İnsanca Yaşamak
Başkentteyiz Ankara da geçen hafta sonu şiddetini artıran ve bunu takibende hayatı zorlaştıran kara kışın Ankara’nın tümünü esir alışının bugün dördüncü günü.
Aslında bu çeşit esaretler sadece bizim ülkemize özgü esaretler neden derseniz kısaca bu yazıda anlatmaya vurgulamaya çalışalım müsaade ederseniz.
Medeni yada çağdaş ülkeleri ele alalım bu ülkelerde de kış kar yağmur tipi don gibi bir çok doğal olay olmuyor mu ?
Cevap “evet “
Ee peki bu olaylar olduğunda ki bu olaylar bu ülkelerde olduğunda bizim ülkemizdekinden daha fazla ve sert olmuyor mu?
Cevap yine “evet”
O zaman neden? bizim ülkemizde hayat zorlaşıyor her şey her yer nerede ise donuyor ve bizler bu şartlarda eziyet çekiyor hatta bazen canımızdan oluyoruz.
İşte sorun bu, sorun hala çağdaş olamayışımız, hala medeniyetin ne olduğunu anlayamayışımız da yatıyor.
Medeniyet sadece cebimize giren kazancın artması aldığımız kullandığımız ürünlerin en son teknoloji olması uluslar arası bankalarda paralarımızın bulunması lüks ürünlerin kullanılması uluslar arası ticaret yapılması değil ki tam tersine medeniyet bir milletin temel insanlık ihtiyaçlarının doğru hatasız ve eksiksiz kullanılmasının sağlanması ve sunulmasıdır aslında.
Nedir bu insanca yaşama ihtiyaçları peki örnek verelim isterseniz en basiti evimizde bulunan çeşmeden kesintisiz ve her daim suyumuzun akması, evimizin kesintisiz ve düzgün şekilde elektrik ihtiyacının karşılanması, ısınmamızın sağlanması, sokakta yürürken ayağımızın takılmaması kar yağması sonucu oluşan buzların erkenden temizlenmesi, çöplerin toplanması, belediyecilik denen anlayışın düzgün yapılması azıcık bir karda yok bacağımız kırılacak buza basmayalım oradan atlayalım buradan sıraçrayalım da işimize varalım aman otobüsümüz zamanında gelecek mi yok araba ile gidersem orada park var mı asfalt yol sanılan yerin çukurlardan geçilmediği bir yapının olmaması değil midir kısa ve öz şekli ile.
İşte bakın başkente dört gündür çekilen sıkıntıya bakın hala yerler buz arabalar çalışmaz insanlar düşer yürünemez yollar elektrik kesilir su donar gaz basıncı düşer sorarım size peki bunları ayarlamak hatasız çalıştırmak gerekli alt yapıları binaları insanları buralara yerleştirmeden kurmak mevcudu düzenlemek için düzgün bir ihale ve takip sistemi kurup bunları düzenlemek ve yönetmek bu kadar zor mudur ?
Hayır değildir aslında diğer ülkeler bunları yapmıştır biz neden yapmayız çünkü biz insanı sevmeyiz insana saygı duymayız saygı duyana da merhamet etmeyiz biz eğitimi bile düzenleyemeyen aileden görgü getiremeyen maalesef günlük yaşayan bu günde geçti aman bana bir şey olmadı diyen bir milletiz biraz cesaret biraz özveri biraz destek biraz birliktelik gerekmiyor mu sizce bu medeniyeti hak etmiyor muyuz ?
2000 li yıllar da artık çocuklarımızın okuluna düzgün gitmesi düzgün ulaşıma kavuşmamız her evde suyun elektriğin gazın bulunması ve kesintisiz hizmet vermesi buna köy mezra dahil yollarımızın düzgün olması evimizden çıkınca yollarda kar ve buz dağları ile savaşmadan işimize gelebileceğimiz bir ülkeyi görmek hakkımız değil mi vatandaş olarak soruyorum size hakkımız değil mi ?
Sonuçta bu ülkenin bu cennet ülkenin değerini bilmemiz ve insanca yaşamamız için gerekli düzenleme ve tedbirleri acilen planlamamız gerektiğini unutmamalı ve bu doğrultuda gerekli tedbirlerin alınması için sesimizi duyurmaya çalışmalıyız.
YORUMLAR
Konuya ,duyarlı,insanca yaklaşmışsınız. Bu duyarlılığı aynı şekilde belediyenin ve gereken kurum
ların da göstermesi gerekir. İnsana değer yok maalesef ülkemizde. Bu değeri kavradığımızda bü
tün sorunların düzeleceğinden eminim..
Tebrikler, selâmlar..
aemin
//Hiç bir şey yozlaşan insandan da daha çirkin değildir. NİETZSCHE//
Hiç bir şey,insanca yaşama hakkından daha değerli değildir.Ama ,insanlar değişti,yaşam değişti.
Bir insan kişisel çıkarlarından başka hiç bir şeyle ilgilenmiyorsa,toplumsal bir güzellik için hayatında hiç bir özveride bulunmamışsa,üşüyen birinin ellerinde tutmamışsa ve hep "zararsız" ve hep "yararsız" yaşamışsa,insani duyarlılığı,ahlakı ve bilinci ne kadar iyidir acaba.?
Anlam ve anlatımı ile çok güzel,içten ve derin konusu olan bir yazı okudum kaleminizden. Beğeni ve tebriklerimi bırakıyorum yazınıza kardeşcan.Selamlarımla.