- 1672 Okunma
- 19 Yorum
- 0 Beğeni
İstanbul Unutsun
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Sen ayrılık şiirleri severdin, ben seni. Sen uzun soluklar alırdın mağazaları gezerken, ben sende gözlerimi büyülerdim.
Hengâmesinde akarken cumartesi, akşam karanlığının kenarında soluklanıyorum, barların sensizliği gizleyen soğuk yüzlerinde oturmak kuruyorum aklımda. Bekleyenleri gelenden değilim bu gece. Telinde eksiklik mi var yoksa hep mi böyle acılı çalardı sazlar? Unutsun beklentisiz yalnızlıkların dergâhı tüm balkonlar sevdiğimiz şarkı sözlerini. Ayyaşlığıma sızacak hatıralar. Acılı notalara yenik yüreğim yüreğini unutsun.
Sen İstanbul’un sevdiği kadındın, ben tutarsız adam. Sen sarı bir yaprağın düşüncesinde solardın, ben sonbahardım ezelden solan.
Yalnızlığımın üzerine örtülen patiskanın renginde sarhoş olmanın düşüncesi gelip gelip kırıyor sana iç çekişimi İstanbul. Ne zavallı duruyorsun gitmişliğimin ardından. Ulu orta sevdim senin dar sokaklarının duvarlarında hayallerimi dondururken zaman. Yüreğine düştüğümde istiklal girdabında boğuldum, öldüğümü anlamadın. Unutsun beni simitçilerin sesi, tarihi geçmiş yaşlı gözleriyle bakan binalar. Unutsun ansızın sıcağımı terk etsin sabahları kahvaltıya oturduğumuz sedir. Pazar günlerinin tenhalığı ıslak kalsın hep, elim elini unutsun.
Sen istasyonlarda, limanlarda kalırdın gözlerin umutlu, ben sana giderdim. Kaçardın bana ıssızlıkta, ben seni bulurdum sevdanın beş halinde.
İlkten nan açlığıma ortak oldu martılar, sonra denizde hoşçakallarıma kanat salladılar...
Sürgün günümün boz bulanık telaşlarda tramvaylar dalgalandı üstüme. Sabırsız dalgaların getirdiği bendim, alıp götürdüğü sen. Bu gün İstanbul’a katil olacağım, alnıma sıkıp tek kurşunu, bir yukarı bir aşağı gideceğim insanların meraklarında. Sokağın içine düşmüş kemanın sesinde kalırım. Söyleyin gözlerinin tadına doyamadığım kadınım gözlerim gözlerini unutsun.
Sen yalancı bakışlarınla çırılçıplak kalırdın, kekeme yakarışlarım olurdu benim. Mutsuz olduğun isteklerin olurdu, ben çaresiz ölürdüm senin mezarlığına.
Üzüldüm, sebebim çok. Çizgim kırıldı nerede duracağımın hesabını tutmuyorum epey zamandır. Ben sende koca bir hayatın gözlerini kapattım. Yeminin keskinliğimi bu etimize dirhem dirhem acı eken. Mazinin ansızın yürümesidir damarlarımızda canı eriten. Mıh olup anılara çakılmaktır geçmişe yazılmak. Ellerin ilkkez kendini feda etti şu yolun soğuğundan kaçarken, üzülmek aklımda bitap düşmesidir mutluluklarımın. İstanbul şahit, istiklal şahit ve yine onlar ölü aşklara lahit. Nefesim tükeniyor çürümüş toprak kurtuluşum, kurtulsun tenim tenini unutsun.
Seni sustu birden bire aniden İstanbul, nefesime jilet değdi benim. Sen ağlardın, arardın belki de beni, yokluğumu kaydettim baktığın yerlere ben.
Yoruldum, sıradan ağrıdır bu dizlerime vuran, omuza yüklenen adından kalan umutlarım. Kaybolmuşluğum kaybedilişini ortalıyor kan vuran beynim alazına. Senden kalan miras gibi sokakları çiğniyorum, karışıyorum uzak durduğumuz kalabalıklara. Yarı meczup yüzümün korkusudur insanlara değen. Tiksiniyor büyük düşüncelerinde bu şehir benden. Ben hala aynı benim oysa ne çok tamlanıyormuşum resminin yanına düşünce gölgem. Ortalık başıboş kalmış hangi masada otursam karşıma düşüyor yalnızlığım. Tadını unuttuğum öpüşlerinde kararan sokaklar düşman şimdi, en sitemkârından çığlıklarımla dudaklarım dudaklarını unutsun
Sen gülerdin boylu boyunca, ben küfür oldum. Yırtıcı yanınla saldırdın, acısın diye vurdun. Ben sana vuruldum
Yakındır efkârın sarmaş dolaş kenetlendiği deliliğim arayıp bulacak seni, geçecek bu acının türkçesi. İstanbul mezarlığında ha bir fazla ha bir eksik sözümüz geçecek, yazılacak kaderin cilvelenmesidir bu. Saçların dağılırsa rüzgârın tutumsuzluğunda İstanbul dökülecek harap bitap, perdelerini kapatmış evlerin içine düşecek kor, çocukların hayalleri kirlenecek. Sakinliğin içinde düşün avuntusunda kaldım, kolay değil hiç kolay değil, yine de varlığım varlığını unutsun.
