Bir Kadın Arıyorum
İlk başta aşk acısı çekmiş olacak, sevginin değerini bilecek, yalnızlığı sevecek, benimle birlikte yalnız olmayı ise daha bir sevecek, hangi düşünceyi savunursa savunsun bunu bilecek, ailesi solcu ya da muhafazakâr olduğu için bilmeden savunan biri olmayacak, kesinlikle bir siyasi görüşü, hayata karşı duruşu ve tavrı olacak, tanrı, felsefe, tarih ve ülke gündemi hakkında benimle tartışacak gerekirse sesini yükseltecek, şımarık olacak, olur olmaz naz yapacak, her dediğime evet demeyecek, benimle İstiklal’ de mağazalardan yükselen müziğe ayak uydurarak dans edecek, her şeyle hatta kendisiyle bile dalga geçebilecek, Tanrı’nın dünyayı ironi dolu yarattığını ve bizim bunlardan inat edercesine mutluluğu bulmamamızın, asıl yaratılış sebeplerimizden biri olduğu konusunda bana hak verecek, sebepsiz yere beni öpecek, durup dururken mutlu olacak, gülümseyecek, en sevdiği mevsim sonbahar olacak, güz yapraklarının rüzgârla raks ederken iki tarafı çıplak ağaçlarla uzayan taşlı yolda el ele yürüyecek, şarkı söylerse daha güzel olur, sesinin güzel olması önemli değil, sonbaharın ölüm değil, yeniden doğuş olduğu konusunda bana hak verecek, şiir sevecek öyle aşk böceği formatında değil, kelimeleri sevecek aslında, kelimeler insanı etkileyecek psişik güçlere sahiptir ve büyülüdür, bunu bilecek, yemek yapmayı bilmesi önemli değil ama birlikte yemek yaptığımızda eğlenecek, nimetle şaka olmaz ama kremşantiyi yüzüme sürecek, reçelle filan yapmasın ama yapış yapış kötü oluyor, tatil anlayışı deniz kum güneşe endekslenmeyecek, ormanı, yeşili sevecek, Bodrum`a gitmek yerine bir Karadeniz yaylasında ahşap bir ev kiralayıp doğa yürüyüşü yapmayı tercih edecek, tarihi yerleri gezmeyi sevecek, çok hırslı olmayacak lakin tamamen azimden arınmış da olmayacak, ortasını bulacak, hayvanları sevecek bir hayvan besleyeceğiz balık, kedi ya da köpek, kaplumbağa da olabilir lakin eğer köpek almaya karar vermişsek bunu pet shoptan değil hayvan barınağından yapacağız, birçok insan karşısındakinin gözlerine bakamaz, o bakanlardan olacak, hep gülecek, tırnakları ve dudağı için aynı renk oje ile ruj kullanacak. Mor siyah gibi garip garip renkler olmayacak, kitap ve kahvenin ayrılmaz ikili olduğu konusunda bana hak verecek, kimsenin kendisi için ne dediğini önemsemeyecek, başkalarının adının önüne koyacağı sıfatlar için değil kendi dilediğince yaşayacak, gülümsemekten utanmayacak, hep gülecek, Tanrı’ya inanacak. Kader ve şansın olduğunu, aslında keşfedemediğimiz bir düzenin içinde nehirde suyun akışında sürüklenir gibi zamanda yolculuk ettiğimiz konusunda bana hak verecek, şımarık olacak ama çokta abartmayacak, benimle tartışacak, kavga edecek, sesini yükseltecek. Keşkeleri olacak. Keşkeleri olan insanın pişmanlıkları vardır, pişmanlık akıllı bir insan için acı tecrübe anlamına gelir, kaybetmenin ne demek olduğunu bilecek, ikimiz hakkındaki en güzel hayali sallanan sandalyede ihtiyarlamış haldeyken torunlarımızı sevmemiz olacak. Hep dünya turuna çıkma hayali olacak ve bir gün çıkacağımıza dair ümitlerini hiç kaybetmeyecek, dualarında bunun yeri olacak. Böyle işte. Yoksa derin bir çukurda karanlığın huzursuzluğu içinde haykırışlarımı duyan biri olmadan ölecekmişim. En fenası da mutsuz ölecekmişim. Ben ölmekten filan öyle fazla korkmuyorum daha çok sevdiğim insanların benden önce ölmesinden korkuyorum. Asıl iki korkumdan biri tanrının yolladığı her dininin kafama yatmaması ve ulan 4 kitap gönderdik o kadar peygamber o kadar evliya hiç birimi yetmedi sana mal herif` deyip azarlayarak cehenneme atması (burada önemli olan yaratıcı tarafından aptallıkla suçlanmak ve azarlanmak) diğer bir korkumda mutsuz ölmek. Mutsuz ölmek bana boşuna yaşamış hissi veriyor, tabii daha ölmedim ama ölsem öyle hissederdi diye düşünüyorum. En sevdiğim film repliği Papillon’da Steve Mcqueen’in rüyasında yargıçların seni bir hayatı boşa geçirmekten suçlu buluyorum demesidir. Bundan çok etkilendim ben. Mutsuz ölmek boşa yaşamışlık demek bence. Yani hiç mi o son film şeridinde teselli ikramiyesi güzel bir anı geçmiyor? Hiç mi sevmedin ya da sevilmedin? Mutsuz ölmekten korkuyorum…