- 756 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Üstümüze vazife olmayan işler
Türk milleti olarak üstümüze vazife olmayan, bildiğimiz veya bilmediğimiz konulara halk olarak pek merak ettiğimiz için hemen atılırız. Ancak düşünmeden yaptığımız bu hareketin sonrasında karşımızdaki insanın bir tepkisi ile karşılaşma olasılığımız bir hayli fazladır. Karşımızdaki insan ile diyaloğumuz ne kadar iyi olursa olsun, bu merakımız bize pahalıya patlayabilir.
Bizler, kendinim izi başkalarının özel hayatlarına kadar girmeyi, bizlere tanınmış doğal bir hak gibi görüyoruz. Oysa sadece kendi işimiz ile ilgilenebilsek, araştırmacı olsak. Daha iyi olamaz mı?
Biz İnsanlar, hemen hemen her konuda fikir yürütürüz. Harcadığımız enerjiyi çözüm üretmeye değil, tamamen işleri karmakarışık hale getirmek için kullanıyoruz. Genellikle çözme gücümüzün olmadığı ya da üstümüze vazife olmayan konulardır bizleri meşgul eden. Bir takımı şampiyon yapıyoruz, yapamayacağımız halde bir ülke kurtarıyoruz, ekonomileri düzeltiyoruz. Üstümüze vazife olan işleri çözmeye gelince ortalıkta kimseleri bulmazsınız.
Bir işi yapabilmek için elden gelen bütün gücü kullanmak, Bir konu üzerinde çokça düşünmek, Yapılan herhangi bir işte sorumluluğu paylaşabilecek yürekliliği göstermek.
Belki isteyerek yapıyoruz, belki istemeden. Bildiğim tek durum yapmamamız gerektiği.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.