Sen mırıldandın sevdalı bir şarkı, ben eşlik ettim. Sen “Adıyaman” derken, ben "habu akan dereler hep gözümün yaşidur” dedim.
AsevimLİ
YORUMLAR
Her ne kadar denemenin sahibini sevimsiz bulsamda,yazının "hakkını vermiş " demeden de geçemeyeceğim...:((
Tebrik ederim içtenliğimle...
Saygıyla....
Ali Sevimli
Not: sevimli buluyorum. iyi değil :):)
Sen mırıldandın sevdalı bir şarkı, ben eşlik ettim. Sen “Adıyaman” derken, ben "habu akan dereler hep gözümün yaşidur” dedim.
burada tam da son noktayı koymuşsunuz..
tebrik ederim..
çok güzeldi..duyguların sayfaya dökülüşü..
selamlar..
Ali Sevimli
İstanbul'a ne methiyeler, ne sitemler, ne bedualar yazılmıştır bu güne kadar.
Her yazanın sebebi kendince haklıdır. Ama her zaman sonunda İstanabul aklanır :)
En azından benim için öyle:))))
Sevgiler,
Ali Sevimli
Ben İstanbul u seviyorum... teşekkür ederim ilginize
Yürekten gelen duyguların çağlayanı olmuş kelimeler.
Güne gelen sevgi dolu bir yazı, iyi ki güne gelmiş, okuyabildim.Tebrikler, selam ve saygılarımla.
Ali Sevimli
Ali Sevimli
Edebi bir eserdi. Çok beğenerek okudum ve güne gerçekten çok yakışmış. Hem sizi hem de güne getirenleri kutluyorum. Okumak zevkti. Saygılar.
Ali Sevimli
Sizede bu bölümü armağan etmek istedim...teşekkür ederim ilginize ...
İstanbul unutur...
sen unuturmusun Ali Sevimli ?
güzel bir yazı tebrik ederim.
Ali Sevimli
Ali Sevimli
Şiir gibi
düş gibi
rüyada gibi konuşmuş yazar
Ben özellikle kalınlaştırılan bölümleri çok sevdim, oldu bitti severim karşılaştırmaları. Bağlantılar harika olmuş. Alt kısımlarda devam eden paragraflarla o kalın yazılanlar arasındaki bağlantılar.
Mensur şiir mi demeli, deneme mi bilemedim ki... Ama şiirsel olduğu bi gerçek..
"Ben sende koca bir hayatın gözlerini kapattım." / Ne ağır bir yenilgi.
Ne kadar yüreğim unutsun demişse de yazar, sevglinin resminin yanında gölgesini, arıyor. Eksik hissediyor kendini, tamamlanmayı arzuluyor yine...
...
Ben eleştirmen değilim, ama tad aldığım bir gerçek. Aldığım tada ve hisssettiğim samimiyete bakarım. Bu yazı içten ve katıksız bir lirizmle yazılmış.
KEYİFLE OKUNDU :)
Ali Sevimli
Diğer yorum yapanlara çıkardığım bölümlerden hediye etmiştin ama daha kalmadı o yüzden bu yazıdan bir bölüm hediye ettim..
TEŞEKKÜR EDERİM İLGİNİZE
Yazınızı okudum, döndüm, şiirlerinizi okudum; diyecek bir şey yok. Tek kelime ile muhteşem bir kalem siniz.
Tebrik ederim, saygılar.
Ali Sevimli
Bu yazıda yer alacaktı ama sonradan çıkarttığım bölümlerden biri size hediye olsun. Lakin sadece yazmaya çalışıyorum kalemden dökülenler güzel elbet ama henüz muhteşem değil.. teşekkürler ilginize
kadıköydesiniz galiba bu duygulara kapılırken yazının başında okuyarak söylüyorum
Ali Sevimli
chat_in_fb
Sevgili Ali sana çok samimi olarak diyorum ki senin kalemin nesire daha uymlu. ve gerçekten baştan sona hiç düşmeden meramını anlatan muazzam bir yazıydı...
tebrik ettim
Ali Sevimli
Serhat AKDENİZ
eline sağlık tekrar
Ali Sevimli
Bu yazının çıkardığım bölümlerinden biriydi size hediye olsun..Teşekkür ederim ilginize
" Üzüldüm, sebebim çok. Çizgim kırıldı nerede duracağımın hesabını tutmuyorum epey zamandır." derken ilave etmek istedim izninizle,....Ve burada kalırsam çizgimle birlikte bende kırılacağım biliyorum.......Bu sebeple......gidiyorum....Saygılarımla...
Ali Sevimli
Bu yazının çıkardığım bölümlerinden biriydi size hediye olsun..Teşekkür ederim ilginize
kutluyorum güzel yazınızı hoş bir yürek sesiydi... ve sürükleyici tebrikler yeniden saygılar...
Ali Sevimli
Bu yazının çıkardığım bölümlerinden biriydi size hediye olsun..Teşekkür ederim ilginize.