- 2060 Okunma
- 17 Yorum
- 2 Beğeni
BASIN ŞEHİDİ UĞUR MUMCU
Yıl 1993 aylardan ocak,bence kara 24 ocak,karlı bir Kastamonu sabahına uyanmış,üşüdüğümden yataktan çıkamıyordum,elim televizyonun kumandasına gitti ve açtım,fırlayarak yataktan çıktım,Uğur Mumcu bir cinayete kurban gitmişti.
Gazeteci,Atatürkçüydü,sakıncalı piyede kitabıyla tanımıştım onu,daha sonra tüm kitapları bağımlılık yaptı bende.
Uğur Mumcunun kitaplarıyla Türkiye gerçeklerini öğrendim,Mossad-CIA ilişkilerini
Mossad,Talabani ve barzani ilşkileri rahmetliyle gün ışığına çıkmıştı,rabıtayla radikal dinci
kesimin ilişkileri su yüzüne çıkarılmıştı.
Araştırmacı gazeteci kimliğini yaptığı haberlerde delile dayanarak sundu bizlere,bize daha dün gibi gelen olayların tarihçesini döktü önümüze,Pkk sanki bizlere 1983 yılında ortaya çıkan bir örgüt gibi anlatıldı ve halk tarafında hep öyle bilindi,aslında kökleri daha eskilere uzanıp,mossad tarafından 1967 arap israil savaşı sonrasında Irak’taki kürt gurupların,baba molla mustafa barzani önderliğinde israil tarafından silahlandırıldığı,1969 Kerkük petrollerinin kundaklanması ve Türklerin o bölgede sindirilmesi amaçlanarak kürtlerin petrollerde kukla bir söz sahibi olması istenmiştir,bu doğrultuda 1972 yılında ABD tarafından kürdista halk cephesine ciddi para yardımları yapılmıştır,daha sonraki yıllarda yine ciddi para yardımı verilmiştir.
Değişen dünya konjüktürüne göre kürt guruplar şekil değiştirip farklı bir çatı altında silahlı guruplar kurarak bu günkü pkk adını almıştır,şuanki dünya düzeninde Uğur mumcu’nun işaret ettiği bozacı şıracı ilişkileri aynen ortadoğuda devam etmekte olup,bir çok sancılı doğumlara gebe durumdadır komşumuz ortadoğu.
Devlet töreni sayılabilecek bir vedayla aramızdan ayrılan,ışığıyla bizleri aydınlatan,Uğurlar olsun dizelerini bizlere ölümüyle ezberleten ve hala ellerini kollarını sallayarak cinayeti işleyenlerin gezdiği,kanı yerde kalmayacak şeref sözü diyen devlet erkanınında kulaklarının çınlamasını,faili meçhullerin aydınlatılması dileğimle.
Atatürkçü,basın şehidi,usta gazeteci Uğur Mumcuyu rahmet ve minnetle anıyor,yattığı yer nur olsun diyorum.
YORUMLAR
Uğur Mumcu ;aslında Türk Milletinin gerçekten ışık veren aydınlatan yazarıydı. Öyle her yiğidin harcı değildi yazdıkları. Yazdırmadılar.......bizler devam edeceğiz yazdıklarına ve gerçekleri göstermeye .
...şair arkadaşım dokunmaları iyi örnek,kutluyorum.Atatürkçü cesaretli nice yazarlarımız olsun .
Türkiye nin En Büyük Kayıplarından Biriydi Aydın Deyince Uğur MUMCU gelir aklıma ne mutlu ki bana isim babamdır kendisi.Kusursuz bir yazı olmuş tebrikler..
Ya Tabe Volim
Saygılarımla....
Araştırma yazıları ile öğretici, yol gösterici biriydi. Bazen yazdıklarını okurdum. Farklı bir bakış açısı denildiğinde ilk baktığım yazarlardan biriydi. Sağı, solu fark etmez; emperyalizme karşı ülkeyi savunan, Türkiye'nin bölünmez bütünlüğünü düşünen herkese saygı duyuyorum, Uğur Mumcu da bunlardan biri. Hem de vasat bir vatandaşa göre daha akademik olması yönünden saygıyı daha çok hak eden bir insan.
"Şehit" kavramının kullanımı yanlış. Şehit "İlay-ı Kelimetullah" ideali için hayatını kaybedenler ve İslam fıkhında bazı özel durumlarda, (Yangın, Sel, Deprem gibi) hayatını kaybedenler için kullanılan bir terimdir. Anlamını Kuran-ı Kerim'deki Bakara Suresi'nin 154. ayetinden alır. Bu ayet mealen şöyledir: "Allah yolunda öldürülenlere ölü demeyin. Bilakis onlar diridir fakat siz bunu hissetmezsiniz / anlamazsınız.."
