- 2053 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
19 MAYISLARA VE MİLLİ DEĞERLERİMİZE KİMSE DOKUNMASIN
19 MAYISLARA VE MİLLİ DEĞERLERİMİZE KİMSE DOKUNMASIN
Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Salih Çelik, stadyum kutlamalarının yönetmeliklere değil geleneklere göre yapıldığını savunarak, şu açıklamayı yaptı: “Yönetmelikte, Ankara dışında statlarda tören yapılacağına ilişkin bir hüküm yok. Bugüne kadar stadyumlarda yönetmeliklere değil geleneklere göre kutlama yapılıyordu. Kanun ve yönetmeliklerin dışına çıkılmamasını istedik. ‘Statta tören yapmayın’ demiyoruz, yapan olursa soruşturma da açmayız. Bu genelgemizi yanlış yorumlamış olabilirler. Genelgemizin temel esprisi, cumhurbaşkanlığında ulusal kutlamalara ilişkin çalışmalar netleşinceye kadar mevcut kanun ve yönetmelikler ne diyorsa ona ilişkin uygulamaların yapılmasıdır” dedi.
İnşallah diğer Milli Bayramlarımıza da bir bahane bulup bu tür yanlış kararlar verilmez.:Öğrenciler törenlerde yoruluyormuş ta, vay efendim veliler şikayetçi oluyormuşlar da, vay efendim dersleri aksıyormuş ta. Türk ulusu muş.. lar ve mış.. lar ile çocuk gibi yıllardır kandırılmaya devam ediyor.. Türk ulusunun birçoğu ne yazık ki öyle bir hale geldi ki sindirilmiş, korkutulmuş olmak dışında Ülkesine, milli ve manevi değerlerine doğru dürüst sahip çıkmayan, hayal dünyasında yaşayan, Bilgisayar başında lay lay lomdan, Tv karşısında evlenme programları, diziler izlemekten ülkesinde olandan bitenden habersiz, gazete ve kitap okumayan, okuma özürlü,hayata toz pembe ve at gözlükleri ile bakan,hayal dünyasında, görmesi gerekenleri göremeyen, yedisinden yetmişine kadar sindirilmiş, korkutulmuş, ne yazık ki çıkarcı, duyarsız ve neme lazımcı bir ulus olduk.Ne oldu sizlere? Eğer gerçek bir Türk kanı taşıyorsanız Atatürk’ün ve şehitlerimizin kemiklerini sızlatmayınız. Atatürk’ün izinde olup, Cumhuriyeti, Bayrağımızı, toprağımızı milli ve manevi değerlerimizi sevelim,sevdirelim.
Verilen bu karardaki amaç Uluönder Mustafa Kemal Atatürk’ü, Atatürk’ün Türk Ulusuna armağanı olan Cumhuriyet’imizi ve diğer milli bayramlarımızı, milli değerlerimizi, yavaş yavaş unutturmak hatta yok etmeye çalışmak mı acaba?
Hey Türk ulusu: Bastığınız her karış topraklarımız şehitlerimizin kanları ile yıkanmıştır. Tarih boyunca milli duygularımızı canlandıran ve ulusça, onurla yıllardır coşku ile kutladığımız Milli bayramlarımızdan 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramının statlardan alınıp okullarda kutlama kararı verilmesi,Türk halkının görüşü alınmadan bazı maddeler eklenmesi doğru değildir. Uluönder Mustafa Kemal Atatürk’ü, Atatürk’ün Türk ulusuna armağanı olan Cumhuriyet’imizi ve Cumhuriyet’imizin bizlere kazandırdığı bütün kazanımları, milli bayramlarımızı, milli değerlerimizi kimse unutturamaz. 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı kutlamaları neden sadece Ankara’da kutlanacak ta diğer illerde Okullarda kutlanacak.Verilen bu kararı uygun görmek mümkün değil.Madem bahane öğrenciler üşüyor ve yoruluyor ise Ankara’da yaşayan öğrenciler üşüyüp yorulmayacaklar mı?Türk ulusu olarak bütün milli bayramlarımızın sadece okullarda değil, her zaman olduğu gibi Türk halkının huzurunda büyük alanlarda, statlarda kutlanmasını istiyoruz.
