- 1344 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Azericede ne demekmis?
Yorucu bir günün arkasindan sayfama göz atiyim dedim.Okudum yorum yapdim,bagzen hüzünlendim bagzenden iyice güldüm kahkahayla..Sagolsunlar sairlerimiz hislerimizle kedinin fareyle oynadigi gibi oynuyorlar:)
Artik tamam dedim ve tam kapayacakdim ki, memleketimin sitesine bir göz atiyim dedim.Sanki aradimda buldum haaa..gülmeyemi ihtiyacim varmis yoksa zaten hazirmismiyim gülmeye kendime inanamadim vallaha.
Memleketimin sitesinde bi yazi eklenmis ve facede paylasilmis.Yaziyi okuyunca bayilasim geldi yemin ederim.Böyle bir yakisdirma olabilirmi? yoksa böyle bir rezillik olabilirmi? hala hayretler icindeyim anacim.Durun sizinle paylasiyimda merakiniz gitsin anacim.
Pezevenk kelimesini hic böyle düsündünüzmü?Pezevenk kelimesinin Azericede is adami demek oldugunu ve sayginlik ifadesi olarak kullanildigini biliyormuydunuz?Üstelik birgün Azerbaycan basbakani Haydar Aliyev Süleyman demirele ´´Türk dünyasinin gelmis gecmis en büyük pezevengi Süleyman demirel dir.demis Süleyman demirelde söyle bir bakmis ve demiski haydara;sizde az pezevenk degilsiniz,demis..ay aha burda ben kopdum..yikildim bayildim gül gül öldüm..lafa bah hizaya gel..aman arkadaslar sakin haaa sakin! memleketde kimseye bu lafi telafuz etmeyin haa.yosam tahtali köye mihtar gidisiniz kolay olur..inanilacak gibid egil ama dogru.google yengeden aradim ve okudum vallahada buymus o:))..hele dahasida var..nemi? onuda kopyaliyom ,basim belaya girmesin demi.sakin bana ceza vermeyin haaa,,benim sucum yok yosam azerbeycan milli egitim bakanligina sikayet ederim;)
azerbaycanda kârhane de işyeri anlamında kullanılmaktadır. ilginç diyaloglar oluşabilir.
+ evet efendim tekrar hoşgeldiniz diyelim.
- hoşgörmüşem.
+ azerbeycanda ne işle meşgulüz?
- men yurtta pezevenklik yapıram bir çok yerlerde kârhanem vardır.
Allaha sükür azeri bir yakinimiz yok!! artik yakinlik derecesinide herkes kendi düsünüp tövbe estagfirullah desin;)