- 4229 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
FedaKarLıK
Fedakarlık; net bir şekilde, beklentisiz kaale alabilme şeklidir.fedakarlıklar, fedakalığı hakedene değil, fedakarlığa ihtiyacı olana karşı yapılmalıdır..
Uçurumun kenarında duran dostun ve düşmanına uzatabileceğin tek eli, düşmanına uzatabilmeli insan.Gece gündüz namaz kılan birisi yerine, idamlık bir mahkumu dinleyebilmeli insan..
Henüz 14 yaşında dahi ilan edilmiş bir çocuk yerine, ıslahevinde bulunan bir çocuğu sevebilmeli insan.Fiziki anlamda mükemmel bir insan yerine, adım bile atamayan yaşlı birisini kaale alabilmeli insan.
işte fedakarlık budur.çünkü fedakarlıkta tek bir hizmet mantalitesi olmalıdır.sevgiden uzak olanı sevgiye,imandan uzak olanı imana, ifrandan uzak olanı irfana yönlendirmeli.
bu şekilde gelişen bir adım, bi anda bütün dünyayı sararak; burasının cennet olmadığını, sadece bir gezegen olduğunu; bu gezegende bulunma,varolma gerekçemizi idraka sebep olur.
Rabbim insanları böylece, bir çiçek satan çocuğun gülümsemesi ile, koyun güderken dağda eskimiş takvim yapraklarından başka okuyacağı birşey olmayan bir çobanın, çam ağacından düşen bir kozalağı üşümesin diye yanına almasıyla bile değiştirebilir.
Her insanın yüzündeki kire değil, gözlerindeki parıltılara bakın.
Ne müthiş kullar bunlar ..
Gözün mimiği yoktur,her göz, yalnızca sevgi verir.
son olarak;
aklınıza en cani insanı getirin.eğer en canileri iyiye sevkedersek, yekün olarak onun himaye ettiği bireyleri de iyiye sevkederiz.
bir üvey annemizden kaçmak, ona lanet okumak yerine; onu iyiye sevkedebiliriz.
Vee böylece....anlarız ki ;
İnsanların ALLAH’tan bağımsız birer karakutuları vardır.Ancak varlıklarını yalnızca Allah’ın evreninde hissedebilirler.Daha fazla varlığımızı hissedebilemek, öz varlığımızı kullanabilme, üst insan olabilmek için Allah’ın evine girmek gerekir.Dünya ise Allah’ın lavabosudur.
Buradan içeriye ancak temiz olanlar veya lavaboda temizlenebilenler girebilecektir .
İşte dünyada temizlenebilmek için en büyük ve suyu bol musluk sevgidir, akıldır,ödün vermek fedakarlık etmektir canlı için yaradan hürmetine...
Ben bu muslukta temizlenmek istiyorum.
£deb-i
FedaKarLıK Yazısına Yorum Yap
"FedaKarLıK " başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
13 Ocak 2012 Cuma 03:15:38
"aklınıza en cani insanı getirin.eğer en canileri iyiye sevkedersek, yekün olarak onun himaye ettiği bireyleri de iyiye sevkederiz. "
yüreğinize ve kaleminize sağlık. siz o sevgi musluğundan içmeseydiniz bunları yazmazdınız ve yazan kalemizde içmiş bence baştan sona hümanizm dolu güzel bir yazı okudum ne mutlu böyle güzel felsefeyi yüreğinde yer etmiş insanlara.....
yüreğinize sağlık
saygılarımla...