- 1405 Okunma
- 15 Yorum
- 0 Beğeni
Burada alkışlamalıydınız
Liseyi bitirdiğim yıl, içimde büyük bir boşluk hissetmiştim. Neydi bu boşluk, neyin nesiydi? Bir süre düşündüm ama bulamadım. Canımın sıkıntısı hat safhadaydı. Diz üstü bilgisayarımı kucağıma alıp, kulaklığımı da kulağıma taktım. Birden, aradığım şeyin ne olduğunu anımsayarak, “Müzik!” diye bağırdım.
Nasıl olmasındı ki? İlkokulu bitirinceye kadar müzik dersi işlememiştik. Yaşlı öğretmenimize göre; müzik dersi, çocuklar için de öğretmenler için de kayıp geçen zamandan başka bir şey değildi. Sadece müzik dersi mi? Beden eğitimi dersi de nasibini almıştı bu yasaktan.
Hele o baharın cıvıl cıvıl yeni başladığı zamanlarda, arkadaşlarımız, bahçede güle oynaya beden eğitimi yaparken, yan sınıftan gelen müzik sesleri, bizim ise sayılarla boğuşmamız canımı öyle sıkıyordu ki, bunu anlatacak hiçbir cümle bulamıyorum.
Sayıların hepsini bir sobaya doldurup yakasım geliyordu. Matematikten öyle nefret etmiştim ki, değil öğrenmek, sayı görmek bile istemiyordum. Oysaki öğretmenimiz boşuna uğraşıyordu, diğer derslerimizi heba edip matematik öğretmeye çalışmakla. Bizi matematikten daha çok nefret ettirdiğinin farkına varamıyor muydu acaba?
…/…
Hayatımdaki eksikliğin farkına varmıştım ya, artık hiçbir güç bu isteğimi yerine getirmeme mani olamazdı! Şimdi sıra icrada gelmişti. Ne yapmalıydım? İlk iş olarak, kendime bir çalgı aleti almalıydım. Bu isteğimi anneme iletince, beni kırmayıp, bana bir gitar aldı. Eh ne de olsa lise bitmiş, üniversite dönemi başlamıştı. Daha özgür ve daha bilinçliydim. Neyi, ne zaman çalışacağıma başkaları değil, ben karar verecektim.
Gitarımı elime alıp, başladım tellerine gelişigüzel vurmaya. Aman Yarabbi! O ne berbat bir sesti öyle. Terbiye edilmemiş müzik bu olsa gerek. İşte o zaman, nota öğrenmem gerektiğini anlamıştım ama nasıl? Yine bilgisayarıma koştum. Arama motoruna, nota öğreniyorum yazıp aramaya bastım. Karşıma o kadar çok nota çıkmıştı ki, aklım duracak gibi oldu bir anda. Bu nasıl öğrenilir?
…/…
Yedinci sınıfta dersimize giren ilk ve son müzik öğretmenimizi anımsadım. Hâlâ şimdiki gibi hatırlarım o anı, sırtında sazıyla sınıfa girişini, bir güzel çalıp türkü söyleyişini hiç unutmuyorum. Türkü bitiminde kendimizi öyle kaptırmıştık ki, “Burada alkışlamalıydınız çocuklar!” deyince kendimize gelmiştik.
…/…
Alkışlamak… Emeği alkışlamanın ne olduğunu, karşımda duran notalara bakınca daha iyi anlıyorum şimdi. Mademki hayatımda bir boşluk vardı, bunu doldurmalıyım. İster yardım alarak, ister tek başıma… Tek başıma başarmaya çalıştım, hem de günlerce. Bu arada bana sabır gösteren, kulakları tırmalayan gitar sesine katlanan aileme teşekkür ederim. Sonunda başardım!
Gitarımı elime alıp, notaları açtım ve çalmaya başladım. Bittiğinde anneme dönüp,
“İnternetten ilk gitar öğrenen öğrenci olarak, beni alkışlayabilirsin anne!”
14.01. 2012 /Emine UYSAL
YORUMLAR
Merhaba, çok anlamı ve ilginç bir yazı paylaştım...gerçekten de sürükleyici...Yüreğinize sağlık...Çok tebriklerimle...saygılar...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Selam ve saygılarımla.
mrb yürekten alkışlıyorum mükemmel bir yazınızı okudum cok beyendim icinizdeki ruh düşünce ve kaleminize yansımış bizde okuduk eh nediyelim diyecek bir söz yok bir numara cok teşekkür ler.. ha gitarınızdan da bir beste hazırlayıp yazmanızı bekliyorum saygılar
Emine UYSAL (EMİNE45)
Teşekkürler, saygılar.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Çok teşekkürler bir tamen, sevgilerimle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Meslek Lisesi öğretmeni olarak öğrencilerimi Müzik ve Spor'a sürekli teşvik ediyorum.Bedensel ve zihinsel gelişimlerine katkılarını çok iyi biliyorum.Bazıları boşa harcanan zaman olarak algılasa da bu aktivitelerin öğrenme hızına katkısı tartışılmaz...Derece ile sınav kazanan öğrencilere bakıldığında müzikle iç içe büyüdükleri görülecektir...
