayi vurmussunuz BiZ TÜRKÜZ!! diye hocam.Allahim sabir versin sizlere insallah.Sizin bu muzdarip oldugunuz konulari anlatan bi tesbitim vardi,izninizle sizinle paylasmak istiyorum hocam.Bu sene 4 sene oldu vatana gelmeyeli ama googlenin cani sagolsun;) iyi okumalar hocam sakin sinirlenmeyin emi:)
YURDUM iNSANI OLMAK BiR AYRICALIKDIR!!:))
yurdum insani bir ba$kadir insani hayrete dü$ürür
20 ki$i bir olup külüsdür bir arabanin icine balik istifi ü$ü$ür
camekanlardaki salak sacma ilanlar gözlerimizi hayretle acdirir
fatma güle tecavüz eden adamin gömlegi geldi,1 milyona harac mezat satilir
ilginc notlar asarlar ilginc kö$elere
önünde et kizartip pay ederler,ATE$ YAKIP MANGAL YAPMAK YASAK!! diyen yerde
ziyarete mezarliga giderler,dualari okuyup ölenlerin ruhuna hediye ederler
arta kalan vakitlerindede mezarlarin arasinda oturup ailecek yemek yerler
Dünyanin her yerinde motorsiklete normalinde bir, en fazla iki ki$i biner
yurdum insani taksiye para vermez tasarruf eder,bi motorsiklette 3 nesil bir arada yolculuk eder
mayo artik cok banal oldu,denize don göynek girerler
ellerden ne eksigimiz var deyip,araba lastigini sörf yapip suyun icinde at ile dolu dizgin giderler
arabalarin arkasina yurdum insani kadar msj yazan yokdur kesin
hataliysam 3131 msj at,orhan gencebayin HATASIZ KUL OLMAZ melodisi cebinize gelsin
restorantlar acayip reklam arayi$i icine girmi$ler
biri adini ZIKKIM koymu$,digeride HiC BiZiMKiNi YEDiNiZMi ? Diye yol kenarindaki tahtalara ilan koymu$
yurdumun insani her soruna bir cözüm bulmu$
ta$inmaya karar vermi$,kamyonun kasasindaki e$yalarin altina arabasini sandik diye koymu$
birisi yorgan yastik almi$
motorsikletinin üzerine depip,mi$il mi$il uyumaya evine dogru yola koyulmu$
bir dükkan soyulmu$ ve dükkanci hirsini alamami$ HIRSIZDAN
ALCAK HIRSIZ!! MAKiNAMI CALACAGINA??????yazip hirsizin anasini aglatmi$
cevreci bir vatanda$ yazmi$ki ce$menin ba$ina
ce$meye ve etrafa cöp atanin anasi... ordan gecen yolcu aval aval bu ilginc yaziya baka kalmi$
tiki$ kaki$ dolmu$lar dolmu$a koltuklarda yer kalmami$
careyi bulmu$ yurdum insani,keyfine dü$kün belli,gidip pazardan sandalye almi$
bugünlerde moda olmu$ sokak ortalarinda mankenler defile yapar
ne kadar abaza,avrat görmemi$ adam varsa,podyumun etrafinda kibar mankenlere hilkat garibesi gibi bakar
ne kadar tehlikeli ve dandik i$ varsa hepsini yurdum insani büyük bir zevkle yapar
bagzen camekana birisi icin adresve telefon numarasi yazip gönderme yapar
nerede yasak orada yurdum insani,yasaklari delmek,imkanlari zorlamak en büyük hedefleri
da$ ba$inda ot bitirmek,ilginc ve komik yazi ve görüntülerle biz TÜRKÜZ demek
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
Yine gülmekten kendimi alamadım...Ben de dolmuşa binip sizin gibi tabela okuyacağım...
Siz hep yazın lütfen....Sevgilerimle....
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
Hocam lütfen sakin olun bu kızmış hâl size yakışmamış valla :))) ama yazı güzeldi yine .ayrıca yalnız olmadığımı bilmek sevindirdi :)))))) sevgi ve saygılarımla.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Ya hocam sanki beni anlatmışsın...Aynı takıntılar bende de var...Allah sonumuz hayr etsin..selamlarımla
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Sende yer vermemek için cam kenarına oturan genc çocukların taktiklerini yaptığından zoraki levhaları okumak kalıyor sana da.oysa teyzene yer verseydin bunlar gelmezdi başına.Tebrik ederim hocam saygılarımla.
