- 1080 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ACİL EYLEM PİLANI
Memur bey merhaba kolay gelsin.
Ne kolayı bu soğukta trafik kontrolü yapmak insanlara laf anlatmak kolay olur mu bu buzda zinciri halatı yok yol kapalı diyoruz bizi dikkate bile almıyorlar.
Sizi ne istiyorsunuz bir sorun mu var?
Hayır bir sorun yok.
Biz karayollarında çalışıyoruz,acil eylem kar mücadelesinde görevliyiz,karla kapalı yolu açarak buraya kadar geldik öğlen yemeğimizi burada yedik yol genişletmesi için araçlarımızla geri dönecektik,fakat bizim sınırımızın dışında kalan Mecitözü çorum arası kapalıymış makinelerimiz çorum ekibine yardıma gitti,biz Mecitözü Amasya arasında yol genişletmek için makineleri çavuş rampasında bıraktık şimdi makinelerimizin yanına gideceğiz Amasya istikametine giden bir araca bindirirseniz iyi olur hem geç kalmamış oluruz.
Dur komiserim söyleyeyim, komiserim bu arkadaşlar karayolcu makineleri çavuş rampasındaymış o tarafa giden bir araca bindirip bir an evvel gitsinler.
Burada beklemesinler sen arkadaşları arabayla şubeye götür müdüre söyle arkadaşları biz bırakalım.
Tamam komiser im.
Arkadaşlar arabaya binin şubede konuyu müdüre aktaralım biz sizi bırakalım.
Müdürüm bu arkadaşlar karayollarında çalışıyorlar makineleri çavuş rampasında oraya kadar gidecekler bizden araba talep ediyorlar.
Bizim arabamız yok konuyu kaymakama aktarın kaymakam bey araba bulur.
Arkadaşlar müdür bey kaymakamlığa gitsinler diyor hemen şurada kaymakam iyi bir insan sizi yollar.
Tamam.
Merhaba beyefendi biz kaymakam beyle görüşecektik.
Hoş geldiniz konu neydi?
Biz karayollarında çalışıyoruz aracımız çavuş rampasında oraya gitmek için araç talebinde bulunacağız.
Siz bekleyin konuyu kaymakam beye aktarayım.
Arkadaşlar kaymakam bey siz çağırıyor.
Hoş geldiniz .
Hoş bulduk.
Konu neydi?
Efendim biz karayollarında çalışıyoruz Amasya Mecitözü arası kar mücadele ekibiyiz yolumuzu açık öğlen yemeğimizi yedik geri gidecektik fakat sizin Mecitözü çorum arası kapalıymış arkadaşlarımız araçlarla sizin ekibe yardıma gitti bizi de yol genişletmek için makinemizi çavuş rampasında bıraktık aracın yanına gitmek için araba talep ediyoruz.
Jandarma karakoluna gidin selamımı söyleyin sizi götürsünler.
Tamam efendim teşekkür ederiz hoş cakalın.
Güle gülle.
Asker ağa merhaba.
Merhaba hoş geldiniz
Hoş bulduk.
Konu neydi?
Biz karayolcuyuz kaymakam bey bizi yolladı selamı var bizim bir araca ihtiyacımız var.
Tamam siz bekleyin konuyu komutana aktarayım.
Beyefendi komutan sizi çağırıyor.
Merhaba komutanım biz karayollarında çalışıyoruz Amasya Mecitözü arası kar mücadele ekibiyiz yollumuzu açık öğlen yemeğimizi yedik geri gidecektik fakat sizin Mecitözü çorum arası kapalıymış arkadaşlarımız araçlarla sizin ekibe yardıma gitti bizi de yol genişletmek için makinemizi çavuş rampasında bıraktık aracın yanına gitmek için araba talep ediyoruz.
Şuan arabam yok bir tane vardı oda bir olaya gitti.
Kaymakam beye selam söyleyin boşta aracı yokmuş dersiniz.
Tamam iyi günler.
Güle gülle.
Memur bey biz yine jandarma komutanının çok selamı var elinde aracı yokmuş.
Siz bekleyin konuyu kaymakam beye aktarayım.
Tamam.
Arkadaşlar kaymakam bey orman işletmesine telefon etti ellerinde bir pikap varmış fakat sosyal yardımlaşma derneğinde çalışıyormuş mahalleye kömür götürmüş birazdan gelip sizi götürecek.
Tamam.
Aşur sen zaten tehlikeli adamsın seninle yan yana gelmekten bile korkuyorum emin niyet amirine,jandarma komutanına ve kaymakama söylediklerin aklımda dedim ki aha şimdi bizi içeriye alacaklar diye çok korktum.
Seni düşündüğümden değil senin yüzünde başıma iş alacağım diye çok korktum aşur’un da emniyetle jandarmayla işi olurmuydu inan içimden güldüm.
Memur bey saat on altı oldu şu orman işletmesini ara gelecek mi gelmeyecekse bizi tekrar yola bırakın da kendimiz yolda geçen arabalara sorarak şimdiye kadar on kez gider gelirdik.
Ali bu pikap gelmeyecek biz yola inelim belki bizimkiler de işi bitmiştir bari onlarla gideriz.
Arkadaşlar araba geldi gelin binin sizi bıraksın memur bey size geldiğimizde saat on üç idi şimdi mesai bitmek üzere neyse iyi ki geldi yoksa burada kalacaktık burada otel bile yok.
Merhaba hemşerim hoş geldin bu saat de başına bela olduk hanı derler ya dostun belası düşmanın kinde çetindir bizimkini de öyle kabul et.hemşerim inan saat 13 den beri buralarda süründük oraya git buraya git donduk anlayacağın mağdur olduk o kadar amiri müdürle görüştük bir tanesi bile oturun çay için demedi,gerçi onların çayı bana zehir olurdu içemezdim o kadar yollar kapalı vatandaş mağdur olmuş müdürü amiri kaymakamına varana kadar koltuklarına gömülmüşler dışarısı vatandaş ne yapıyor diye umurlarında değil.
