- 2155 Okunma
- 8 Yorum
- 1 Beğeni
BİR ZAMANLAR SADIK TEBA İDİLER
Bu memlekette sadık teba (Teba-i Sadıka) adını alan ve en üst düzey görevlerde değerlendirilen, esnaflıkla, zanaatkârlıkla toplumda her zaman seçkin biçimde yaşayan ki, bir zamanlar Romanın, Bizans’ın zulmüne uğrayıp, ülkeleri harap edilmiş, mabetleri yıkılmış, Kralları öldürülmüş, darmadağınık halde kaçak bir hayatı, zavallı bir biçimde yaşarken Türklerin Anadolu’yu almasıyla dini ve milli kimliklerine kavuşturulan ve serbestçe bu haklarını kullanan bir millet, Ermeniler…
Osmanlının en zayıf düştüğü, dostluğa en fazla ihtiyaç duyduğu sırada, batılıların, Rusların kışkırtmalarına, ayartmalarına kanarak, Türklerle baş edebileceği zehabına kapılmaları ve Anadolu’da yüzyıllar boyunca barış içinde komşuluk yaptıkları ahaliyi kırıp dökmeye, ırza tecavüz etmeye, yakmaya başlamaları bardağı taşırmış ve o zamanki yetkililerin tehcir yönünde karar almaları gerekmiştir. Bu tehcir kimi yerlerde sağlıklı yürütülememiş ve hiç de istenmeyen aksaklıklar olmuş olabilir; ancak sanki ortada hiçbir şey olmamış da devlet masum insanları sürgüne yollamış gibi algılamalar ve insanları yanıltmalar yapılmaktadır.
13 Temmuz 1878 tarihli Berlin Antlaşması’na göre Osmanlı Devleti’nin “Erzurum, Van, Elazığ, Diyarbakır, Sivas, Bitlis” olmak üzere altı vilayette (Vilâyat-ı Sitte) bir Ermenistan kurma hayaline kapılanlar, 30 Ekim 1918 tarihli Mondros Mütarekesinin 24. Maddesini de bahane ederek bu "Altı ilde" özellikle çok kanlı ayaklanmalara başlamışlardır. Köyleri, kasabaları, şehirleri basarak Müslüman ahaliyi insanlık dışı işkencelere maruz bırakarak öldürmek, hayvanları, samanlıkları yakmak, yıkmak gibi talana girişmişlerdir. O yıllarda sürgüne gönderilen Ermenilerin Amerika ve Fransa’ya ulaşanları 70’li yıllarda Ermeni ASALA terör örgütü vasıtasıyla Türk Dışişleri mensuplarını katletmelerini kırk yaşın üstündeki herkes hatırılar. Türk devletinin 80’de aldığı önlemler sonucu bu terör örgütü çökünce aynı hainler başka yollara başvurmaya başladılar. Öteden beri ABD’de 24 Nisanı soykırım günü ilan etmeye uğraştılar, yetmedi, kendilerini I. Dünya Savaşı esnasında ayartan, hata yapmalarına ve beslendikleri çanağa pislemelerine asıl sebep olan Fransa’da soykırım yasaları çıkarmaya yöneldiler.
Şimdi tam da Fransa ve Türkiye arsında böyle bir sürtüşme yaşanırken, Türkiye’yi sosyal ve siyasal olarak zayıflatmak isteyenler, vatandaşımız olan bir Ermeni gazetecinin hiç de tasvip etmediğimiz öldürülmesini ve onun mahkemesini bahane ederek, birçok aşırı uçla bir araya gelerek, yine batılıların kışkırtmalarıyla Türkiye’ye, dolayısıyla Türklere gaile çıkarmaya çabalamaktalar.
Tıpkı Osmanlı döneminde olduğu gibi ırken Ermeni olmayıp, ancak çok sayıda Türkiye düşmanı, her çeşit meslekten insanları da yanlarına alarak sokaklarda eylemeler, sözde telin mitinglerinde “Hepimiz Hrant’ız, Hepimiz Ermeni’yiz” sloganı ile esas kinlerini kusmaktadırlar…
En zayıf anlarımızda dahi bizlerin birlik ve beraberliği nasıl kurduğumuzu unutuyorlar, oysa Çanakkale çok eskimedi, bunlar hiç akıllanmayacaklar, bunlar Türkleri başka milletlerle bir tutup, batının müdahale edebileceğini düşünen ahmaklar… Biz zaten onların hepsinin Ermeni olduğundan kuşku duymuyoruz.
Sonuç olarak biz herhangi bir ırkı methetmek, başkasını hakir görmek gibi bir niyet ve davranış içinde değiliz, herkesin az ya da çok etkilendiği olaylardan yola çıkarak ülkeyi bölmek, huzursuzluk çıkarmak isteyenleredir sözümüz; bu memleketi gizli planlarla sözde insan hakları ve hukuk diyerek bölmek isteyenlerin yüzyıllardır gizli mahfillerden emir aldıklarını bilmekteyiz.
Hadi bakalım buyurunuz hep birlikte Ermeni olunuz, hiç olmazsa ne olduğunuzu öğrenmiş oluruz, ne de olsa bugüne kadar ne olduğunuz belli değildi.