Hey Türk ulusu: Siz bilirsiniz ama artık hayal dünyasından ve rehavetten uyanıp, Bilgisayarda paylaşım sitelerindeki lay lam lomu, Televizyonlarda evlenme programlarını, dizileri bırakıp, kafanızı bir zahmet tv den ve pc den kaldırıp Ülkemizde neler olup bitiyor araştırınız, okuyunuz, Ülkemize ve geleceğimiz olan evlatlarımıza milli ve manevi duygularımızı korumayı ve yaşatmayı öğretiniz. bunun için haklı mücadelenizi veriniz. Aksi halde evlatlarımız gelecekte karanlık bir Türkiye’de soluk alırlar ise; işte o zaman mezarımızın başına gelip hepimizden hesap soracaklardır
Bugüne kadar coşku ile kutlanan, çocuklarımıza, Türk halkına milli sevgiyi aşılayan ve tarihlerden bu güne kadar yaşanan milli bayramlarımız her zamanki gibi coşku ile kutlansın.. Saygıdeğer yetkililerimizden Bir Türk Ulusu olarak verilen bu karardan acilen dönülmesini arz ve rica ediyorum.
19 MAYISLARA VE MİLLİ DEĞERLERİMİZE KİMSE DOKUNMASIN LÜTFEN..
Bütün Türk ulusu olarak sonsuza kadar ULUÖNDER MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ÜN İZİNDE- CUMHURİYET’İMİZİN BEKÇİSİ VE ŞANLI TÜRK BAYRAĞIMIZIN GÖLGESİNDE olmalıyız.
Cumhuriyet’imizin temellerinin atıldığı Sivas’tan selam sevgi ve saygılarımla.
SABİHA SERİN
YORUMLAR
Yazınız için tebrikler. Unutturulmaya çalışılan Milli Bayramların anlamını anlamak isteyenler; Atatürk'ün ne kadar büyük olduğunu öğrenmek isteyenler, özgürlük için çırpınan arap ülkelerinin hallerine bakmaları ve düşünmeleri gerekir. Yapılmakta olan kutlamalar zaten yeterli değildi. Bu gerçeği tüm Türk çocuklarının bilincine yerleştirmek devletin görevidir...
Face'dede size yorum yazmıştım bu yazınızla ilgili ...yine yazayım ki ben bu kararı hiç tasvip etmiyorum ve hiç de beğenmedim....neyini beğeneyim ki? yasakları mı ? millî bayramları coşkuyla illerde kutlayamayacağımızı mı ? neymiş kutlama sadece Ankara'da olacak diğer illerde olmayacak sadece sokaklarda kutlanacakmış halk ile...stadyumlarda halk yok mu ? amaç nedir ? Türk Gençliği'ne çok mu gördünüz millî bir bayramı kutlamayı ? Ankara öz de diğer iller üvey mi? yakıştı mı şimdi bu ülkemize? hiç yakışmadı bence. Tez bu yanlış karar geri çekilmeli...ben 1975-76 lise mezunuyum..her yıl gururla kutladım, kutladık millî bayramları...hiç şikâyet edeni de duymadım..bugünkü nesil daha doğrusu gençler çok tembel..daha doğrusu dersleri bahane edip tembelliğe sığınıyorlar...bu gençler nasıl bizi gelecekte tensil edecekler ? Ata'sına, yurduna ve değerlerine sahip çıkmayan, çıkamayan bir gençliğin sonu hüsrandır...Sabiha hanım anlamlı yazınızın altına imzamı atıyorum ve sizi destekliyorum bu konuda...ayrıca her ne kadar Başkent olsa da asıl 19 Mayıs Devlet töreniyle Atatürk Şehri Samsun'da kutlanmalı..bu ile bu kutlama çok yakışır zaten...Samsun Atatürk ile özdeşleşmiş bir önemli ve tarihî bir ildir...Saygımla.
Tespitler ve analizlerde cok guzel bir yakalayis, gozleyis hissettim. Umarim yaziniz hedefine ulasir ve bazi duygu mekanizmalarimizi,ulusal reflekslerimizi harekete gecirir.
Yapay, robotlasmaya giden bir surecten gecerken.. umarim kendi oz , ulusal kimligimize yeniden, kavusuruz.
Dunyanin dort bir yaninda bagimsizca kendi ulusal kimligimizi yasatabilmemizi diliyorum..
Faydali ve aydinlatici bir yazi .
Kutluyorum,
Saygilarimla
.......
Merhaba Sabiha Hanım,
Ah Sabiha Hanım Ah! Bayram seyran neyinize ki? Hele hele görüş bildirmeniz büyük hata.
Üç-beş gün önce yine bu sitede bir yazı vardı. Kubilay'ı boğazlayan kişilerin böyük din alimi(!)
ve mazlum(!) olduklarını bildiren yazıya aferin çekip,alkış tutacaktınız.