Hemşerim aha geldik başını ağıttık sen bizi burada indir bu saate bizi getirdiğin için teşekkür ederiz sağ olun var olun.
Önemli değil biz de emir kuluyuz,başka yapacak bir şey varsa yardımcı olayım?
Sağ ol teşekkür ederiz bizi buraya kadar getir din ya yeter yolun açık olsun.
Ben teşekkür ederim ayrıca tanıştığımıza da sevindim tekrar yolunuz düşerse yanıma uğrayın bir çayımı içersiniz.
Tamam söz Mecitözü ne gelirsek söz çayını içmeye geliriz.
Bana Musa de.
Musa de senin yolun açık olsun.
Sağ olun size de kolay gelsin.
Güle gülle.
Ali operatör olmuşsun zincir takmasını bile bilmiyorsun önü arkaya getirmişsin.
Bırak ben takarım zaten iflahımız sökülmüş.
Tamam aşur ağa ben karışmıyorum sen tak.
Hele şükür.
Ali çabuk kaloriferleri çalıştır donduk.
Tamam aşur ağa bunun kaloriferleri iyi ısıtır birazdan sana ceketi bile çıkarttıracak.
Ali altınızda minder var battaniye var bunlardan birini bana ver burası çıplak buz gibi.
Ver şu battaniyeyi.
Veremem.
Ali sen nasıl bir insansın yeri geldiğinde adalet paylaşım dan bahsediyorsun mangalda kül bırakmıyorsun insan arkadaşına iki minderden birini vermez mi? İnsan bu kadar bencil düşüncesiz olurmu ne kadar kıymetli götün varmış durdur arabayı burada ineceğim.
Aşura tipi var donarsın.
Senin gibi nankör bencil işe yaramayan götü büyük biriyle aynı
araçta olmak aynı nefesi alıp vermektense dışarıda donsam ondan iyidir.
Durdur.
Sana ne donacak ben değimliyim?
Aşur ağa benden söylemesi.
Bak ali bana akıl verme durdur aracı ineceğim.
Bencil namu..z,demin müdür amir kaymakamı eleştiriyordun sen onların yerinde olsan milletin anasın yaparsın,tam Osmanlı torunsun koltuk için kardeşini kesersin onların kabın da zehirlenmişsin.
Durdur arabayı Zekeriya geldi onun greydere bineceğim ukala.
Ertesi gün.
Günaydın aşur başkan nasılsın dün neler yaptınız?
Gürcü Mehmet im ne yapacağız perişan olduk üstelik kel aliyle tartıştık sen diyordun ki ali adam değil de ben inanmamıştım gerçekten kel ile uğraşmak bir sabır işi.
Aşur başkan dışarısı soğuk gel çay ocağında oturak çay içiek.
Tamam.
Günaydın arkadaşlar.
Günaydın hoş geldiniz.
Arkadaşlar biraz sesiz olalım haberleri izliyoruz,bak p.k.k. yine asker şehit etmiş,ben devletin yerinde olsam ülkemizde o kadar organ bekleyen insanlarımız var,asker oporsyon’a giderken beraber uzman doktor götürmeli vurduğu yakaladığı p.k.k. lıyı orada kesip organlarını almalı bekleyen hastalara takmalı hem p.k.k. ölmüş olur hem de organ bekleyenler kurtulmuş olur.
Gürcü beni bu çağ dışı vahşi zihniyetleri dinlemeye mi getirdin?
Ne bileyim başkan bu konuşan bizim iş yerinde değil neyin nesi kimin nesi bende bilmiyorum.
Gürcü sana bir masal anlatayım.
Köyün birinde bir namusuz varmış köylü elinde zoraman kalmış en sonunda şerefli biri kendi kendine karar verir ben bu namusuzu öldüreyim köylü kurtulsun der ve dediğini de yapar gider jandarmaya teslim olur.
Bu onurlu insan yıllar sonra ceza evinde çıkar köyüne giderken çeşmenin başında arkadaşına rastlar,sarmaş dolaş derken köyde ne var ne yok,nasılsın diye sorar.
Ne olacak Ahmet Mehmet le kavgalı,bektaş Bekir ile düşman oldu,
Desene köy daha çok kötü hale geldi?
Boş ver köyü en iyi arkadaşım sendin sen nalsısın?
Bomba gibiyim sen hapishaneye girdiğinde bir karım vardı şimdi üç tana köyün en güzel kızını kaçırdım simdi köylü benden korkuyor.
Ya gürcü o iyi adam kendi kendine diyor ki lan köyde bir namusuz vardı şimdi herkes namusuz olmuş ve köyüne bile uğramadan çekip gidiyor.
Senin anlayacağın her yer çürümüş tutunacak bir yeri kalmamış,bizim kayabaşında Necati amca vardı derdi ki aşur’um dünyada ne kadar iyi adam varsa öldüreceksin,ben itraz ettim Necati amca ne yapıyorsun kötüleri öldüreceğine iyileri öldürüyorsun,aşurum senin aklın ermez dünyada iyi adam az onları öldüreceksin ki acı çekmesinler geriye kalan zaten hep namusuz onlar bir birlerinin anasını bellesinler dererdi,Bu arda necati amcayı da saygıyla anıyorum.
Bu çürümüşlük,düşmanlık savaş bizim acil eylem planımızdan daha önemli .
Gürcü kardeşim bu gidiş iyi gidiş değil sonumuz hayır ola.
Haklısın başkan…
Aşur ŞAHİN
24.01.2012
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.