- 790 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Kayseri ve Mustafa
Eğitim küçük yaşlarda başlayıp bir ömür boyu devam eden bir gelişim sürecidir. ‘Öğrenmenin yaşı yoktur’ deyimi de her halde bu doğru mantıktan yola çıkılarak ortaya çıkmıştır. Eğitim bilgi gerektiren tüm unsurları kaynağında barındıran islami değerlere göre de önemli addedllen bir konudur
Konumuza gelirsek Kayserili hemşehrilerimiz cumhurbaşkanı esprisi yapmışlardır.’ Ticaret yapamıyorsa bizde okula verdik cumhurbaşkanı oldu’. Bu aslında traji-komik bir vakadır. Eğitim öğretmenle gerçekleşir. Bende buna en güzel cevabı baş öğretmen Mustafa Kemal’le vereceğimi umuyorum.
Atatürk’ün Eğitim İle İlgili Sözleri 1
Bir millet irfan ordusuna sahip olmadıkça, muharebe meydanlarında ne kadar parlak zaferler elde ederse etsin, o zaferlerin kalıcı sonuçlar vermesi ancak irfan ordusuna bağlıdır.
Bilgi toplumu ya da post modern toplum yapısının oluştuğu ve varlığı devam ettiği ülkeler kalkınma planları uygulayarak eğitimi birinci sırada tutarak bilgi toplumu olmuşlardır. İtalya 1960’larda okuma yazma oranı %100 yakın hale gelmiştir. Fakat toplumumuzda kalkınmak’ para ile olur’ zannedilmiştir. Adam olmak yada babasının gözüne girmek yada toplumda saygınlık kazanmak bir apartman dikenin bir arabası olanın anlayışı olduğu millet ezilmeye sömürülmeye ama her türlü sömürüye açık hale gelir. İki tane ilah olmaz. Paranın ilah olduğu toplumda yoksulluk, yozlaşma, israf eksik olmaz.
Atatürk’ün Eğitim İle İlgili Sözleri 2
Öğretmenler her fırsattan yararlanarak halka koşmalı, halk ile beraber olmalı ve halk, öğretmenin çocuğa yalnız alfabe okutan bir varlıktan ibaret olmayacağını anlamalıdır.
Atatürk’ün Eğitim İle İlgili Sözleri 3
Öğretmenler! Yeni nesli, cumhuriyetin fedakâr öğretmen ve eğitimcileri, sizler yetiştireceksiniz. Ve yeni nesil, sizin eseriniz olacaktır. Eserin kıymeti, sizin maharetiniz ve fedakârlığınız derecesiyle orantılı bulunacaktır. Cumhuriyet; fikren, ilmen, fennen, bedenen kuvvetli ve yüksek karakterli koruyucular ister! Yeni nesli, bu özellik ve kabiliyette yetiştirmek sizin elinizdedir... Sizin başarınız, Cumhuriyetin başarısı olacaktır.
Öğretmen, öğretmen, öğretmen. Atanamayan, atanamadığı için polis, çaycı, kahvenin müdavimi olan öğretmen. Baş öğretmenim ideolojisi sapmış öğretmen adaylarını bir yere koyalım, seni anlamayan yazdığın nutuk kitabını okumadan mezun olup öğretmenleri bir yere koyalım, seni anladı ama korkusundan ses çıkaramayanları bir köşeye ayıralım, gerçek öğretmenim ne kadarda azmış. Senelerce alın teri döksün benim öğretmenim, sonrada ithal angus besili öğretmencikler getirilsin. Beni Türk doktorlarına emanet edin diyen sendin demi öğretmenim. Beni de Türkiye’ nin zorluklarını çeken bir türkiye vatandaşı öğretmenlik yapsın.
Atatürk’ün Eğitim İle İlgili Sözleri 5
Milli Eğitim programımızın, Milli Eğitim siyasetimizin temel taşı, cahilliğin yok edilmesidir. Cahillik yok edilmedikçe, yerimizdeyiz...
Atatürk’ün Eğitim İle İlgili Sözleri 6
Milli Eğitim’in gayesi yalnız hükümete memur yetiştirmek değil, daha çok memlekete ahlâklı, karakterli, cumhuriyetçi, inkılâpçı, olumlu, atılgan, başladığı işleri başarabilecek kabiliyette, dürüst, düşünceli, iradeli, hayatta rastlayacağı engelleri aşmaya kudretli, karakter sahibi genç yetiştirmektir. Bunun için de öğretim programları ve sistemleri ona göre düzenlenmelidir
En büyük cahiller okuyup ta cahil kalanlardır. Bugün parayla övünen Kayserili ya da Türkiyeli vatandaşlara sorarım: Doğarken ki halinize ve ölünce ki halinizin silüetini bakarsanız baki olanın aslında öldükten sonra bıraktığınız düşüncelerinizdir, apartmanlarınız değil.
Atatürk’ün Eğitim İle İlgili Sözleri 10
Eğitimdir ki, bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır; ya da esaret ve sefalete terk eder.
YORUMLAR
chat_in_fb
Esma KAHRAMAN
İyi akşamlar Sayın Yazarım.