Ben, bu bayramın farklı kullanılmasından yanayım. Nasıl mı? Bir defa kız kısmına değil şalvar giydirmek, gösteri bile yaptırmayacaksın. Oğlan kısmına da hadi, ders çalışın, kış kış diyeceksin. Oğlanlarla kızlar, senede bir kere yapılan böyle bir bayramda derslerinden olmasınlar. Sıcakta terlemesinler. Hava soğuksa üşütüp hasta olmasınlar. Hele hele, bayılıp düşmesinler. Onların yerine yetişkinler bayram yapmalı. Kimi erkekler köçeklerin giydiği fırfırlı, albenili etekleri giymeli. Parmaklarına ziller takılmalı. Kastamonu havalarını iyi çalan davul ve zurnacıların eşliğine dört başı mamur oyunlar oynamalılar. İsteyen erkekler, bale elbisesi giyip, o havalarla bale yapabilirler...
Konuya ciddi yaklaşırsak;
Yönetmelikte diyor ki; Ankara'da yapılan gösteriler taşrada da yapılır. Madde madde yazmış.
Gelelim bu bayrama.
Bu bayramı sırf gösteri olarak görenler ne yazık ki tarihten yana öksüzler. Bu bayram, ülkemizin kurtuluşu; Atatürk'ün Samsun'a ayak basmasıyla başladığının simgelenmesi için Samsunlularca 1926 yılı mayıs ayının üçüncü haftasında bir kutlama yapılıyor. Her sene daha bir coşkuyla kutlanıyor. Ve nihayet 1935 yılında bu kutlamalar 19 Mayıs'a alınıyor. Samsun'daki bu kutlamalar dalga dalga bütün yurda yayılıyor. Şehir meydanlarındaki gösteriler stadlara kayıyor, Toplumca beslenen bu bayram, 1938 yılında resmi bayram olarak kabul ediliyor. Öyle, tepeden inme bir bayram değil.
Bana uygun gelen böyle bir bayram başkalarına uygun düşmeyebilir.
Ben de diyorum ki, (Kurban kesen birisiyim.) nedenlerini sayıp dökmeyeceğim. Herkes biliyor. Sadece şunu diyorum. İstanbul'da, ne yazık ki kurbanlar, bırakın tekbir getirmeyi, besmele bile çekilmeden kesiliyor. Büyük şehirlerde kurban kesimi yasaklansın. Dinime de, insanlığıma da
ters.
Sabiha Hanım, görüşlerinize katılıyor, başarılar diliyorum.
Saygılarımla.
Sağ kol yukarı, sol bacak öne.
Sol yukarı, sağ bacak öne...
Sonra eğil öne doğru, eğil, eğil...Elindeki renkli zerzevatı salla...
Yaşasın Cumhuriyet! Aman hizayı bozmayın, maazallah yıkılıverir cumhuriyet.
Bence bu yersiz kaybetme korkusundan vazgeçmeli insanlar artık. Cumhuriyeti o işkence hareketler koruyor idiyse bu vakte kadar helal olsun statlarda bayılanların her damla teri.
Saygılar.
Öncelikle yargıydı.... Ne hale geldi yargı sistemimiz. Cum0huriyeti savunanlar ve bu yönetimin keyfiliğine hayır diyenler SİLİVRİYE TIKILDILAR. Şimdide bayramlarımıza el atmak amaçları. Bir anlayabilselerdi O köhne Bandırma vapuruyla Samsuna niye çıkıldığını. Ersurum Sivas Kongerelerinin Emperyalist güçlere bir şamar olarak verilen mücadeleyi.....
Şimdi nelerle uğraşıyoruz baksanızla haberlere. Kimler Cuma namazını nerede kılmış. Borsada Paranın değeri. Evlenme proğramları. Yemek tarifleri. Sporda şike tartışmaları ve maç sonuçları. İnanırmısınız bir toplum böylesine yozlaştırılmak istenilebilir. Kendi aldıkları zamlara bakın birde işçi ve eemekli ve memura verilenlere.
Artık dur deme zamanı geçmekte.
Bu gün 19 Mays, yarın diğer Cumhuriyetimizi var eden değer ve kutlama günlerimize.
Kalemin dert görmesin Sabiha Serin ablacığım.
Balıkesir'den Sivas'a sevgilerimle......
bestekar10 tarafından 1/18/2012 1:49:49 PM zamanında düzenlenmiştir.