Yitik bilgiler (3) İhtilaç ederse göz kapağı
İhtilaç ederse Gözün üst kapağı:
Sağda güzeldir.
( kitabın orijinalinde güzeldir yazmasına karşılık, tecrübelerimizde tam tespit edilemedi) Başka ihtilaçlarla karıştığından bilinemedi. Kedere geldiğinden şüphe edildi.
Solda ise ölüme kadar giden acı haber işareti.
İhtilaç başladığında ilk namazın ardından bir sağ devri yapar,sağ el işaret parmağını göz kapağının üzerine koyarak ( Allahümme la ihtilacı vela kederi fil hayati. Ya hayy el baki bi hayatil bekai ve bi dul el ömrü fil hayati.)
Diyerek;
Dokuz kere okur, sağa doğru çekersin. Sonra devirden çıkarsın. İhtilaç devam ederse sen de müdafaaya davam edersin. İhtilaç zail olana kadar namazların ardından sağ el ile yapılan efal ile duaya devam edersin..Sağ devrini ise bir kere sabah,bir kere de akşam yapmak yeterlidir.
İhtilaç savunma yaptığın halde üç günden fazla sürerse okuduktan sonra parmağını sola doğru çekersin.
Efal ve evkat ilmini bilmeyenler bu söylenilen işleri namaz vakitlerinde yaparlar. Cemal ve celal vakitlerini biliyorsa zührede, kamerde, müşteriden birinde okuması eftaldir.. Hangi saatte kalınıyorsa teshirde, gidilerek o saat bulunur, devamlı orada kalınarak okunur.
Bu kitabı elinde bulunduran kişi hakikat ilmine vakıf demektir. Okuyup düşünüp kendini geliştirmelidir. Bundan daha değerli ne olabilir. Akıl sahiplerine bu tembihe bile gerek yoktur.
İhtilaç ederse gözün alt kapağı:
Sağda haber;
Solda hışımdır.(hışım ani, beklenmedik şiddetli keder yapacak bir olay demektir.)Bir sağ devrinin ardından;
sağ el şehadet parmağını sol göz kapağı üzerine koyarak (La hışmi, vela hışmıke vela hışme hüliyy ) okuyup sağa doğru çekilir. Ve devamla sol el sol dizi üzerine koyup bunu okumalıdır.
(Ya Hayyul cismaniyeti ve bi ruhaniyeti, fi deymumiyeti fil hayati )
İhtilaç ederse gözün kuyruğu:
Solda mal,
Sağda güzel, hayır haberdir. Savunma gerekmez. Bırakırsın o iş tecelli eder.
İhtilaç ederse sol göz kuyruğundan bir parmak solu:
Hükümetten takip. Acı haber. Büyük keder. Adli veya idari takip.
(La kederi fil hayati) okuyarak müdafaa etmek lazımdır.
İhtilaç ederse gözün üstü: (göz kapağı ile kaş arasındaki bölüm)
Sağda dostunu göremez;
Solda gösterir dostunu.
Sağdaki ihtilaç ziyade derecede ise bir dostun seni ziyareti çok istediği halde izin çıkmamıştır. Öce soldan bir devir yapıp, sonra bir uygun cemal satında sağdan devretmek ve bunu okumak gerekir. Sağ el şahadet parmağı sağ göz üstüne konur.
(La ihtilacı fevga aynel yemini fil hayati )okunur. Maksat hâsıl olur.
İhtilaç ederse gözün bebeği:
Sağda hafif geçirilen bir hastalık,
Solda sürurdur. Mutluluktur.
Sağda ise; Sağ el şahadet parmağını sağ göz üzerine koyup,
< La renci fil cismaniyeti ve firruhaniyeti. vela zahmeti ve la mihneti ve la emrazı ve la illeti vela hicabı ala aynel yakin>okur, parmağını yavaş yavaş sağa doğru çekersin.
İhtilaç ederse gözün pınarı:
Sağda levm, (gıybetin yapılıyor demektir.)
Solda zeyn işaretidir.
Sağda ise hemen Sağ el sehadet parmağını göz üzerine koyup <La levmi fil hayati> okursun. Levm bir insan hakkında fena söz söylemektir. Burada senin gıyabında kötü konuşuluyor demektir. Karşıladığın takdirde gıybet edemezler. Fitneyi vaktinde önlemiş olursun.
Solda zeyn demek servet mal demektir. Yeni bir elbise giymek, düğün dernek gibi yerlere gidip mesut olmak, misafir gelmesi vb gibi. Dünya zevki... Müdafaaya gerek yoktur.
İhtilaç ederse göz bebeğinin altı:
Sağda güzel,
Solda hışımdır. Sağ el şahadet parmağı ile sol göz üstünde okunmalıdır.<La hışmi fil cismaniyeti ve fil ruhaniyeti vela hışmıke vela hışmehü vela hışmüha fil hayati> sağa çekilir.
**** devam edecek