- 1616 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
EĞLENCELİK
Torunuma duyduğum sevgi , yüreğimin adeta bir atlı karıncaya binmişim gibi çarpmasına yol açar ve başka hiç bir sevgiyle karşılaştıramam.
Yolda yürürken o tombul minik ellerini tutmak, sıkmak beni hep heyecanlandırır. Hele bir de seni çok seviyorum diyerek yanağıma kondurduğu öpücük yüreğimin fırlamasına sebep olur.
Benim bu eğlencem her Salı günü ya da Çarşamba günleri harekete geçer. Yatıya geldiği gün eğlence başlar.
Sabah uykudan kalkıp koynuma aldığım an duyduğum heyecanımı anlatamam. Bacaklarını bacaklarıma dolar ve fırından yeni çıkmış çörekleri andıran uykulu kokuları içime çekerim. Tekrar uyumak yerine o tatlı yarı uykulu halini seyreder dururum ve tenime sokulan o yumuşak ayaklarını , karides parmakların tadını çıkarırım.
Onunla ilişkim çok farklı. Sanki oğullarım ardından gelen pembe bir hediye gibi. Hala sevinç şokumu atamıyorum ve kız torun olduğuna inanamıyorum. Üç yaşında gelmesine rağmen rüya gibi hayal gibi.
Oğullarımla oynadığım oyunlar çok farklıydı. Aldığım oyuncaklar ise;traktör, kamyon , tabanca, tüfek...
Ve evin içinde kafama çarpan bir top ya da öpücük yerine bir ısırık ...
Günlerimin çoğunu ise yerde güreş yapmaktan kaçmaya çalışmak ve kafamı kollamakla geçirirdim.
................
Torunuma ilk aldığım hediye boya kalemleri ve kitaplar. Dokuz aylık olduğunda ona resim yapmayı öğretmek istiyordum. İlk boyayı bereber yaptık. Mutluluğuma diyecek yoktu.
Torunum bir yaşına geldiğinde sallanan bir at aldım. Onu verirken heyecanımı anlatamam . Ama bir o kadar da şaşırmıştım.
Çünkü attan çok kormuş ve ağlamıştı. Tabi ben kıza ne oyuncak alınır bilmiyordum. Oğlanların arasında ben de oğlan çocuğu gibi olmuştum.
Torunuma ısrarla her geldiğinde ata bindirmeye ve onu sevdirmeye çalıştım ve ancak üç yaşına geldiğinde başarabildim .
Şimdi ona top tüfek yerine çay setleri, bebekler alıyorum . Birlikte kahve pişiriyor ve evcilik oynuyoruz. Bu arada benim en mutlu olduğum an; kapıdan girdiğinde babanneciğim seni çok özlüyor ve çok seviyorum diyerek çığlık atması...
Oyun oynadıktan sonra uzun uzun Ayşegül masallarını okur ve daha sonra müzik dinleriz.
Mola verip bir şeyler yiyip içmek için mutfakta hiç düşünmeden tatlı kurabiye ve peynirli poğaça yapmaya karar veririz. Ben hamurları açarken o da yüzü gözü kurabiye hamuruna bulanır elleri bembeyaz un olur. Ben de böylece ilk mutfak eğitimini torunuma vermiş oldum. Kurabiye yapmasını ve kek pişirme keyfini birlikte yaşamış olduk.
Yemek yedirmek ise büyük keyif benim için. Nasıl yemek yediğini hiç anlamaz. Ağzına verdiğim her lokmayı anında yutar. Ona masallar anlatarak yemek yediğini unuttururum.
Çünkü iştahsız bir çoçuk...
Yatağına yatıırken bana öyle bir yapışır ki aramızda bir santim bile boşluk kalmamasına özen gösterir.
Küçük tombul kollarını boynuma dolar . Çok geçmeden uykuya dalan o derin uzun soluklarını dinler ve onu uykuda seyrederim.
Şimdi minik prensesimi sevebildiğim kadar sevip öpüyor ve kucağımda saaatlerce oturtuyorum. Çünkü büyüdüğü zaman artık arzuları , istekleri değişecek...
Ama torunuma her baktığımda onun da beni sevmeye devam edeceğini ve yüreğimin hep atlı karıncada döner gibi heyecanla çarpıp döneceğini biliyorum...
CANAN DEMİREL
YORUMLAR
yorumlara şöyle birgöz gezdirdim geneldeherkesin torunu var benim torunumyok evli çocuğum yok en büyük evaladım kızım 24 yaşında bekar ben daha toruna hazır değilmişim gibi hissediyorum çocukları çok severimçocuklar adımla hitap ederler teyze demezler yani çocuklarla aram çok iyidiramasankitorun olunca birgünde yaşlancakmışım gibi geliyor sanki nine olunca oturaklı ağır yaşlı olmama gerekiyormuşum gibigeliyor iyideben öğle ağırbaşlı sakin bir kadın değilim onun için önce ben bir torun olacak yaşa geleyim diyorum
canandemirel
Torununuz oluğunda benim bu sözlerimi unutmayın...
