- 700 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KÖŞE YAZILARIM 1
Artvin’de Yaşayan Artvinliler
Ben benim gözümle, yani bana göre olan benim.Ya sizin gözünüzle kimim, nasılım?
Kim kendisinin başkalarına göre nasıl olduğunu merak etmemiştir ki ?
Siz, Artvin’de yaşayan Artvinli’ler !!!
Daha önce Anamur-Erzurum-Samsun’dan geçen bir kırık hattın doğusuna hiç geçmemiş, ama bu hattın batısındaki tüm ‘’gelişmiş, batılı, modern…’’ türü soyut sözcüklerle nitelenen illeri, o illerde yaşayanları tanımış, az ya da çok gözlemleme fırsatı bulmuş ve gözlemlemeye tutkun, buralı olmayan bir insanın gözüyle nasıl olduğunuzu merak ediyor musunuz?
Siz, Artvin’in dışında yaşayan, yaşamakta olduğu yerlere göre az ya da çok değişmek zorunda kalan, ama sorulduğunda övünçle Artvinli olduğunu söyleyenler !!!
Burada yaşayan Artvinlilere göre ne kadar değişmiş olduğunuzu duyumsamak, ‘’İyi ki ayrılmışız…’’ ya da ‘’Keşke oralarda yaşıyor olabilseydik…’’e ulaşmak, övünmek ya da dövünmek, burada yaşayanların özelliklerine imrenirseniz, en azından bulunduğunuz yerde yeniden böyleleşmeye çabalamak ister misiniz?
Biliyor musunuz, ben çok şaşkınım; Her gün başka bir şey görüyor, gözlemliyor, pek çoğunu da henüz anlayamıyorum. Burada yaşayanların birçok ‘’Artvinli Özelliği’’nin nedenini çözemedim, kaynağına ulaşamadım. ‘’Neden ? ‘’diye sorduğum Artvinli de şaşırıyor, bilemiyor, o konuda belki de ilk kez düşünüyor.
Bu sitede, bu köşede birlikte olalım, değerlendirelim, hatta tartışalım mı ?
Haydi !
Köşemizde hepimizi bunaltan siyasete ilişmeden, sadece, yaşayan ama başkalarının fark edemediği, her biri incelemeye değer olan Artvinliyi ortaya koyalım. Ben gözlemlerimi, bildiğim, tanıdığım o devasa illerin insanlarına göre, bazen genelleyerek, bazen tek tek kişiler üzerinden buraya getireyim, sizler değerlendirin ama asla susmayın. Yorumlarınızı gönderin. Bu köşe, bu site kıpır kıpır olsun.
Ben biliyorum…Bir ucundan bir kez girerseniz bu köşeye, her fırsatta izleyecek, katılımda bulunacaksınız. Çünkü her insan kendisine göreliğinin başkalarıncasını bilmek ister. İyiyse de, kötüyse de üstelik.
Yeniden buluşuncaya dek hoşça kalın, içinizde gülümsemeler çoğalsın.
06 Eylül 2006, Artvin
Yayın ;
01)14 Eylül 2006 da www.artvinli.com a gönderildi, aynı gün saat
16.00 da yayına girdi.
02)16 Eylül 2006 da www.ozcanceltik.sistum.com web sitemdeki Yazılarım Ve Makalelerim Kategorisi’ndeki Köşe Yazılarım Bölümü’nde yayına girdi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.