Uğur Mumcu ise böyle bir ideale asla sahip değildi. Tam tersine karşıtı görüşlere sahipti. Bu bakımdan "basın" kelimesinin yanına "şehit" kelimesini koyunca anlamsız bir tabir ortaya çıkıyor. Uğur Mumcu'yu şeriatçı gibi gösteriyor. İlay-ı Kelimetullah ideali varmış, Allah'ın kelamını yeryüzünde hakim kılmaya çalışmış gibi gösteriyor. Bu da insanlara Uğur Mumcu'nun yanlış tanıtılmasına sebep oluyor. Doğrusu ise Uğur Mumcu şeriatçı değildi ve İlay-ı Kelimetullah gibi bir ideali de yoktu. Kendisi için Kuran-ı Kerim'den alınan Arapça "Şehit" kavramının kullanılmasını sanırım istemezdi. Çünkü ideolojisine göre ulusalcı bir anlayışa sahipti. Bu anlayış dilde sadeleşme ve yabancı (Arapça-Farsça) kelimeleri Türkçe'den atma düşüncesinde bir anlayıştır.
Şehit kavramının anlamı için aşağıdaki linke bakabilirsiniz.
http://www.kuranmeali.org/2/bakara_suresi/154.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx
vurulduk ey halkım
Unutma bizi...
Uğur mumcu
...Ve bu halk seni asla unutmayacak
Yüreklerdesin...
Beyinlerde
Ruhlarda...
Ya Tabe Volim
Saygılarımla....
Artık bütün basın tekellerinde..Uğur Mumcu gibi yürekliler bir daha gelir mi bilinmez....selamlar
Ya Tabe Volim
Saygılarımla....
Selam arkadaşım.Çok yazılacak şeyler var ama kısaca şunu diyorum.Uğurlar ölmediler daima ışığımız olacaklar.Saygılarımla
Ya Tabe Volim
Saygılarımla....
Ne yazık ki aydın düşünen, insan olan kim varsa bir şekilde susturuldu susturulmaya da devam ediyor...Duyarlılığınıza teşekkür ediyor yüreğimizde yaşayan ve yaşamaya devam edecek sevgili Uğur mumcuyu saygı ve minnetle anıyorum...
Saygılarımla...
Ya Tabe Volim
yaşasın bağımsız türkiye,kahrolsun emperyalizm,cümleleriyle özetlenen duyarlılıklar taşımamanın insana ait değerlerle uzlaşmamak olduğuna inanıyorum...saygıyla...BÜLENT AYDINEL
Ya Tabe Volim
Saygılarımla....
bağımsızlık ideali Uğur Mumcunun idealiydi.O emperyalizme direndi, mücadele etti.Kendisini zaman zaman okurdum.Ancak 1980 öncesi yazılarında sağ gençliği gereğinden fazla eleştirmiş, hatta onları ABD ajanı olarak suçlamıştır.Halbuki milliyetçi gençlik için Bağımsızlık Mumcunun idealinden farksızdı.Hele Milliyetçi kesimin Türk'lük ideallerinde asla emperyalizme boyun eğme düşüncesi olamazdı.
Mumcu solu savundu yıllarca.Atatürk ilkelerinde sol ve komünizm yoktur.Usta gazeteci bu ekolü kendine rehber edinirken Mustafa Kemalin tam bağımsızlık ilkesini esas almış olsada, o dönemde dünyada sol, Rusya ve Çin emperyalizminin etkisi altındaydı.
Şu bir gerçekki;Ülkemizde solunda sağında yıllarca birbirleriyle savaşının arkasında Ülkemizi sömürmeyi planlayan ABD ve Avrupanın olduğu asla unutulmayacak.
Mumcunun Cumhuriyet gazetesinde sağı suçlayan yazıları nedeniyle asla sağ görüşün hedefi olmamıştır.Çünkü sağ asla ülkesini sevenlere düşman olmamıştır.
Sağ gruptanda nice düşünen beyin aynı kapanın çarklarında yok edilmiştir.Yok eden merkezler aslında aynı merkezlerdi.Gün Sazak küçük bir örnektir.
1980 yılında düşünen beyinleri hapishanelerde işkenceye mahkum eden güçler, Uğur mumcuya doknamış, ama nihayetinde çarklarına uzanınca onuda yok etmişlerdir.
Sol bir yazar olmasına rağmen bağımsızlık ideali ve ülke sevgisinin yüksek olması Mumcunun sağ grubunda sevgisini kazanmasına neden olmuştur.Ölümü sol kadar sağıda derinden üzmüştür.
Mumcu'nun ölümü, Ülkemizde düşünen insanlara vahşetin son halkalarınden biri değildir.Ülkesine gönül veren her önden emperyalizmin hedefindedir.
Gaffar Okan şimdilik son bir örnektir
saygılar dost..
Ya Tabe Volim
Emrullah Bedir
Çok güzel bir bakış ve anlatım. Keşke şu sayfada yorumlayan herkes bunları az da olsa görebilse.
Emrullah Bedir
Çok güzel bir bakış ve anlatım. Keşke şu sayfada yorumlayan herkes bunları az da olsa görebilse.
