MUHTEŞEM REZİLLİK
Son zamanlar da bazı gazetelerde ‘’Muhteşem Yüzyıl’’ dizisinde ki hatalardan bahsedilmeye başladı. İlk olarak önemsiz gibi gördüğüm bu hadiseyi dizinin birkaç bölümünü izleyince bende bu hataların farkına vardım. Lakin benim farkına vardığım hatalar gazetelerde ki gibi ayrıntılarda değil dizinin genelinde var olan hatalar olduğunu anladım. Muhteşem Yüzyıl dizisi Kanuni Sultan Süleyman dönemini anlattığını düşünen tarihi bir dizi! Fakat eğer tarih bilgisi olmayan ya da eksik olan bir kişi bu dizi izlediğinde şu kanıya varacağı kesindir: Osmanlı padişahı ve hanedanı aslında sürekli aşk,itiraz,ihanet ve entrikalarla dolu bir tarih içinden günümüze kadar varlığını korumuştur. 600 yıl dünya da varlığını devam ettiren adaleti,hoşgörüyü,insan sevgisini vb. dünyaya yaymış bir imparatorluk aslında entrikaların hiçbir zaman eksik olmadığı bir yapıdaymış. Gerçek bu mu? Hayır! Bu ve buna benzer diziler sadece reyting yapmak için mi çalışmaktadırlar? Bizim tarihimiz gerçekten bu mudur? Koskoca Kanuni Sultan Süleyman dönemi sadede Kanuni Hürrem Valide Pargalı İbrahim Paşa’nın hayatından mı ibarettir? Tarih neden gerçekleriyle anlatılmaz bu bilinç neden insanlara aktarılmak istenmez anlaması oldukça zordur. Buna benzer dizleri izleyen gençler tarihimizi bunlardan ibaret sayacaktır. Zaten okuma kültürü olmayan toplumumuzda bu tür yanlış ya da eksiklerle dolu dizler gelecek açısından oldukça sakıncalıdır. Bu konu da daha hassas olmak ise hem diziyi çekenlere hem de bu dizileri kontrol eden kuruluşların ilk görevi olmalıdır. Oldukça ileri düzeyde yayılma ve etkileme gücü olan yayın kuruluşlarını iyi değerlendirmeli toplumumuzu doğru bilgilerle aydınlatmalıyız. Aksi durumda Muhteşem Yüzyıl değil Muhteşem Rezilliğin içine gömülüp kalırız.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.