- 3108 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
HZ.MEVLÂNÂDAN SEÇMELER.
Hz.Mevlânâ’nın pek çok güzel sözünü çoğumuz biliriz.
Yüzlerce sözünden pek azıdır genelde bilip duyduklarımız.
Hz.Mevlânâ’nın çok fazla duyulmamış sözlerinden bir kaçını derleyip paylaşmak istedim, hayat denen karanlık yolda ışık olsun, bizlere yol göstersin diye.
*Ahlâksızların bağırışlarıyla yürekli yiğitlerin nâraları, tilkiyle aslanın sesi gibi meydandadır.
*Kuzgun bağda kuzgunca bağırır, ama bülbül kuzgun bağırıyor diye o güzelim sesini keser mi?
*Gerçek kokusuyla ahmağı kandıran yalanın kokusu, miskle sarmısak kokusu gibi söyleyenin soluğundan anlaşılır.
*Dil, tencerenin kapağı gibidir, kıpırdadıkça kokusu duyuldu mu ne pişiyor anlaşılır.
*Meyve ekşi bile olsa, olmadıkça ona ham derler.
*Aslanın boynunda zincir bile olsa, bütün zincir yapanlara beydir aslan.
*Sıkıntı ve huzursuzluk mutlakâ bir günâhın ezâsı, huzur ise bir ibâdetin karşılığıdır.
*Köpek gibi kızmayı bırak, aslanın gazâbına bak.
Aslanın gazâbını görünce de var, bir yaşına girmiş koyun gibi yavaş ol.
*Burnuna sarmısak tıkmışsın, gül kokusu arıyorsun.
*Cübbe ve sarıkla âlimlik olmaz, âlimlik insanın zâtında bulunan bir hünerdir.
*Kalbi ve sözü bir olmayan kişinin, yüz dili olsa bile dilsiz sayılır.
*İnsan yüzlü pek çok şeytan var, her ele el vermemek gerek.
*İyilik ve hoşluk zamânında hepsi dosttur, eştir.
Fakat dert ve gam zamânı Allah’tan başka kim sana dost?
.
YORUMLAR
*İyilik ve hoşluk zamânında hepsi dosttur, eştir.
Fakat dert ve gam zamânı Allah’tan başka kim sana dost?*
Tek geçiyorum bu sözünü Mustafa abi...
Sevgilerimle...
(Mustafa Çetiner)
Hepsi hayâtın özü.
Teşekkürler kardeşim.
Selam ve sevgimle.
evet güzeldi büyük mevlanamızın sözleri saygımlasınız
Burnuna sarmısak tıkmışsın, gül kokusu arıyorsun.
*Cübbe ve sarıkla âlimlik olmaz, âlimlik insanın zâtında bulunan bir hünerdir.
*Kalbi ve sözü bir olmayan kişinin, yüz dili olsa bile dilsiz sayılır.
*İnsan yüzlü pek çok şeytan var, her ele el vermemek gerek.
*İyilik ve hoşluk zamânında hepsi dosttur, eştir.
Fakat dert ve gam zamânı Allah’tan başka kim sana dost?
(Mustafa Çetiner)
Teşekkürler.
Selam ve sevgimle.
Büyük bir ilgiyle okudum.Teşekkürler paylaşımınız için. Selamlarımla.
(Mustafa Çetiner)
Selam ve sevgimle.
Değerli şairim nesir bölümünde, ne güzel. Mevlana Hazretlerinden inciler paylaşmışsınız bizimle. Pek çoğunu daha önce hiç duymamıştım. O yüzden bugünüme kazanç oldu sizi okumak.
Hikaye konusunda da anlaşmıştık ne de olsa:))
Bir dahaki yazınızı bekleyeceğ*im.
Sevgiler saygılar.
(Mustafa Çetiner)
Hikâyeye gelince belki Safranboludaki çocukluğuma gider orada yaşadığım güzellikleri anlatmaya çalışırım bir ara, Marangoz Mehmet amcayı, Kahveci Hüseyin amcayı, Bakkal İsmail amcayı, Muallim Nuriye ablayı anlatırım ama senin gibi dillendirebilir miyim bilmiyorum.
Herşey o zamanlar güzeldi, o insânî ilişkiler yok şimdi.
Selam ve sevgimle.