- 1229 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
"Bülbülün yuvası çalı dibidir"
Kalaycı Salih usta unutulmaya yüz tutmuş bir mesleğin son temsilcilerinden birisi.
Babası "Pala Ali"den öğrendiği "Kalaycılık" mesleğinde yılları geride bırakmış.
Bir ömür körükle,havyayla,çekiçle,kalayla en önemlisi de küçük bir körüğün hava püsküren ağzındaki kızgın alevin karşısında geçip gitmiş .
Üstelik öyle bir yaşam ki o çalının dibinden bir başka çalının dibine.
Nerede körüğünü kuracak bir yer bulmuş,orası meskeni olmuş salih Usta’nın.
Hani nasıl derler; "Bülbülün yuvası çalı dibidir."
Altın kafese koysan bülbülün içi yanar,neylesin orada şaşırır kalır?
Salih Usta;bu 50 yıllık ömür içinde evlenmiş,yuva kurmuş,bir kız birde oğlan yetiştirmiş.
Unutmadan söyleyeyim;bu 50 yıllık ömre böbreklerinide feda etmiş.Şöyle devam edip gidiyor ömrü.
Salih Usta haftada iki gün diyaliz merkezine gidiyor.
Yinede yaşamından mutlu olmaya bir damla mutluluğu ailesi ile paylaşmaya çalışıyor.
***********************************************
Salih Usta’nın kim olduğunu kimler bilir bilemiyorum.
Önceki gün siteler bölgesine yolum düşmeseydi,bende Salih Ustadan habersiz yaşayıp gidecektim. Ama olacak bu ya yoldan geçerken bir "merhaba" demiş bulundum.
İyide oldu.
Yanıtı "gel hele ağabey bir soluk otur bakalım" oldu.
Çoktan sönmeye yüz tutmuş ateşin başında karşılıklı soluklanırken; uzadı gitti söyleşimiz. İyide oldu.Dünyada Salih Usta diye birinin yaşadığını Salih Usta’nın da kendisine özgü bir dünyası ve kendine özgü dilekleri olduğunu öğrendim.
******************************************************
"Her kuşun bir yuvası oldu,bir ben yuvasız kaldım."
Salih Usta yıllarını konar-göçer yaşayıp gitmiş .Bu yüzden babasından kendisine kalan "Kalaycılık" mesleğinden başka oğluna ve kızına bırakacak ne bir evi,ne de bir avuç toprağı olmuş.
Öldükten sonra mezarının nerde olacağını bir Allah biliyor "Ölüm nerde yakalarsa mezarımız orada olur",diyor boynunu bükerek.
En büyük isteğine gelince kendisinden sonra izini sürecek oğluna ve kızına bir odacık ev bırakmak.
"Bize şehirler ve apartmanlar yaramıyor, abey" diyor Salih Usta.
"Şöyle kıyıda köşede bir odacık kulübem olsada burası benim mekanım diye bilsem ölmeden" diyor. Bir hayırsever, ne bileyim Orhangazi belediyesi ya da birileri bir odacık yapabileceği bir yer gösterse hemencecik oraya konmaya hazır görünüyor.
Dağ başı,çalı dibi,çalılık dibi,yol kenarı,izbe bir köşe ne fark eder sanki?
"Önemli olan 50 yıllık bir yaşamda kazanılmış bir avuçluk yerde"benim diyebileceği bir odacığı olsun"
"Gözlerim açık gideceğim ağabey" diyor."Bir odacık bir yerim olmadan ölürsem gözlerim açık gidecek be abey..."
Salih Usta’nın yaşarken bir odacık bir evi olurmu bilemiyoruz.Ancak şunu iyi biliyoruz ki bir odacık yapabileceği bir yer gösterilse Salih Usta burayı tırnakları ile kazıyarak bir odacık yapmaya çoktan razı.
"Yaz be abeyim" diyor,"belki birileri sesimi duyar da bir odacık yapabileceğim bir toprağım olur."
Benim elimden başka ne gelirki...
Bende sizlere sesleniyorum:"Bu dünyada 50 yılını kalaycılıkla geçirmiş bir Salih Usta yaşıyor.Babasından aldığı mesleğini kızına ve oğluna devretmeye hazır."Onun hepimizden bir isteği var:"Bir dağ başında bile olsa bir odacık yapabileceği yer."
Bu istekte çok sayılmaz her halde.
Umarım aramızdan birileri çıkarda Salih usta’nın bu dileği de yerine gelir."
Ömrün uzun olsun be Salih usta...
SAMİ KIRPIZ
K.K.T.C’ nin Kurucusu büyük lider sayın Rauf DENKTAŞ’ın vefatını büyük bir üzüntü içinde öğrenmiş bulunuyoruz,Kendisine Allahtan rahmet kederli ailesinede baş sağlığı diliyorum...
YORUMLAR
"Unutulmuş kutlu simgeler"in en başında köyümden başlayarak sırası ile giden bu yazı halkasında büyük bir titizlikle takip ederken bilmediğim şeyleri öğrenmek ayrıca bir zevkli oluyor...
Kalaycılık gibi bir çok konuda yazıların olacağını bilmek ayrıcalık olsa gerek bazen ağlıyor,bazen gülüyor,Ama büyük bir zevkle takip ediyorum başarılar dilerim...