Büyük oğlum gitarı seçti ve epey yol aldı.Biraz önce sanat dostları toplantısından eve geldiğimde gitarı küçük oğlumun elinde gördüm ve ben de gitar kursuna gitmek istiyorum baba dedi...Nasip olursa yarı yıl tatili başlangıcından itibaren O'nu da göndereceğim...
Bu konudaki samimiyetimi siz çok iyi biliyorsunuz değerli hemşehrim. Çok güzel bir paylaşımdı çok. Tebrik ediyor, gönül dolusu selam ve sevgilerimi sunuyorum...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Bensiz iki toplantı yaptınız. İnşallah en kısa zamanda toparlanıp aranızdaki yerimi almaya çalışacağım.
Selam ve sevgilerimle.
yine bir ses geldi usta kurguladı....ustaca. bir yazı tebrikler saygılarımla
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygılarımla...
Dinlemek isterim..bir gün mutlaka..
Öğretmen konusunda üzüldüm..Tabiki her öğretmen aynı değildir...
Selamlar
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygı ve selamlar.
Değerli arkadaşım,ben de sizi ayakta alkışlıyorum.
Radyodan başka çalgı aleti bilmem.Ama,oldum olası güzel çalanlara imrenmişimdir.
Ortaokulda,müzik dersimize ilkokul öğretmeni olan bir hoca geliyordu.
Bildiğiniz gibi,ilköğretmen okullarında,ya saz,ya da keman çalmak zorunlu idi.
Cebinden bir düdük çıkartıp üfledi.
-Bilin bakayım hangi nota yı üfledim?
-Do
-Re
-Mi
-Fa
-Aferin oğlum,fa üfledim dedi.
İstiklal marşını okutarak not atıyor.40 kişilik sınıfta herkes gülüyor.Bilsek de bir yerinde şaşırıyoruz.
Trabzondan naklen gelen bir arkadaşımız;
-Krokma sommez bu şefak......Biz gülmekten yerlere yatıyoruz.
Sonuna kadar şaşırmadan okudu,bu anımı unutamam.
Eniştem ehliyet alabilmek için ilkokul bitirme sınavlarına giriyor.Sınavdan çıkar çıkmaz bizim eve geliyor.Ben o zamanlar sanat enstitüsüne gidiyorum.Beraberce sorulara nasıl cevap verdiğini
saptıyoruz..
-Daire nedir? Sordular.
-Ne yazdın?
-Daire yuvarlaktır yazdım.Eh...iyi.
-Müzik sorusu,gam nedir sordular.
-Sen ne cevap verdin?
-Üzüntü,keder dedim.Ben gülmeye başladım,o da başladı gülmeye.
-Yanlış mı oldu?
-Sekiz bitişik notanın bir araya gelerek bir sıra teşkil etmesine gam denir dedim.Gam ikiye ayrılır,
çıkıcı gam,inici gam.İyice gülmeye başladı.Bu anımı da unutamam değerli arkadaşım.
Paylaştığınız için çok teşekkür ederim.
Anılarımla canınızı sıktığım için özür dilerim.
Sağlıcakla kalınız...
Emine UYSAL (EMİNE45)
selam ve saygılarımla.
Arkadaşım süpersin, ben de seni ayakta alkışlıyorum. Öğrenmenin yaşı yok. Büyük bir başarı. Dinlemekte isterdim ama mümkün değil herhalde. Çok güzeldi. Sevgilerimle...
Not; Gülmeyin ama yıllardır yapmak istediğim şeyi bu sene bende yapacağım. Bağlama kursuna yazıldım. Bu ay başlıyacağım. Bu yaştan sonra nasıl becereceğim bakalım. Allah kısmet ederse. :))))
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle.
Matematik lisede en çok sevdiğim derslerden biriydi.Haklısın arkadaşım, bazı öğretmenlerin katı tutumu, öğrenciyi o dersten soğutuyor.Paylaşım için teşekkürler, sevgiler canım.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Teşekkürler, sevgiler arkadaşım.
Fatma hocam, bazı öğretmenlerimiz iyi niyetli oldukları halde, öğrenciye fayda verdiklerini düşünüyor fakat zarar verdiklerini anlamıyorlar. Bu da öğrencinin psikolojisini alt üst eden etkenlerin başında geliyor. Her şeyi yeri ve zamanında yapmak en güzeli galiba. Teşekkür ederim.
sevgilerimle.
Amacı size daha çok verebilmek olsa da, emekli bir öğretmen olarak ilk okul öğretmeninizin yaptığına üzüldüm, demek ki öğrenci psikolojisini bilmiyormuş! İnternetten ilk gitar öğrenen öğrenci olarak sizi alkışlıyorum :))
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle.