- 1025 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ZINDIK
Önce bu kavramın işleyişine bakalım, sonra yorum kısmı.
Zındık: tanrı’ya ve ahrete inanmayan.
Zındıklık: tanrı’ya ve ahrete inanmama durumu.
TDK böyle diyor. Şimdi aynı TDK’nın almanca çevirileri:
Zındık: Ketzer
Zındıklık: Ketzerei
Şimdi Almancadan Türkçeye
Ketzer: (latince) … yaşayan kimlik, süreçte olan bir din’in üstünde tavır almak.
Ketzerei: kilise yasası dışında bir eğitim vermek.
Tüm bunları niye yazdım anlamış değilim, keşke diyorum Ahmet Hakan bu konuya da el atsaydı. Ama haksızlık olurdu diye düşünerek kendim niye yazdığımı anlatmayı deneyeceğim.
Okuyanlar bilir ki, Kur’an da iki tane süre vardır alkol üzerine. Şekli itibarıyla şöyledir ( bu demek değil ki o süreleri yazmam): ilkincisi: alkollüyken ibadete yaklaşmayın ki ne dediğiniz anlaşılsındır.
İkincisi ise Bakara süresinde geçen resmi yasak.
Rivayet odur ki, hali-hatırı sorulmaz. Peygamber efendimizin amcası Hz. Hamza vardır, pek bahsedilmez. Peygamber efendimizin henüz Peygamberliğinin ilk yıllları, o amcasının yanına çok gider gelirmiş. Hz. Hamza o günün inancıyla olmasa da içen biriymiş. Yine rivayete göre Kur’an da sözü geçen ilk sürenin o günlerde indiği yolunda. İkinci süre de, Hz. Hamza öldükten sonra iner.
İsteyen araştırır bulur.
Ketzer demiştik, yani ZINDIK.
Şimdi yazacaklarım kimseyi şaşırtmasın. Bu insanlardan günümüzde bile o kadar çok ki! Herşeyiniz olabilir bu insanlar, ama düşüncelerini yansıtmak için yapmayacağı şey yoktur.
Siz diyeceksiniz bunu tüm dinsizler yapıyor. Evet yapıyor ama somut örnekler verir dinsizler.
Bu tür ZINDIKLAR din nedir onu bile bilmez, Allah kavramını, hatta din’i bile bilmez ama akıl vermeye çalışırlar.
Ne yani sizin etrafınızda yok mu bunlardan?
Gülerim…