- 1230 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
ERKEKLERİNİ BIRAKALIM DA!..
Kadını böyle olanların, erkeklerinden nasıl bir erkeklik bekleyebilirsiniz ki?!
İnci Yeşilyurt’tan bahsediyorum efendim. AK Partili Gaziosmanpaşa Belediyesi’nin evlilik danışmanlığı görevini yapan bir kadından(!) Ayrıca, Aile Yaşamını Koruma Derneği Başkanı bu kişi!
Neden ki o ünlem işareti o kadın sözcüğünün yanında diyeceksiniz. Anlatacağım efendim nedenini.
AKP’li Gaziosmanpaşa Belediyesi, boşanma oranlarını azaltmak amacıyla faaliyet yürütmek için ’Evlilik ve İletişim Uzmanı’ olduğunu söylenen İnci Yeşilyurt adlı kişiyi ’Danışman’ olarak görevlendirmişti hatırlarsanız. Yazdığı ve belediye tarafından bastırılıp dağıtılan kitapçıklar ile Yeşilyurt’un düzenlediği seminerlerde kadınlara verilen ’tavsiyeler’ de evlere şenlik. Hayretler içerisinde bırakmakta insanı ve bu nasıl kadından öte, nasıl insan diye düşündürmekte insanı!
Birkaç örnek…
- Evinizde görev dağılımı net yapınız, ikiniz de çalışıyorsanız, sofraya bir tabak da sen koy demeyiniz, Özgürlük alanı kavramını eve taşımayın, demokrasi iki yerde olmaz, sınav ve evde!
- Bu gün beni niye aramadı diye sorun yapmayın, ekonomik sorunlarla uğraşan erkeğin sopası bile oynamaz!
- Kendinizden önce eşinizi mutlu etmeye çalışın!
- Eşinizden önce kalkıp, ona kahvaltı hazırlayın yoksa para yiyici olursunuz!
- Aldatılmamak için, gizemli ve çekici olmalısınız, eşlerinize rest çekmemelisiniz. Rest çekmek bir poker hamlesidir ve pokerin de bir kumar oyunudur "Kocanıza rest çekmeyin, günaha girersiniz!
- Eşlerinize vıdı vıdı yapmayın, oturup konuşun!
Bilinçli ve evliliğin, kadın ya da erkek oluşun bilincinde, en önemlisi de saygının olduğu bir evlilikte zaten olağanı, doğalıdır bazı önerileri ki uygulanmaktadır da çoklukla, o nedenle, o bilinçte olmayanlara bazı önerileri bir yere kadar normal.
Yani bir ev hanımının normal şartlarda, eşinden önce kalkıp kahvaltı hazırlaması ve de güler yüzle işine uğurlaması… Yok yere ve her şeye vıdı vıdı yapmak yerine, oturup doğru dürüst karşılıklı konuşması ama tabii oturup da dinleyecek bir erkek varsa karşısında!
Dediğim gibi bunlar olağan ve pek çok hanımın zaten uygulamakta oldukları lakin çalışan hanıma önerilerindeki ölçüsüzlük ve de adaletsizlik doğrusu hiç yakışık alır değil ve de, evliliği kurtarmak yerine sanki daha da yıkmaya yönelik!
Kadın da, erkek de dışarıda çalışıp yorgun eve geldiklerinde, erkek, günün yorgunluğunu atmak için, duşunu alıp uzanarak gazetesini okuyacak, bir yandan da TV izleyerek…
Kadın ise, alelacele, üzerini değiştirip duşla zaman kaybetmeyi göze alamayıp hemen mutfağa geçecek, yemeği yapıp masayı hazırlayacak, bunları yaparken de çocukları da yönlendirecek, üzerinizi değiştirin, elinizi yüzünüzü yıkayın, derslerinizi çalışın, kirlileri, ortalığa saçmayın, kirli kutusuna atın… Tartışmaları ve kavgalarında hakem olacak diğer yandan da!
