- 458 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yaşam götürmek
Hayatlarımızda bir kere bile görmediğimiz insanlar için kendimizi riske atıyorduk,başkalarının güvenliği için kendi güvenliklerimizi,başkalarının nefes alabilmeleri için ciğerlerimizi,başkalarının rahat edebilmesi için kendi keyfimizden vaz geçebiliyorduk.Başkalarının üşümemesi için soğuğa her gün biraz daha alışıyorduk,başkalarının korkmaması için korkunun üzerine atlıyorduk.Başkalarının daha iyi başlangıçlar yapabilmesi için kendi sonlarımızı hazırlıyorduk.Başkalarının ölmemesi için,ölümü onlar için geciktirebilecek,durdurabilecek işler yapıyorduk ve ölümün gelip bizi alması için karışısına çıkıyorduk.
Yağmurun saflığını,duruluğunu görebilmeleri için kendimizi kirli sularda arındırıyorduk. Kimsenin daha fazla uzağa gitmek zorunda kalmaması için daha fazla yorulmak zorundaydık.Daha fazla koşmak,daha fazla yüzmek,daha fazla uykusuz kalmak,her zaman en kötü olana hazırlıklı olmak zorundaydık.Başka insanlar sıcacık yataklarında rahat ve güvende uyuyabilmeleri için,gözlerimizi acıtırcasına yaşartan ayaz bir gecede uyanık kalıyorduk.Başkaları gökkuşağını ve aydınlığı görebilsin diye karanlıklarda kendi hayatlarımızı yakıyorduk.
Her seferinde ister çocuklar olsun ister yetişkinler gözlerinde ki anlam hep aynıydı.Bizi o an için gördüklerinde gözbebeklerindeki çığlıkların yerini sevinç dolu umutlu bakışlar alıyordu ve onları bulabildiğimiz için kendilerini şanslı sayıyorlardı,bir daha evlerini,sevdiklerini görebilmenin sevincini ve sevdikleri şeyleri tekrar yapabileceklerini gördüklerinde tüm bedenleri neşe ürpertileriyle kaplanıyordu.Bizler,yalnızca kurtarıcıydık,kurtarmaya giderken bazı zamanlarda kurtarılması gereken durumuna kendimizde düşünüyorduk,kendi kendimizi kurtarma ihtiyacı hissettiğimiz anlarda oluyordu ve başka hayatların son bulduğunu düşündüğünüz yerlere bütün zorluklar içinde,bütün gücümüzle,bütün varlığımızla umut taşımaktaydık.Tıpkı deniz yıldızı hikayesinde olduğu gibi,bir tek kişi için de olsa ona yaşam götürmeliydik.Bizler Deniz kuvvetlerin’de ve Sahil Güvenlik komutanlığın’da görev yapan sayıları oldukça az olan,askerlerdik.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.