- 3111 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
‘’ Heva Heves ve Nefs…
İrade ,ve şahsiyet sahibi olmak insani sıfatlara haiz vasıfla dirayetini koruyarak , yaradılış sebebine uygun dinen ve inanmış Allahın kulu olma sıfatlarına yaraşır ömre sahip olarak heva ve nefsin esiri olmadan yaşayan insan sıfatına sahip olmaktır insa gibi, insan olmanın tarifi.
Heva ve heves nefsin hoşlandığı şeylere meyletmesidir.
Nefsin şehvet meyli ve gönlünün çektiği dürtülerin tekrarlayan duygularla tatmin yoluna gidiş güdüsüyle durmadan ve her defasında artarak hayvani duygularını körüklemesi ,
Manen çöküşe, nefsen ve şehveten önüne geçilemez duruma dönüşen yaşam tarzı almasıdır .
Heva+ heves = şehvet ,ve neticesinde günahkar ve her türlü kişilik kayması sonucu
zalim ,kibir, saltanat ,gösteriş ,kudret ,sahibi ve benlik gibi hissiyatın dışındada başka zevklere yönlendirir.
Şehvetine tesim olan hevası tahrik ettiğinde nefsinin emrine uymaktan geri kalamaz
Zira boynuna geçirdiği ipin ucunu nefs ve şehvetinin eline vermiştir ,ip kimin elindeyse ipin ucundakide onun çektiği yere gider.
Boynunda artık bir değil birçok ip vardır birini şehvetin eline birini paranın sahip olmanın tutkunluğunun eline zevki sefaya ve tüm dürtülerine evet diyen kabullenmişliğin eline verir hal böyle oluncada artık o kişinin sahibi ipi elinde tutanlardır nereye çekilirse oraya sürüklenir.
Halbuki biz, bizi yaratanın kuluyuz onun emrinin iteatkarı ve onun kulu olarak bize bahşettiği hayatı emri doğrultusunda yaşamak zorundayız zira yaratan odur kulluk isteme hakkıda ona aittir.
Yada şehvetin ardına düşüp putlaştırdığımız hevalarımızın kulu olacağız .
Heva nefsin şehvete eğilim duymasıdır şehvet ve arzularının ardınca giden nefsede heva denir.
Şehvetine teslim olanın hevası tahrik ettiğinde nefsinin aç gözlülüğünden kurtulamaz
Heva herhangi bir organda zevkini gerçekleştirdiğinde kendini tatmin etmiş saymaz.
Kişi tüm bunları yaşam tarzı haline getirmişse artık bunlar onun için normal sayılmaktadır
Ve herseferinde dahada artırarak yeni ve daha değişik arzularının peşinde koşmaya ve iyice çığrından çıkmaya başlar .
Ama onun için bu gayet normaldir zira pisliğin içindeyken temiz havayı bilmeyen pisliği soluk zanneder.
Nefsin terbiyesi zordur; zordur ama imkansız değildir alışılmışlıkların ,
birden terkedilmesi imkansızdır helede söz konusu heva heves ve şehvetse bu çok daha zordur.
Ama bunu bilmek lazımdırki nefse uymak şeytanın amacına hizmet etmekle aynı safta olmaktır.
Şeytanın şu kelamıylada daha iyi anlaşılacağı gibi.
Şeytan; benim insanlar üzerinde asla zorlayarak bir yaptırımım olamaz ben teşfik ederim siz uyarsınız şüphesizki Allahın gazabı büyüktür. der
Açıkça şeytani vesveselere açık olan nefsimiz derhal onu teşfikiyle eylemini gerçekleştirir .
Eylemin sonunda ruhun azabı başlar bunada vicdan azabı diyoruz oysa ruh sana hesap sormaktatdır
Eylem son bulmuş heva heves azalmış ruhun baskısı öne çıkmış ve pişmanlık duyulmaya ve ah vah çekilmeye başlanmıştır ne zamana kadar? tabiki aynı dürtüler seni tekrar ezmeye ve sana baskın çıkmaya başlayıncaya kadar .
Nefsin terbiyesi kanaatkar olmayı ,yaradandan ötürü yaratılmışları sevmeği yüreğinden kin, nefret kibir, benlik ,gurur, hasetlik, ksıkançlık, sahiplenme, maddiyat , zulüm ve kötülüğü yok eder .
İnsani sıfatların üst seviyede olduğu bir şahsiyet profili ortaya çıkar .
Paylaşımın, yardımın insani değerlerin öne çıktığı kötülüğün yaşanmadığı kanaat sahibi, olup aç gözlülüğün olmadığı zenginin fakire el uzattığı fakirin zenginin malında gözünün olmadığı var olan dünya nimetlerinin paylaşımla insan sınıflandırlımasının ortadan kalktığı öldürmeğe dayalı kazancın ve katliamların olmadığı bir yaşam statüsü oluşur.
İnsani ve kusursuz yaşamın tek tarifi yüce Allahın bize emrettiği gibi nefsine hakim ol zira nefsin senin kıyametindir emrindeki gibi bir düzendir insanlığın kurtuluşu.
Ne izimcilik ne rejim nede yarım yamalak düzen kurma gayretlerindeki başkalarının beynine hizmet yarışına giren eksik beyinlerin heba olan ömürleri olurdu .
Halkların kurtuluşu ,adının anlamındaki gibi yalan söyleme sanatı olan siyasetlemi olacak bu düşünceyle daha çook avunarak düzelecek diye nesiller tükenir .
İyi düşünün tüm yaşamınız boyunca her evet yada hayırınzın içerisinde şeytanın olmadığı yada nefsinize uymadan söylediğiniz kaç evet kaç hayır var… objektif olarak düşünebilirseniz birtane bile bulamayacağınızı garanti ederim… yani nefsimize hükmeden şeytan her evet ve hayırda saklı …
Evet ve hayırlarınızın ,nefsinizin emrivakisi şeytandan arınması dileğimle…
Nefsinize hükmeden Hevesinize emreden
Şahsiyeti elinde Suskunluğu dilinde
Sahipliği belinde Sevgisi yüreğinde
Yansıması yüzünde
Yüreğinizin güzelliğinde
Sevgisini Allah adına yaşayan bir ömür dilerim…
Zeki Karabağ…
YORUMLAR
Devşirilmiş etek diken toplamaz..
İnsan olmanın faziletini vede onurunu farkedenlerdir
bu alemde vede ahrette felaha ulaşanlar..
Akıl nimetini doğru yönde kullananların seçtiği yoldur
ilahı kudretin emrettiği yol..
Güzel vede anlamlı bir yazı okumanın huzuruyla sizi vede
değerli kaleminizi kutlarım TEBRİKLER..
yunus karaçöp..yudumyunus