Erkek yemeğini yiyip yine koltuğuna geçerek, kahvesini, çayını eline bekleyecek, kadın masayı toplayıp bulaşıkları yıkayacak. O arada, geldiğinde çalıştırdığı makineden çamaşırları çıkartıp asacak, yarına gerekli ütüleri yapacak, eşinin gömlek ve pantolonunda çift ütü izi olmasın diye özen gösterecek. Eşi bitap ve isteksiz bir iyi geceler temennisiyle, yatağına geçerken, kadın, erkeğin sağa sola attığı çorapları, gömlek ve pantolonu, her bir sayfası bir yerde olan gazete sayfalarını toplayacak, yediği meyve, kuruyemiş artıklarını ve içtiklerinin bardaklarını toplayacak yıkayıp kaldıracak. Sigara içmişse dökülen külleri ve tablaları temizleyecek, evi havalandıracak, çocukların ve eşiyle kendisinin yarınki giysilerini hazırlayacak, varsa çiçekleri sulayacak… Bu arada saat epey ilerlemiş, sabahın ilk saatlerine girilmiş olacak ki kadın henüz daha duşunu bile alamamış, bir fincan yorgunluk kahvesi içememiş, çayı kendi kendine soğumuş, o günkü gazeteyi okuyamamış, çok istediği kitabın kapağını bile açamamış olacaktır. Tam duşumu alıp yatayım diye düşünürken, aklına sökükler ve kopan düğmeler gelip dikiş kutusuna yönelecektir.
Tüm bunları yaparken de, eşine tabağını bari kaldır, pantolonunu bari bu gün de kendin ütüle ya da çayı bari koy veya çocukların dersleriyle ilgilen, çoraplarını salonun ortasına atma dediğinde de kabahat ve boşanma sebebi olacak!
Kadın tüm bunların koşturmasındayken, erkek akşam kadın işi gücü bırakıp da gelmeyerek yatakta çok bekletiyor ya da yorgunluktan uyuyup kalıyor bahanesiyle kadını aldatacak ve de kadın,” Ee ben hak ettim, adamcağız haklı, ihmal ediyorum” diyerek hoş görüyle susup kabullenecek!
Merak ediyorum bu kadın kendi uygulayabiliyor mu bu dediklerini, inanarak mı söylüyor, yoksa sözünü ve kalemini kiraya verenlerden ya da ele talkın verenlerden mi?
Belki de içinde bir yerlerde bir erkek ruhu var!..
Ve tedavisi gerekli!!!
p.r.alkan
YORUMLAR
KAKTÜS MİSALİ KADINLARI ERKEK NEYLESİN?
10 YIL ÖNCE ÖLEN BİZİZ AMA FEMİNİST DERNEKLER KURAN SİZSİNİZ.
SİZ BİZ DAVASI GÖRECEK DEĞİLİM AMA ERKEKLERE HEP HAKSIZ SALDIRILMAKTA BAZI ERKEKLER KADINLARA DESTEK ÇIKARKEN BİRÇOK KADIN DA ERKEKLERİ HAKLI GÖRMEKTEDİR.
BUNUN ORTA YOLU ÇATIŞMA-REKABET DEĞİL HERKESİN KENDİ ÜZERİNE DÜŞENİ YAPMAYA GAYRET ETMESİDİR.
SEVGİLİ OLMAYI BİLEN NEDEN EŞ OLMAYI BİLMESİN?
EŞ İLE EŞİT AYNI DEĞİLDİR. HER ŞEY ZIDDI İLE YARATILIRKEN KADIN İLE ERKEK DE BİRBİRİNİ TAMAMLAYACAK ŞEKİLDE YARATILMIŞTIR. HERKESİN AYNI İŞİ YAPMASI DOĞRU DA DEĞİLDİR.
Engin Tatlıtürk tarafından 1/14/2012 2:05:42 PM zamanında düzenlenmiştir.
perihan reyhan ALKAN
Ayrıca yazımdaki örnekleme de şüphesiz ki tüm erkekler için değil, eşi üzülmesin, yorulmasın diye helak olan erkekler de var, zaten yazımda da belirttiğim gibi, evlilikte karşılıklı saygı ve sevgi varsa, sen ben davası da olmaz, konu bile edilmez bunlar.
Ayrıca sanırım siz de pek çok hanım gibi feninizmi yanlış anlıyorsunuz, fenimizm bazı kendini bilmezlerin dediği gibi, her konu ve koşulda eşitlik değildir, insan haklarında, insanilikte eşitlik ama pek az kişi bunu böyle bilmekte.
Engin Tatlıtürk
aslında sizde çok farklı düşünmüyor gibisiniz.
feminizmi esnetip süslemenin manası da yok. Bize uyan bir şey değildir. İslami aile bağlarını bozar. Bünyemize yıkıcı etkileri faydalarından çok fazladır.
bence.