Güneri Yıldız (Elazığ, 20.01.2012)
YORUMLAR
az yazim özü olsun
gecmişini bilmiyen uluslar
zalimlerin uşaklığını yapan siyasiler
ülkesnine neyi kayıp etiklerini halkın
ulusun maruz kaldığı zülümleri katliyamları
siyasi iktidarda kalmak için unların ekmeğine yağ surterseniz
unlarda bunu yaptırır amac unlara para tazminat vermek
dikatlı olmak lazım ulusca birlik olmasak bülünmeye
karanlık ülkelerin oyunua gelen siyasi iktidarlar türkiyenin tum deyerlerini
sanki cöpe atmış gibi .2006 yılından beri türkiyde acılmayaın sinekop kilise mara kalmadı
senin toprağından gül eken olursa gun gelir sana takla ucakla saldırız bunu bilmeliyiz canlar
sevgiler
evet hirant dink denen zat aynen atalari gibi ihanet etti on tekerler nere giderse arka tekerlerde ora gider ( sap'i ezssende olmazki seker cinsi .......... cinsine ceker
degerli gardasim GUERI BEY GUZEL BIR KONUYA DEGINMISSIN SUKRANLARIMI SUNDUM
evet TEBE idiler lakin VEBA oldular inanki gardasim gavurlarin hepsi oyle hayatini kurtar bu duyyuslarin hemen arkasini donerler ve senin hakkinde kotu dusunurler
ben bunu defalarca gorum hic guven olmaz bu kitapsizlara iste ermenilerde aynisi hatta dahada beterler allah cc hepsini kahreylesin
------------nihat yurt kanada saglik sihat sanada
Nihat YURT tarafından 1/21/2012 11:24:35 AM zamanında düzenlenmiştir.
Hrant Dink Türkiye'de yaşadı yedi içti hertürlü hakları aldı okullarımızda okudu öz vatanımda bir çok Türkten daha rahat yaşadı sonra ne yaptı aynı atalarının yaptığı gibi döndü bize küfretti bizi suçladı hainlik yaptı.
13 Şubat 2004'te yayımlanan bir makalesindeki "Türk'ten boşalacak o zehirli kanın yerini dolduracak temiz kan, Ermeni'nin Ermenistan'la kuracağı asil damarında mevcuttur." "Evet 1915’te olan bir soykırımdı" sözleri nedeniyle "Türklüğe hakaret" ten 6 ay hapis cezası aldı. Özür Dileyenler, Hepimiz Ermeniyiz Diyenler DİNLEYİN UTANIN SOYKIRIMI KİM YAPMIŞ. Bir Özür Borcumuz Var Ama Ecdadımıza! Onlara Layık Olamadığımız İçin
Yazıklar olsun, .Sizin damarınızda hangi kan dolaşıyor.Hamile kadınlarımızın ,kızlarımızın ırzına geçerken,dedelerimizi nenelerimizi camilerde Ermeniler yaktığında kaç tane Ermeni "hepimiz Türküz"diye slogan attı.O yürüyüşte kaç bayrak,kaç tane Atatürk Posteri vardı.Titreyin ve kendinize dönün.
BU MEMLEKET GEÇMİŞTE TÜRKTÜ,HALDE TÜRKTÜR VE GELECEKTE DE TÜRK KALACAKTIR.ATATÜRK
Evet Hrant Dink’in öldürülmesinden dolayı bir Türk olarak ben de utanç duydum ama bu sorgulamam gereken şeyin geçmişim olması hakkını ve özeleştirinin ecdadıma doğru yönelmesi durumunu açıklayamaz. Onların bize bıraktığı tarihi mirasın içinde utanılacak değil, insanlık adına gurur duyulacak şeyler var.
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE......
Merhaba Güneri Bey,
Yıllar önce okumuştum. Yanılmış olabilirim. Temuçin Han, düşman bildiği bir hanı öldürüp kendisine sığınan komutanları, yarın beni de satarlar diye öldürtüyor. Bu, hepimiz Ermeniyiz diyenler var ya, paçalarlı sıkıyorsa Ermenistan'a gitsinler. Vallah billah sokulmazlar. Kendi milletine hainlik edenler bize hayda hayda yaparlar diyerek yüzlerine bile bakmazlar.
Açıklamalarınız, gerçeklerin ta kendisiydi. Başarı dileklerimle saygılar.
Evet dostum yazının içeriğine katılıyorum...Ermeni mezalimini en çok yaşayan bizleriz...Dedelerimizin anlattıkları ortada.....
1981 yılında Fransa'da katledilen Tecelli Arı benim öğretmenim..Kendisi Manisa Turgutlu'dan..
Fransa'ya gitmeden önce tesadüf Turgutlu da karşılaştık..yanında yaşlı annesi ve eşi vardı...din görevlisi olarak gitti asala örgütü tarafından katledildi..unutamadım unutamam....
...Biz Ermeniyiz diyenler kadar Hrant olayını küçümseyenler de hatalı diyorum..Biz acıyı yaşayan bir toplumuz..acılara karşı ortak tavrımız olmalı .
Adalet hata yaptığı,insan kayırdığı taktirde . gideceğimiz,sığınacağımız bir güç kalmamıştır demektir....
Kutladım selamlar..
...........
Değerli hocam bugün aynı dertten muzdaribiz. Bu konuda bende becerebildiğim kadarıyla şiir yazdım.
Malum tarihte haberleri izlemek inanın işkence oldu. Bir baktım herkes Ermeni. Yuh dedim ya. Ermenistan'da bir Türk ölse acaba herkes Türk olurmu.
Bende sizinle aynı görüşteyim. Dink'in şahsında Türkiye Cumhuriyeti'ne kurşun sıkılmıştır.
Duyarlı yüreğe selamlar...