Ugur Mumcu, süphesiz önemli bir yazardi. Bilinmeyen kördügümlerin, ilmigini bulur ve desifre
ederdi. Yaptigi gazetecilik egemenlerin zaman zaman hosuna gitmezdi. O yasanan dönemleri,
bilirim. Anti- empperyalist, anti-fasist mücadelenin bir nüvesiydi. Ugur Mumcu. Basinda biri,oldugundan kendisini milyonlar tanirdi. Fasist baskilar, funda mantalist yobaz, saldirilar
Cumhuriyet dönemi icerisinde; M.suphi`lerden bu tarafa sürüp gelmektedir. Zaman zaman,
zurnalar degissede davullar yine ayni davul. Emek-sermaye celiskisi varoldugu müddetce,
kacinilmaz sonuclar. Halkimiz icin pek nicel degisimler yaratmayacak kanisindayim. Demokratik hak ve özgürlük, mücadeleleri, hangi eksende olusursa, olussun hakli mücadele,
bicimlerdir.
24 ocak Ugur Mumcu, sahsinda unutulmayacak birgün olarak belleklerimizde kalacak. Türkiye
nin degerli bir evladiydi. Unutmayacagiz, unutturamayacaklar. Tüm aydinlarimiza selam olsun.
Ugur Mumcu `nun hatiralarina Muhabetimle, Mumcu` ya Tanridan Rahmet diliyorum.
Duyarlilik gösterip, Ugur Mumcu` yu Edebiyat sayfasinda anmaniza ve hatirlatmaniza saygi,
duydugumu bilmenizi isterim. ümitsizliklerin umuda, dönüsmesi dilegimle.....sevgi ile....kalin....
Ya Tabe Volim
Herşeyden önce bir insandı... İnsanı insanın kendi elleriyle öldürmesi kadar büyük bir vahşet ve suç olamaz. Ne istediler? Amaçları neydi? Bilinen şu gerçek var ki, SUSTURULMAK istendi. Gerçekleri yazdığı ve konuştuğu için. Alah rahmet eylesin,, insanlık adına utanç duyuyorum terörü yapan ve yaptıranlara. Ve diyorum ki, iyi ki KÖTÜLER İÇİN CEHENNEM VAR..
Değerli bir yazı okudum kaleminizden,, teşekkürler,,,,
Ya Tabe Volim
Başlarken yazıma duyarlılığından ötürü teşekkürlerimi bir borç bilirim.Sevgili volim;Senin gibi duyarlı vatandaşlarımızın varlığı canlarıyla bedel ödeyen yurtseverlerin yakınları ve sevenlerinin yaralarına bi nezde merhem olacağı düşüncesindeyim.Bu gün bu bilgilere sahipsek "O" kahraman yurtsever sayesindeydi.CİA-MOSSAD-MİT-PKKKONTURGERİLLA-HİZBULKONTRGERİLLA-CEMAAT İlişkilerini bugün "PAZIL"ın parçaları olduğunu bilmiyor olacaktık."HABUR OLAYLARI","AÇILIMLAR" Bize "BOP" planının parçaları olduğunu gösterirken,"GOP"Genişletilmiş Ortadoğu Projesine bağlandığını oradanda global sömürü düzeni olan "YDD" (Yeni dünya düzeni)ne bağlandığını Yani büyük "PAZIL"ı göstermektedir.Böylesine önemli bir planın ön türkiye ayağı olan bu ilişkileri çıkardığı için hakettiği paye önce"VATAN ŞEHİDİ" olmalı.Bu yazımdan sonra bu ilişkilerin içinde veyahut kenarında nekadar işbirlikçi varsa bana birçok şekilde saldıracaklarından kuşkum yok."PARANOYAK,ŞİZOFREN","KOMPLOCU" vebenzeri şekilde saldıracaklardır.Ama olsun,"VATAN SAĞOLSUN"
Ya Tabe Volim
Hırsız emperyalizme karşı duranlar, durmaya çalışanlar bir şekilde engelleniyor. Günümüzde de aynı değil mi? Gidenlerin (Katledilen), yaşayan Atatürkçü kalemlere hırs olması temennilerimle; gidenlerin ruhu şad, kalanların kalemi keskin olsun.
Saygılar, sevgiler.
Gün eksilmesin pencerenizden.
Ya Tabe Volim
Saygılarımla.
İran Rabıta'sı ile ABD Zabıta'sının ortadoğudaki,pis ve iğrenç ayak oyunlarının,yakın tarihimizdeki senaryosu ise BOP'dur.Bu oyunun aktör ve figüranları herkes tarafından bilinmesine rağmen,tek bir ses ve başkaldırı söz konusu bile değil.Rahmetli,Mumcu gibi yürekli insanlar ne yazık ki yetişmiyor.Yetişenleri de,ABD Zabıtalarıyla,İran Rabıta'ları katlediyor...İpekçi,Emeç,Tanilli....Saymakla bitmez.Bütün basın şehitlerini,bu ülkenin aydınlık geleceği için hayatlarını hiçe sayan kavgaların ve sürgünlerin diğer bütün ustalarını saygıyla anıyorum...
Ya Tabe Volim
Saygılarımla.
Ya Tabe Volim
Saygılarımla.