Garip Düğüm
Sezen Aksu yazdığı onlarca eşsiz şarkı sözlerinden birinde şöyle der:
Bazen daha fazladır her şey
Bir eşikten atlar insan
Yüzüne bakmak istemez yaşamın
O kadar azalmıştır anlam
’Gidemem’ şarkısından bahsediyorum elbette. Hepimizin dinlerken kendimizle yüzyüze geldiğimiz bir şarkıdır ’gidemem’. Çünkü insana, yaşama dairdir.
Gerçekten de bazen daha fazladır herşey. Büyük bir deprem olmuş ve göçük altında kalmış gibi hisseder insan kendini.
Sanki onlarca ton molozun altında, içinde bulunduğu yaşam üçgeninin oksijeni her saniye azalır.
Nefes almak gittikçe zorlaşır. Bağırmak, haykırmak ister ama sesi soluğu çıkmaz. Yutkunur, yutkundukça doldurur sabır kumbarasını.
Ya da fanusun içinde yüzen bir Japon balığını düşünün. Azaldıkca suyunu hele bir doldurmayın nasıl da çırpınır durur çaresizce.
Yaşam dümdüz bir yol değildir ama. Çukurları, düzlükleri ve tümsekleri vardır. Gördüğümüz heryer bize duvar gibi gelirken bazen bir kapı açılır, bİr telefon çalar.
Uzun zamandan beri beklediğiniz artık beklediğinizi kendinize bile söyleyemediğiniz bir haber gelir.
Tam da sendelerken düşmek ve yok olmak üzereyken.
_ Atolyeyi yarın açıyoruz, işbaşı yapabilirsiniz.
Hiç ummadığınız bir anda bir rüzgar çıkar ve dağıtır o kara bulutları. Ardında masmavi gökyüzü görünür.
Ve .. ve şarkı devam eder:
Unutamam acı tatlı ne varsa hazinemdir
Acınin insana kattiği değeri bilirim küsemem
Acıdan geçmeyen şarkılar biraz eksiktir...
s.u
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.