- 1426 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
"TÜRK MİLLİYETÇİLİĞİ"
“TÜRK MİLLİYETÇİLİĞİ”
Sevgili Peygamberimiz Hz.Muhammet (SAV) “Kişi kavmini sevmekle kınanamaz” diye buyurmuş.
Bu mukaddes sözün ışığında diyoruz ki: Türk Milliyetçileri “IRKÇI” değildir; sâdece kavmimizi seviyoruz.. Yüce Dinimiz İslâmiyet; “IRKÇILIĞI” şiddetle yasaklamıştır.
Bizim “MİLLET SEVERLİĞİMİZİ” çok iyi anlatabilmek için çok basit şu iki misâl aklıma geliyor:
Bizim sokağımızda yangın söndürmekte olan bir itfaiye görsek; hemen aklımızdan şuna yakın bir cümle geçer -ne kadar insancıl olursak olalım- : “-Yangın, inşaallah bizim evde çıkmamıştır”.
Bu cümleden:
“-Başkasının evi yanarsa yansın; bana ne!”
mânâsı hiç çıkmaz.
.Aklıma gelen ikinci misâlde şu:
.Yine meselâ, bizim sokağımızda, hem de evimizin çok çok yakınında bir “CANKURTARAN” duruyor olsa; içimizden şuna yakın bir düşünce geçmez mi?
“-Cankurtaran inşaallah bizim evden birilerini almaya gelmemiştir”.
Tabîî.. bu düşünce de: Tıpkı itfaiye misâlimizde olduğu gibi: “Bizimkilere bir şey olmasın da; komşular ölsün, gebersin” demek hiç değildir.
Bunun aksini iddia eden de, böyle bir manzara ile karşılaştığında buna benzer şeyler düşünür.
Atalarımız ne demiş: “ÖNCE CAN, SONRA CÂNAN”. O kadar.
Verdiğim bu iki misâlde aile efrâdını; “MİLLET” olarak düşününüz: Mâdem ki, Sevgili Peygamberimiz (S.A.V.) : “KİŞİ KAVMİNİ SEVMEKLE KINANAMAZ” diye buyuruyor;
biz de “AİLE EFRÂDIMIZDA OLDUĞU GİBİ, MENSÛBU BULUNDUĞUMUZ MİLLETİ DE
SEVECEĞİZ. ALLAH LİLLÂH AŞKINA; BU DÜŞÜNCENİN NERESİNDE IRKÇILIK VAR?”
Son senelerde iğrenç mi iğren bir akım var; o da şu:
“MÜSLÜMANIM” denildiği zaman; “VAY GERİCİ VAY..” deniliyor.
“TÜRK”, “ATATÜRK”, “TÜRKİYE”, “TÜRK BAYRAĞI”.. gibi kelimeler kullanıldığı zaman da:
“VAY FAŞİST VAY.. VAY IRKÇI VAY..” diyenler var..
Ellerinde bir yağlı-kara var, sür sürebildiğin kadar..
Türk Milliyetçileri “GERİCİ”, “IRKÇI” ve hele“FAŞİST” [ /alt_cizgi hiç]değillerdir.
Biz “MÜSLÜMAN” ve “ATATÜRKÇÜ”.. “TÜRK MİLLİYETÇİLERİYİZ”.
“İÇİN” KELİMESİ YERİNE: “ADINA” DENİLİYOR..
Şimdi âdeta ’moda’ oldu: Cümlelerde kullanılan ”İÇİN” kelimesi yerine; “ADINA” kelimesi kullanılıyor.
Artık ne değişiyorsa?
“İÇİN” kelimesi; “ÇİNCE” mi acep?
Taklitçiliğin de bu kadarına “PES” doğrusu..
“İSPAT”
Bu kelimenin yerine; “KANIT” diyenler var.
Mübârek olsun, desinler.
Biz “İSPAT” kelimesini kullanmaya devam ederiz.
Ancak, sık sık kelime değiştirmeyi mârifet zannedenler; bu çok yeni kelimeyi yanlış kullanıyorlar.