Teşekkürler, sevgiyle kalın...
merhaba...yazınızı zevkle paylaştım...ben torundan ziyade yazının üslubunun, anlatımının başarılı ve akıcı olduğunu vurgulamak istiyorum...Çok tebrikler...saygı ile...
canandemirel
Torunla geçirilen bir gün. Dikkatimi çeken üç nokta var. İlki benzetmelerde önemli sayıda yiyecek kullanılması: yeni çıkmış çörekleri andıran uykulu koku, karides parmaklar... İkincisi ise torunun kız olmasından duyulan sevinç. Sanki hediye gelen oyuncak bebeğinden bahseden bir kız çocuğunun satırlarını okudum. Ama en önemlisi farkındalık: "Çünkü büyüdüğü zaman artık arzuları , istekleri değişecek...". Çok haklısınız, değişimden önce bugünlerin tadını çıkarın. Sevgilerimle.
canandemirel
İki oğlanın üzerine gelen mis gibi kokulu bir bebek.
Aklımı başımdan alan süpriz bir kız bebek.
Hala inanamıyorum...Sevgilerimle...
Değerli arkadaşım.
Yaklaşık bir sene oldu ben de dede olalı. Henüz 17 yaşındaydı kızım. Annesinin yanında Fethiye'de yaşıyordu. Hiç istemediğim, asla benimsemeyeceğim bir evlilik ve peşinden çocuk sahibi oldu. Bu büyük hatasını asla affetmeyeceğime kesin karar vermiştim. Taa ki torunumun yüzünü görünceye kadar. O her şeyi değiştirdi. Dolayısıyla sizi ve torununuza karşı hissttiklerinizi anlamak çok kolay benim için.
Allah O'nu öncelikle anne ve babasına , daha sonra da size ve tüm sevdiklerine bağışlasın.
İçimi ısıtan ama bu arada da zaten mevcut olan bir hasretin külünü üfleyerek yakan bu güzel yazınız için teşekkür ediyor selam ve saygılarımı sunuyorum.
canandemirel
Umarım çok iyi gününü görürsünüz...Yorumunuz için teşeküerlerimi yolluyorum, sevgilerimle...
Daha torunum yok ama yazınızda ortak oldum duygulara ,tebrik ederim saygılarımla.
canandemirel
Sabah sabah yazıyı okurken içime tatlı bir tebessüm yayılıverdi..Anlattığın her cümle gözümün önünde resim gibi canlandı..Mutlu etti beni yazın..Bu sevgi eminim onun için de ömür boyu sürecek..Her bakımdan güzel bir yazı olmuş...Tebrik ederim..
Bu sevgi bir ömre bedel
Ellerin ellerimde
Gözlerin gözlerimde
Birlikte attığımız her adım
Seni... bana..
Beni... sana
Bir yumak misali
Bağlayacak,
Ve...Sevgimizi
Katlayacak.
Sevgimle kal
canandemirel
Hastaysam merhem olur
Üzgünsem mutlu yapar
Ağlıyorsam güldürür
Elleri ellerimde yüreği yüreğimde
Biz ikimiz sonsuza dek mutluyuz...
Senin yorumda harika gardaşım....Daima sevgimdesin...
canandemirel
içimiz ısındı....yazıda hep pozitiflik vardı.....ne cinayet ne hıyanet ne gözyaşı. nede hasret vardı.....sevgi ve hiçten saadetlerden bir demet...buram buram mutluluk kokuyordu....ohhhhh be içimiz açıldı sağol varol can saygılar
canandemirel
Sevgiyle kalın...
torun sevgisi evlat sevgisinden üstünmüş... ben hiçbir evladımı gözümün önünde tip olarak canlandıramazdım, nedense; inanın, ikiz toruntaşlarım gözümün önünde cirit atıyorlar her daim...ve bir hafta dayanamadan görmemeye yanlarına koşuyorum, ya da çağırıyorum.(onlar Akçayda ben Ayvalıkta) SAYGIYLA
canandemirel
Çok teşekkürler, sevgi ile...
canandemirel
Yüzümde bir tebessüm hayran hayran okudum yazınızı. Allah torununuzu sizlere bağışlasın. Anladığım kadarıyla çok tatlı. Öpüyorum yanaklarından. Harikaydı. Sevgilerimle.
canandemirel
Ah arkadaşım ne güzel Allah bağışlasın torunlar çok seviliyor sanırım .
Allah bizlerede göstersin..
Kutlarım..