Kırdım ya da üzdüm ise affediniz.
saygı ve selamlar.
okadın kocasına bakımlı gözüküyor birlikte akşamları sahbet ediyorlar tvizliyorlar sinematiyatroya gidiyorlar çünkionların evdehizmetçileri var çok güzel yazı yukarıdaki birkadını bütünerkekler ister bakmayın erkeklerin eşitlik hayat müşterek yalanlarına iman olsa ayalarını yıkatırlarkafalarını kaşıtırlar erkekler dürüst olun
perihan reyhan ALKAN
Kadın tüm bunların koşturmasındayken, erkek akşam kadın işi gücü bırakıp da gelmeyerek yatakta çok bekletiyor ya da yorgunluktan uyuyup kalıyor bahanesiyle kadını aldatacak ve de kadın,” Ee ben hak ettim, adamcağız haklı, ihmal ediyorum” diyerek hoş görüyle susup kabullenecek!
-------------------------------------------------
BURAYA KADAR BİR SORUN GÖRMEDİM.
BU CÜMLELERDE SİZİN KANAATİNİZ. o KADIN ÖYLE BİR ŞEY DEMİYOR.
TERAPİSTLERİN YARAR YERİNE ZARAR VERDİĞİ AİLE İLİŞKİLERİNE İTİDAL ÇAĞRISI YAPAN İNSANLAR NEDEN KINANIR?
YAZARLIĞINIZA YA DA FİKRİNİZE SÖZÜM YOK AMA BENİM FİKRİM FARKLI.
KADIN ERKEK EŞİTLİĞİNE SADECE İNSAN HAKLARI AÇISINDAN BAKARIM.
BANA GÖRE KADININ VE ERKEĞİN FARKLI GÖREVLERİ DE VARDIR VE HER ŞEYDE ERKEKLE AYNI ARENAYA ÇIKMAK ÇATIŞMA YARATIR. BOŞANMALAR ARTAR.
RAKİP OLMAKTAN ZİYADE DAHA KADINSI OLMANIN NE ZARARI OLUR.
iNCİ HANIMA TEŞEKKÜR ETMEK GEREKİR.
SELAMLAR.
perihan reyhan ALKAN
Hayır efendim, sizin görüşünüz benden farklı değil, ben de sizin gibi düşünüyorum. Kadın ve erkek, birbirinden farklı üstünlükleri olan bireylerdir. Her konu ve koşulda da eşit değildirler şüphesiz, sadece insani ölçülerde evet. Zaten evlenme nedenleri de bu üstünlük ya da eksiklikleriyle birbirlerini tamamlamaktır.
İnci Hanıma hak verişinizi erkek oluşunuza veriyorum, ama vicdanlı bir erkek olmadığınızı da belirtiyor bu görüşünüz. Revamıdır, eşinizle birlikte akşama kadar çalışacaksınız, siz eve gelip hizmet bekleyeceksiniz, eşiniz size kul köle olacak. Ne olur ortalığı dağıtmayıp, hiç değilse, yediğiniz tabağı kaldırsanız, elinize yapışmaz, ama o hanım, mutlaka kadın kaldırmalı diyor. Hak vermekle siz de öyle ve üzüldüm görüşünüze.
hAK VERMEKLE, SİZ DE, ERKEK ALDATIR AMA KADIN HOŞ GÖRMELİ DİYORSUNUZ. bUNA DA ÜZÜLDÜM. İnşallah evli değilsinizdir.
Selam ve saygımla...
Engin Tatlıtürk
Yok öyle bir şey.
Hemen her yazımda kadın haklarını savunmuşumdur. Evliyim ve mutluyum.
Eşimle de çok mutluyuz.
Yardımlaşmaya karşı olduğumu nereden çıkardınız?
Fakat bir sen yap bir ben mantığı yanlış.
kadını çatışmacı değil de uzlaşmacı, yapıcı eğitmenin fayda mı olur zararı?
Aldatan ve haksızlık eden elbette dinen de ahlaken de hesap vermesi gereken kişidir. Kötü olan erkeğe de kötüdür.
Emin olun zalim değilim.
Yanlış intiba bıraktım. Keşke yorum yapmasaydım.
saygı ve selamlar.
Bunlar dini istismar edip, kendi amaçları doğrultusunda kullanmağa çalışıyorlar. yüce peygamberimiz, eşlerine nasıl davranılacağını yaşamında göstermiştir. Hayat müşterektir. Bütün -
aile bireylerinin iş bölümü yaparak evin mutluluğuna katkıda bulunması gerekir.
perihan reyhan ALKAN
Bunlar dini her konuda kendi işlerine geldiğince değiştirip duruyor ya da kendi görüşlerini dine mal ediyorlar. Allah akıl fikir versin.