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
dedimya sen kemnur güldeste eray ayşe09 bağımlılık yaptınız heleki sen hep yaz....gülmek işi senin...kalemine çok yakışıyor....birde öğretmenliğin emekliliği olmaz bilesin...sevgilerim sonsuzdur can....saygılarımla
sami biberoğulları
İyileşmiş görünüyorsun. Çok sevindim. Sen de muhteşem uyazıyorsun ama az yazıyorsun be abim. Ha bir de...Bana hüzün yazdırtmadınız. Neydiyim. Artık çekeceksiniz çaresiz.
Selam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
İstanbul güzel şehir de yaşaması oldukça zor. Özellikle de toplu taşıma araçlarında.
Selam ve saygılarımla.
ankarada ulus tarafında yol üzerinde kurbanlık satanlar var kardeşim yıllar önce boyunlarında kurbanlık yazısı asılı adamları gördü genelde de gençtirler abla yazık bu genç yaşta kurbanlıkmı oluyorlardedi yok kardeşimkurbanlı satıyorlar onun için kurbanlık yazısı boyunlarına asmışlar dedim sonrada kardeşim gençler diyeüzüldün yaşlı olsalar kurbanlık olabilirler öylemi dedim
bende simitçi arabalarındaki poça yazısına gıcığım poaça dı
birde emlakçının camında yazılıydı kırediyle ev satılır neyse çok böyle tabelalar hocam son olarak babamın kini yazacağım
kapız zitin bulunuuu türkçesi
karpuz zeytin bulunur benim kime çektiğim belli
sami biberoğulları
Sevgilerimle.
SAMI HOCAM YAZINIZ GERCEKTEN COK GUZEL SIZ HEP YAZIN BIZDE GULELIM ALLAH KIMSEYI GULMEKTEN AYIMASIN SAYGILARIMLA.....
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
Yazınızın her sahnesi gözümde canlandı ve hala gülüyorum. Bende de yoldaki tabelaları ve plakaları okuma alışkanlığı vardır. Sizin gibi bende çok garip buluyorum bazılarını. Plakalarıda kendimce cümlelere çeviririm mesela. Çok güzeldi. Yüzünüz her daim gülsün hocam. saygılarımla...
sami biberoğulları
Çok teşekkür ederim. Bak plakaları okuma konusunu unutmuştum. İyi ki hatırlattın. Bir bölümlük yazı daha çıktı bana. Allah razı olsun.
Yav ben hep diyorum '' Dostlar sağolsun her yönden destek oluyorlar bana'' diye. Al işte ne güzel bir destek. Çok sağolasın.
Selam ve sevgilerimle.
Seher_Yeli S.ZerrinAktaş
gülüyorum hemde katıla katıla
neden mi
o sahneyi gözümde canlandırıyorum
siz dolmuşta bağırıyorsunuz "bindiiiii indiiii ":))))))
eğer bu günlerde dolmuşa biner de bu sözü duyarsam halim nice olur acaba:)))))
her yazdığınız hayattan bir kesit, belki özlellikle mizahi bölümleri alıyorsunuz, renk katıyor yazınıza
kutlarım efendim
saygılarımla
sami biberoğulları
Aslında bende hüzün de çok. Hatta bir diziye bile başladım bu sitede ''Ustura'' diye .Dört bölüm yayınladım. Beşinci bölümü de hazırdı. Ama özel mesajlardan olsun, genel mesajlardan olsun baktım arkadaşlar istemediler benim hüzünlü yazmamı. Vaz geçtim ben de .
Madem ki insanları güldürebiliyorum - ki bu dünyanın en zor işlerinden birisidir- neden devam etmeyeyim? Çok şükür hayatın kendisi sunuyor bize hüznü de komediyi de. Seçip almak kalıyor sadece.
Selam ve saygılarımla.
su_misali(Gülhun Ertilav)
ağlatmak kolaydır
önemli olan güldürebilmeyi başarmak
siz bunu çok iyi yapanlardansınız
gülümsetiyorsunuz, ve gerçekten gülümsetiyorsunuz laf olsun diye gülümsemiyor okur
hayat bize kendisi sunuyor gülümsemeyi aslında dediğiniz gibi ama görmesini bile
tekrar tebrikler, saygılar
sami biberoğulları
Evet...Uyandırmak lazım bu hâb-ı gafletten.
Selam ve saygılarımla.