Can sıkan mektuplar-7 / “ dağlar taşlar alev alacak ”
e( 1/16/2012 )
---------------------------------------------
Hayırlı sabahlar üstadım,
Bu sabah bi rüya gördüm üstadım, rüyamda köy gibi bir yerde oluyorum. Etrafta dağlar var, takım elbiseli biri “ben buraya ateş yakacağım” diyor. Etraf sap sarı ot olduğu için, ben “şimdi dağlar taşlar alev alacak” diye oradan koşarak uzaklaşıyorum. Sen oluyorsun ve bir de yine senin öğrencinmiş, benim yaşlarımda bir oğlan oluyor. İkimizi yetiştiriyormuşsun.
İkimize Merhum Üstadın İsmail Fidan Hazretlerinin bir dörtlüğünü okuyorsunuz. O esnada dörtlüğü sanki Merhum Üstadınız okuyormuş gibi hissediyorum. Yani bundan 30 yıl öncesi zaman sıçrıyoruz, ben sen oluyorum, sen de Merhum Üstadınız ve ona karşı çok saygılı ve hürmetli olduğunuzu hissediyorum, kendi zıpırlıklarım aklıma geliyor?
Dörtlükte sürekli soru sorup duran birinden bahsediyor, Van ilinden bahsediyor ve adetli kadınların yorgunluğundan dolayı Allah’u tealanın onlara kolaylık gösterdiğini anlatıyor…
Ve o gençle ikimize, sen, sana ulaşabileceğimiz bir yolu anlatıyor, sen olmadığında o yolu kullanarak sana ulaşabileceğimizi söylüyorsun. Biz de o yolu kullanarak sana gelmek istiyor, bir köy evinin kapısını tıklatıyoruz. bi kadın kapıyı açıyor, sanki o da görevliymiş ve her şeyden haberi varmış gibi bize hiçbir şey sormuyor; duvarda bi dolabı işaret ediyor, biz o gençle o dolaba giriyoruz. Dolapta genç sıkışıklıktan dolayı bana biraz temas ediyor. Kendimi çekiyorum hemen… Dolabın sanki bir asansörmüş gibi hareket ettiğini hissediyoruz, heyecanlanıyoruz. (sen bizim payımıza yanında altınlar ayırmışsın, her birimiz için) O genç, “inşallah üstadın bana ayırdıkları 50 gr vardır” diyor. Ben ilk başta umurumda değil altın falan diyorum ama sonra başka bir anlamı olabilir diye “inşallah bana da en az senin ki kadar ayırmıştır” diyorum. Dolaptan çıktığımızda başka bir yerde oluyoruz. Bize 2 kitap veriyorlar. Çok eski kitaplar. Kuranı Kerim olduğunu düşünüyorum., gencin eline aldığının cildi sarı, asansörden çıkarken uyandım…….
Üstadım, rica etsem yorumlar mısın? Bir de Merhum Üstadın İsmail Fidan Hazretlerinin beni tanıdığını hissettim rüyada…
Selam es selame…
Tarih:16 Ocak 2012 Pazartesi 14:30:12
Hayırlı sabahlar.
Rüyan hayırlı maşaallah.baştan sona eğer itaatli davranırsan bu alanda yetişeceğini,inşaallah ezelden nasipli olduğunu,henüz işin başında olduğunu,ama bu yolda mesafe kat etmeye başladığını,sadece ben değil,bir silsilenin sana yardım ettiğini,adet görmenin senin yetiştirilmende engel teşkil etmediğini,sen ve ben iyi çalışırsak başkalarının da yardımıyla başaracağımızı,hocamın da seninle özel ilgilendiğini, hayatlarımızın çakıştığını,ortak yanlarımız olduğunu,soru sormaktan dikkatini sana verilenleri iyi tahlil etmeye, zikirlerini zihinsel yönden daha dikkat ederek yapman gerektiğini,bu işin aceleye getirilemeyecek kadar ince ve üstün bir iş olduğunu,samimiyetinin bazı alanlarda yolunu açmaya başladığını ve daha birçok güzelliği anlatıyor.
Bu arada bir erkek kadar kadınlarında bu yolda mesafe kat edebileceğini özellikle bana anlatıyor..Ayırım yapmadan sana yardım etmem gerektiğini anlatıyor..
Adet günlerinde tampon kullan, demiştim ya o yolun doğru olduğunu, az gayretle ibadetlerinden kalmadan zikirlerini, arşa uzanan miraç zincirini koparmadan yol alabileceğini anlatıyor.
Abdesti bozan kandır. İbadetten alıkoyan da abdest alamamaktır. Öyleyse tampon kullanır, abdest alır ibadetini aksatmadan yaparsın. Ardından diğer namazda, üst baş kirletmeden işlemi yeniler tekrar abdestli hale gelirsin, hepsi bu kadar. Zamanımızın imkânları azıcık gayretle temiz kalmayı sağlayacak niteliktedir.
Zikirlerini aralıksız yapmaya devam etmelisin. Bu yolda alacağın manevi makamları tam idrak etseydin bütün dikkatini bu alana teksif ederdin.
Gördüğün gibi arada bir uzaklık söz konusu değil, maneviyatta uzaklık olmaz, hep seninleyim. Hocam ve onunda hocası da hep seninle. Silsile halinde sana yardım etmeye çalışılıyor. Yani sen bu silsileden yararlanacaklardansın. Başkalarında araman yersiz. Tereddüt etmen gereksiz. Aldığın bilgi hak katından olduğundan tereddüde yer yoktur... Başarılar diliyorum.
Yazacaklarını bunun gibi toplu, aciliyet olmadıkça en çok günde bir defa yaz. Zaman darlığı ile işlerim aksıyor. Yapmam gerekenler çok fazla, tahmin bile edemeyeceğin kadar sorumluluk altındayım. Beklentisi olanlara cevap vermek zorunda olduğum gibi, rutin işlerim gecemi gündüzümü işkâl ediyor. Kaderim, ömrüm boyunca ileri derecede çalışmamı gerektirdi. Halen de öyle. Makam ve mertebeler büyüdükçe iş yükü artar. Sorumluluk ziyadeleşir. Senin için de böyle olacak. Giderek kendini yakın / uzak çevrene karşı sorumlu hissedeceksin.
Mademki canım kurtuldu yan gelip yatabilirim diyemez, başkalarının da sana ihtiyacı olduğunu fark edersin. Her müminin islam kardeşlerine şefaat hakkı ve sorumluluğu vardır. Daha işin başındasın. Bugün için hayal bile edemediğin güzelliklere uçman için Allah’ın izniyle sana kanat takmaya çalışıyoruz.
Selam es selame