DEĞMEZ Mİ...
İnsanız nihayetinde.Mutlaka iyi yada kötü yanlarımız vardır elbet.Arada yanılabiliriz.Doğru bildiğimizinden de daha doğrular vardır.
Ama inat ve olumsuz olmak çok başka bir şeydir.
Bazen sırf huysuz olmak için çaba veririz.Hem de hiç olmadık anda ve olmayacak kişilere.
Zamanın payı olsa da karşımızdakinin yergisi bize uymasada ilişkiye kökünden balta vurmak hiç marifet değildir.
Hiç bir bildikleri vardır.Birazcık kulak verelim demeyiz.Sanki tüm doğrular kendimizde toplanmış sanırız.Daha da öte giderek olumsuz tepkiler veririz.
Buna da tamam diyeceğim ama bu davranış bizimle özdeşleşmemeli.İllaki benim sözümün üstüne söz söylenmez tavrında olmamız bize ne kazandırır ki.Birde dağıtıp,kırıp dökmeyi neden tarz ediniriz.Öte yanda kırıp dağıttığımızı toparlamak gibi güzel bir davranış var iken.
Etrafımızdakileri yok saymak ne katar bize hiç anlamamışımdır.İnsanın yanında değer veriliyorsa,önemseniyorsa yer alınır.Yer aldığın insanada sorumluluk duyarsın.Tüm kalbinle onu kollamak,desteklemek istersin.Bunu bir nebzede olsa idrak edemiyorsak üzgünüm ama ne kendinin ne de karşındakinin kadrini kıymetini bilmiyorsun demektir.Bunun da kişiye hiç güzel bir getirisi yoktur.
Hayatta eza da vardır,sefa da vardır.Gelin görün ki bu bizim arzumuza göre zuhur etmez hiç bir zaman.Bir zamanı bir akışı vardır.Her zaman tek başımıza karşı koyamıyacağımız ya da tek başına tadına varamıyacağımız durumlar mutlaka yaşanacaktır.Burada paylaşım önem kazanır.Ama bencillikten arınmış bir duygu ile.
Bırakın başkalarını bir kenara.Eğer kendimizi seviyorsak,hayattan keyf almak istiyorsak,huzur ve güveni yaşamayı arzu ediyorsak birazda başkalarının gözüyle değerlendirelim davranışlarımızı.Ya da kestirmeden kendimizi onların yerine koyalım.Her zaman yanıbaşımızda başımızı koyacak bir omuz,elimize uzanacak bir el,gözyaşımızı veya sevincimizi paylaşacağımız bir yürek bulunacaktır.
Eminim daha güzel bir dünyamız olacaktır.
Değmez mi...
Sevgilerle kalın.
ÇİMDİK...26.01.2012
YORUMLAR
çimdik
Selam ve sevgiler.