- 1070 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
MOLA İSTİYORUM
FATURALAR
İnsan maaşını alınca sevinir ya; ben korkuyorum. Bir maaş, bin delik. Her ay bir çok eksikle diğer aya giriyoruz.
Ekstra giderler de silkeliyor insanı. Arada bir ek iş yapmasak yandık. Yaşama zevki gidiyor insanın.
Bir fatura sağnağıdır fakiri felç eden, dayanılmaz. Katlanılamaz ama kaçınılmaz. Faiz, icra, hapis ve teşhir de var işin ucunda. Borç borç üstüne; kambur kambur üstüne.
Elektrik, su, doğal gaz, telefon, aidat, taksitler, kira, banka kesintileri, Oto, ev, arsa vergileri. Şu cezası. Bu cezası.
Mola istiyorum.
Kafayı yiyeceğim.
Bunların olmadığı bir yer cennettir elbette.
Beş yüz bin lira kira gideri olan bir ülkede 490 bin lira askari üçret vermek zülümdür.
1- Köle ne zaman isyan eder? ( soruda ki köleler; işçilerdir.)
a) Zam aldıklarında.
b) Hayal kırıklığına uğradıklarında.
c) Açlıktan kırılmaya başladıklarında.
d) Hiç bir zaman.
Cevap D şıkkıdır.
2- Köleler ne zaman hakkını hakkı ile alır?
a) Seçimden seçime.
b) Sarı sendikaya girdiklerinde.
c) İşyeri lehine ajanlığa başladığında.
d) Hiçbir zaman.
Cevap D şıkkıdır.
NE OLUR; BİR YIL ARA VERİN. FATURA GÖRMEK İSTEMİYORUM………!!!!!!!!!!!
YORUMLAR
FATURALAR...İnanır mısınız, emekli olduğum güne kadar onlardan yakamı kurtarabildiğim bir tek ay başım bile olmamıştı. 2004'de emekli olup da aldığım ikramiyenin yarısını onları sıfırlamak için sarf ettiğimde, bundan böyle, şartlar ne olursa olsun, borç yapmayacağım diyerek ettiğim yemine sadık kalarak bugüne geldim. Aman Allah'ım, peşin parayla yaşamak ne kadar keyifliymiş be!... SAYGIYLA
Kıymetli Engin Bey;
Başlıktaki "MOLA İSTİYORUM" sözünü okuyunca endişelendim: "Eyvah" dedim, "Engin Bey yazmaya ara mı veriyor, yoksa" diye düşündüm..
Yazınızı okuduğum zaman çok şükür, yanıldığımı anladım.
Engin Bey, anlattıklarınız çok doğru ve doğru olduğu kadar da çok acı.. Maalesef hakikâtte bu!
Yazı, sanki birdenbire bitti gibi.. İnsan yazıyı okurken "daha devam edebilir" diye düşünürken, anlatım bitiveriyor.
Dediğiniz gibi:" Aylık gelirin 490.- lira olduğu bir memlekette, ev kiraları ise; 500.- lira civarında.. Bu çalışana açıkça bir zulümdür"..
Allah hepimizin yardımcısı olsun.
TTK.
Selam ve teşekkür... Peygamberimiz(sav)'in "Adalet isteyen bulacaktır, ne zalim ne de mazlum olacaktır..." hadisi, adaleti nasıl uyguladığını gösteriyor. Güçlülerin değil haklıların üstün olduğu, ter kurumadan hakkın teslim edildiği anlayış yerleşecek inşaALLAH. Ümitvarım...
Vehbi Okur
Ben de cevap yazdığım için kusura bakmayınız.
Sevgili Peygamberimizin (S.A.V.) bir hâdisini yazınızda okuyunca, bu kibarlığa dayanamayıp, teşekkür etme ihtiyacı hissettim.
Allah râzı olsun.
Selâmlar.
TTK.
Yazın yaklaşık iki yıl önce yazılmıştı. Asgari ücret o zamanlar çok düşüktü :))
İlerleme kaydetmiyor muyuz?
Bazı konularda kaplumbağa hızı ile. Oysa ömür ne çabuk tükeniyor.
Sizleri üzmek için değil sosyal bir yaraya dokunmak için yazdım. Hani yazarlar sadece sanat yapmaz da o sebeple efendim.
Okuyan ve ya yorumlayan herkese bolca selam.
Hükumetlere de selam.