Selam ve saygımla efendim.
........ Yazınızdaki eleştirilerinize baştan sona tamamiyle katılıyorum Perihan hanım...Birlikte yaşamayı seçen iki insanın temel amaçları, birlikte mutluluğu yaşamak olmalı.Sevinçler kadar üzüntüler ve dertler de, sıkıntılar da, işler de , sorumluluklar da dengeli biçimde paylaşılabilmeli elbette.
..........İslamiyet öncesi arap dünyasının içinde bulunduğu ortamı anımsayacak olursak, yeni doğan kız çocuklarını diri diri kumlara gömen bir zihniyeti görüyoruz...Kadını ikinci sınıf insan olarak gören ve erkeğin ihtiyaçlarını karşılamaktan öte hiç bir fonksiyonu olmadığına inanan bir düşünce yapısının sonuçlarıdır bunlar...
.........Temel felsefesi de şu dur : kız çocukları mümkün olduğunca eğitimsiz, cahil ce toplum hayatına karışamayacak hele hele iş hayatında asla varlık gösteremeyecek biçimde eğitilir yetiştirilir.Temel amaç, kadınların erkeklerin eline mahkum konumlarda yetiştirilerek, daha sonra da bir erkeğin eline , kullanımına terk edilmeleridir." Eti senin, kemiği benim " denmeden de asla olmaz zaten ... Sonra ne olur ? Vur abalıya misali, önceden pasif, cahil ve sadece ezilmek üzere hazırlanan kız çocuklarımız, erkek elinde, koca elinde çile doldurmaya başlarlar.Buna, kadının kadınlık görevleridir demeyi de ihmal etmez o zihniyet...O zihniyetin, kadınlar eliyle de sürdürüldüğünü görmek ayrıca üzücüdür ...
......... Uzatmadan konuyu bağlayayım, insan olmanın erdemini taşımayan ve insanlık bilincine sahip olmayan insanlardan , kadınlar ve kadın hakları konusunda pek de fazla bir şey beklenmemesi gerek...
..........Selam ve saygıyla ...
perihan reyhan ALKAN
Selam ve saygımla...
İnci Yeşilyurt'u tanımam etmem ama çalışan bir kadın için dedikleri gerçeği yansıtmıyor.
Doğrusunu söylemek gerekirse, yazı da İnci Hanım'dan aldığınız notları okuduktan sonra, sadece şikayet edeceğinizi sanmıştım. Ama yazıyı tamamen okuyunca, çok güzel bir şekilde; bir bütün halinde yazdığınıza dair kanaat getirdim. Gerçekten çok güzeldi anlatımınız.
İşin aslına gelirsek efendim, konunun özü olarak eğer evli çiftin ikisi birden çalışıyorsa, yaşamın bir gerçeği olarak evin paylaşımını yapmalılar.
Erkek temizlemiyorsa dahi, kirletmemeye özen göstermeli! Kadının da kendisi gibi olduğunu anlamayan bir erkek için ise hangi tavsiyeden bahsedersek bahsedelim boşadır. Nasihat böyle zamanlarda işe yaramıyor ve musibetler insanların gözünü açıyor.
Bu konuda devletin de aile bilinci oluşturmak üzere, öncelikle Lise düzeyinde seminerler ve dersler vermesi gerektiği düşüncesindeyim. Çünkü biz her ne kadar da büyüyüp, geliştiğimizi düşünsek de, küçükken öğrendiğimiz ayrıntıları yaşamaktan başka sadece oyun oynuyoruz..
Hürmetle efendim..
perihan reyhan ALKAN
Selam ve saygımla...
Bu kadın afyonlanmış bir piyondan başka birşey olamaz ki bir kadını en iyi ancak bir kadın anlar..
Kadın cariye değildir..Kadın erkeğin emrine amade olmak için de yaratılmamıştır.Özel ilgi ve herşeyin dört dörtlük olmasını istiyorsa bir erkek eşini çalıştırmayıp evinde oturtsun o zaman.
Robot değil ki bu hem iş,hem ev,hem çocuklar,hem adamın gönlünü aynı anda çözebilsin...
En iyisi evlenmemek diyorum kendi adıma :))
Sevgiler
(Ve bu da o %50 'nin incilerinden biri)