Şöyle ki: “ELİMDE KANIT VAR” deniliyor.
Eğer bu çok yeni kelime senelerdir kullanmakta olduğumuz; “İSPAT” kelimesinin yerine kullanılıyorsa: “ELİMDE BU İŞİ KANITLAYACAK BELGE VAR” denilmesi gerekmez mi?
“ELİMDE İSPAT VAR” cümlesi ne kadar yanlışsa: “ELİMDE KANIT VAR” cümlesi de bir o kadar hâtâlıdır.
Bir iş, sâdece “BELGE” ile “İSPAT” edilebilir.
“ONUR”
Geçenlerde internette şöyle bir dolaşıyordum.
“HONOUR” diye bir kelime dikkâtimi çekti.
Sordum-soruşturdum, meğer bizlere Öz Türkçe diye tanıtılan “ONUR” , İngilizce bir kelime olan “HONOUR” kelimesinden alınmış.
Bize de deniliyordu ki:
“- ’ŞEREF’ kelimesini Arapça’dan aldık ya; gelin hep beraber bu Arapça’dan alınan kelimenin yerine;
Öz Türkçe olan “ONUR” kelimesini kullanalım”.
Meğer bize Öz Türkçe diye tanıtılan “HONOUR” İngilizce bir kelime imiş..
Sevsinler sizin “HONOUR” unuzu..
TTK.
YORUMLAR
"icin" kelimesi kendi basina kelimelerle ifade edemedigimiz bir cok duygularimizi tek bir kerede ifade ettigine hissettirdigine inaniyorum....
Siirlerime elestirilerinizde bekliyorum hocam, benim icin onemli bir kazanimdir aslinda.
Turkcemize vermis oldugunuz emek ve ozveri icin cok tesekkur ediyorum.
Selam ve saygilarimi sunuyorum
.......
Vehbi Okur
Yazdıklarınızı şımararak okudum.
Esasında Sizler benim için bir kıymetsiniz; Siz olmasanız ben bu düşücelerimi
kimlere anlatabilirim? Çok şükür ki, "Edebiyat Defteri" üyeleri var. Size ve diğer
bütün arkadaşlara selâm ederim.
"Yaşayan Kelime" olan takma isminiz çok güzel.
TTK.
Türk Milliyetçileri “GERİCİ”, “IRKÇI” ve “FAŞİST” değildir.
Biz “MÜSLÜMAN” ve “ATATÜRKÇÜ”.. “TÜRK MİLLİYETÇİLERİYİZ”.
Eğer Dinimi, Milletimi, Atatürk'ümü, Vatanımı, Bayrağımı sevdiğim için "GERİCİ..." diyeceklerse
koy desinler. Ama sizinde belirttiğiniz gibi
"Biz “MÜSLÜMAN” ve “ATATÜRKÇÜ”.. “TÜRK MİLLİYETÇİLERİYİZ”.
Vehbi Okur
Dilinize sağlık.
74 milyon insanımızın da bu şekilde düşünmeleri gerekmez mi?
Hep şunu düşünüyorum:
Başka ülkelerde de, o ülkenin dininde, dilinden, bayrağından, o ülkenin
Muhterem Devlet Adamlarından bahsetmek, biz de olduğu gibi büyük
mesele m, acaba? Hiç zannetmiyorum.
TTK.
Vehbi Okur
Bu güzel sözler bir hanımefendiden geldiği için bir kat fazla teşekkür ederim.
Sağ olunuz, vâr olunuz.
TTK.
Türk milliyetçiliği kutsal bir davadır,bu davanın idrakinde olmayanlar çamur atarlar sadece.
Bu davanın neferleri son nefese dek Turan idealinini savunurlar.
Saygımla.T.T.K. ve Y.
Vehbi Okur
Belirttiğiniz gibi; "Türk Milliyetçiliği kutsî bir dâvâdır.
Müslüman ve Türk olarak yaratıldığımız için Allah'ımıza şükürler olsun.
Sizi tanıdığım için ayrıca memnun oldum.
Selâmlar.
TTK.