BABASIZ BABALAR, ANNESİZ ANNELER...?
SİZİN HİÇ GERÇEK ANNE BABANIZ OLDU MU…?
Babasız babalar…
Annesiz anneler…
Biyolojik anne ve babalardan söz etmiyorum…
Şöyle gerçek olanlarından, hani hep etrafımızda görüp imrendiğimiz veya filmlerde, dizilerde görebildiğimiz türlerden anne babalar var ya onlardan söz ediyorum…
Çocuk sahibi olurken ruhsat sahibi olup olmadıklarının farkına varmamış tiplerden söz ediyorum…
Üretirken bir anlık hevesle çocuk yapan, sonra sokağa salan, onları bir makine gibi yakıt, yıkama ve yağlama ihtiyaçlarını karşılayan fakat onlarında birer küçücük insan olduğunu unutanlardan değil…
Çocuklarının “CAN”ını doyurmadan, oracıkta kapının hemen önünde, çoğunlukla da yapayalnız, tek başlarına kurdukları dünyalarında büyümelerine izin verenlerden söze ediyorum…
Çocuklar “0-3” yaş aralığında anne ve babasından hemen hemen her şeyi öğrenirler ve bu yaşlar arasında anne ve babalar çocuklarının “CAN”ını doyuramazlar ise onları beklide bir daha hiç kazanamazlar…
Herkes anne baba olmak zorunda değil, keşke bununda bir sınavı olsa ve kazananlar anne baba sertifikası alsa ve çocuk yapabilseler. Sınavı geçemeyenlerde isterlerse evlenebilmeli fakat asla çocuk yapmaları yasaklanmalı. Göreceksiniz yüksek puanla çocuk yapma yetkisi kazanan anne babalar bu dünyaya ne büyük evlatlar kazandıracaklar…
Anne babalar eğer tüm hayatlarını yukarıdaki gibi çocuk yetiştirmekle geçirmişler ise; yaşlandıkları zaman büyük bir panikle bir anda çocuklarını yeniden kazanmaya çabalarlar. Yine “CAN”dan gelen çabalarla değil, GÜCENEREK, GÜCENDİREREK ya da KÜSEREK becerme yolu seçerler…
Çocuklarının bir başkası ile evli olmasını kıskanırlar, başarılı olmasını kıskanırlar, evini, arabasını, işini, parasını, karısını, kızını, oğlunu kıskanırlar…ama itiraf etmezler, edemezler…durmadan usanmadan çocuklarını gücendirirler….onları küstürürler…onlara gücenirler…hiç hakları yokken… onların yaşamlarını her daim zehir ederler… sırf kendileri haklı çıksın diye…
Fakat çocuklar zekidir…bu tavırları bir süre çekerler fakat sonra artık yemezler… o anne babayı en kısa zamanda bir yaşlılar evine terk ederler…
Ben itiraf ediyorum…
Benim anne ve babam sağ fakat benim hiç gerçek anne ve babam olmadığını yeni fark ediyorum…ne acı değimli…
Ben babasız bir babayım…
Ya siz…?
NOT: Eli ve ayakları öpülesi anne babaları tenzih ediyorum…
YORUMLAR
Merhaba Rasim Bey,
Tespitlerinizde doğruluk payı çok fazla. İki kız ve bir oğlu olan bir baba olarak yaşlılık bölümünde kendimi göremedim. Sevgilerini tekrar kazanmak için gücenmek, gücendirmek, küsmek gibi bir huyum yoktur. Ben onları ne kadar seviyorsam onların da beni o kadar sevdiklerine inanırım.
Öyleleri yok mu? Tabirimi bağışlayın. Sürüylen. Yalancıktan hasta olup, çocuklarının ilgisini çekmek isteyenleri de gördüm.
Bir öngörünüzü çok beğendim. Çocuk yetiştirmesini bilmeyenlere çocuk yaptırmama konusu.
Bir arkadaşımın şu tespitini her yerde dile getiririm. Bir çocuğu yetiştirmeden önce; önce nineleri
sonra anne-babaları, ardından öğretmenleri yetiştireceksin. Çocuk en sonraya kalacak.
Üç noktalar göze çok fazla batıyor. Gerekesiz yerlerde kullanmayın.
Böyle başarılı yazılara devam dileğiyle başarılar. Saygılarımla.
rasimöz
Sevgili kardeşim; elbette söylediklerinizde haklılık payınız oldukça fazla ama, siz yinede onlar her ne kadar gerçek anne ve baba olamasalarda siz onlara gerçek anne baba muamelesi yapmalısınız ki;sizin çocuklarınızda size aynını yapsınlar çünkü bu dünya ödünç dünyasıdır ne alırsanız onu verirsiniz.Kişinin gerçek dünyası istesekte istemesekte onlar bize Allaha ve Onun resulüne isyanla ve haramla emretmedikleri sürece onların elindedir.Anne ve babasını kaybetmiş ve onun yokluğunu yaşayan bir kardeşiniz olarak hatırlatmak istedim.Selam hürmet ve dualarımı sunuyorum efendim.
rasimöz
Mustafa Göktekin
Rasim bey bu ne süpriz ne güzel bir karşılaşma..İnanın tesadüfen gördüm söylemediniz de..
Şimdi yazıya geçecek olursak bilemiyorum olayları yer zaman imkanlar ve o yöreye ait kültür içinde değerlendirmek gerekir.Hani siz diyorsunuz anlıyorum ki geçmişe yönelik bir kırgınlık var..geçerliliği ise tüm bu şartlar dahilinde değerlendirmeye alınmalı...hoş geldiniz sygılar selamlar