- 2376 Okunma
- 11 Yorum
- 4 Beğeni
FARKIMIZ NEDİR?
ÖNSÖZ
“Tamamını okumadığınız soruyu doğru çözme ihtimaliniz sıfırdır”
Erdem
1.BÖLÜM.
Sabrederseniz sizi bu bölümde farklı bir dünyaya götürecek; farklı bir pencereden bakmanızı sağlayacağım. Bu bölümde bahsedeceğim konulara şimdilik inanmayan olabilir.Lakin bu yazıyı okuduktan sonra beyin jimnastiği yapanların inanacakları kanaatindeyim.
Hayvanlar
Vahşi olarak nitelendirdiğimiz arslanların en aç zamanlarında bile hamile file dokunmadıklarını,avlanırken içinde bulunduğu sürüye bulaşıcı hastalık taşıyan ve tedavisi mümkün olmayan hastahayvanları seçip; sabırla yüzlerce kilometre takip edip onları yiyerek sürüye veterinerlik görevi yaptığını, sindirimden sonra dışkılarını dezenfekte için toprağa gömdüğünü biliyor muydunuz?
Yaz mevsiminde yılanların hasta fareleri kokusundan tespit edip yediğini; yılanların da kış uykusuna yattığında bu safer de farelerin hasta yılanları kış uykusunda iken incitmeden kıtır kıtır yiyerek veterinerlik yaptıklarını,leyleklerin yılanları,yılanların kurbağaları,kurbağaların sinekleri,sineklerin mikroplu mikroorganizma-
ları yiyip tüketerek doğada bir denge zinciri oluşturduğunu, (Leylek nesli tükenirse ortalığı sinek basar)
250 sene toprakta kaldığı halde çimlenmeyen ve neslini devam ettirme şansının olmadığı bir yabani ardıç tohumunun Ardıç kuşu tarafından yenilerek kursağında tohumu çimlenme dormansisini kırarak yeşermesi için dışkısı ile toprağa geri gömdüğünü ve ardıç tohumunun bu yolla yeşerdiğini biliyor muydunuz?
Somon balıklarının yavru yapmak için tuzlu denizden tatlı suya göç ettiğini ve bu göç esnasında ayıların sadece kısır balıkları seçerek beslendiğini ve yumurtalı balıklara dokunmadığını,
Arının beş kilometre uzağa gidip çiçeği meyve yapması için döllediğini,dölleme yaptıktan sonra oraya nosema kokusu bırakıp kendisinden sonra gelecek arıya “ben bu çiçeğe uğradım sen uğrama”mesajı bıraktığını ve kovana geldiğinde nektar kaynağını; güneş kovan ve çiçeğin yerini koordinatlayıp nokta atışı olarak kovan üstünde dans yaparak arı ailesi koloniye mesaj verdiğini biliyor muydunuz?
Timsahın ağzındaki yemek artıklarını küçük bir kuşun kürdanlık yaparak temizleyip dezenfekte ettiğini ve de timsahın bu kuşu ağzı içinde koruduğunu,leş kargalarının canlıya dokunmayıp hastalıklı ölü hayvanlardan arta kalanları yiyerek doğayı dezenfekte ettiğini,denizdeki yunus balığının her gün aynı sayıda balık yediğini ve bu yediği balıkların yumurtasını uygun bir yere götürüp kusarak yumurtadan yavru çıkmasını sağladığını biliyor muydunuz?
Angut kuşunun tek eşli olduğunu,eşi öldüğü zaman eşinin ölüsü başında kendisinin de ölene kadar bekleyip hayatına son verdiğini, karıncanın kendi ağırlığının 20 katı kadar olan bir nesneyi çenesinde yukarı kaldırarak yuvasına 42 saatte taşıdığını ve taşıdığı bu yiyecekten kendisinin asla yemediğini, bu yiyeceği diğer arkadaşlarına kışın ikram ettiğini,
Bülbülün gül dalına asla dışkı yapmadığını biliyor muydunuz?
Şimdilik bu kadarı yeter.Örnekler çoğaltılabilir.
2. BÖLÜM
İnsanlar
Yeryüzünde evcilleştirilemeyecek hiçbir hayvan olmadığını,lakin bunun yöntemlerinin olduğunu,bütün hayvanların ortak dili olduğunu,insanların da bu dili öğrenme kabiliyetinin DNA şifresinde yazılı olduğunu biliyor muydunuz.
Habil ve kabil kardeşlerin biribirini menfaat uğruna (bir dişi insanı paylaşamadıkları için ) öldürdüğünü,bütün savaşları insanların çıkar uğruna başlattığını ve çıkarı uğruna sulh ile sonuçlandırdığını,menfaat ve çıkarı için korunmasız körpe kuzuları kaçırarak organlarını satarak çıkar sağlayan “organ mafyalarının” insanlık dışı vahşetini,
Bir tarafta açlıktan ölümle pençeleşen ve yılda yüzbinlerce bebek ölürken bunları görmezlikten gelip;yer altı zenginliği olan ülkelere kan,kavga,şiddet, düşmanlık, nifak tohumları sokmak için (dil,din,ırk, soykırım özgürlük,bağımsızlık vs.hikayeleri ile) çıkar odakları oluşturduklarını biliyor muydunuz?
Yaşadığı doğayı hayvanlar kadar koruyamayan,kirleten,yaşam zincirini bozan,teknolojiyi insan vahşetinde kullanan yaratığın insan olduğunu biliyor muydunuz?
En yakın akrabasına,eşine,sübyanlara,anasına,kızkardeşine,çocuğuna sapık emeller besleyen yaratığın insan olduğunu,Lisanı ve aksanı olmayan hayvanlara cinsel temaslarda bulunanların insan olduğunu biliyor muydunuz?
Yine kendisi gibi insan olan fakat kas ve beden gücü erkekten zayıf olduğu için "nasıl olsa ben güçlüyüm" diyerek gece gündüz kendisine hizmet eden "kadına şiddet" yapan ve hiçbirşey olmamış gibi akşam olunca onun etine ,tenine hayvani duygularla sahip olmak isteyen erkeğin insan olduğunu biliyormuydunuz?
Hayvani cinsel arzu ve orgazmları uğruna sırf cinsel güç kaznmak için şehvet uğruna ; taze bebek kanı temin ederek kendi damarlarına şırınga ettirenlerin ( devlet yöneten birisi ve karısı)insan olduğunu biliyor muydunuz.?
Herş şeyi elde etmenin huzursuzluğu içine dalıp ve daha başka çılgınlık düşünerek kendini uyuşturucuya müptela edip bedenini başka kimselere,hemcinslerine cinsel teslim eden yine insan değil mi?
Makam ve taht için babasını,kardeşini,çocuğunu katleden hırstaki yaratıkların insan olduğunu biliyor muydunuz?
Peki; bütün yaratılmışların en mükemmel akıl donanımlı olanının insan olduğunu biliyormuydunuz.? Burada da örnekleri çoğaltabiliriz. Ama bu kadarı yeter sanırım.
SORU: Farkımız nedir?
3. BÖLÜM
Sen ben yok, biz varız hep aynı canlar,
Yakan da yandı, bize ibrettir bunlar,
Gel de bir olalım, yanmasın kanlar,
Yıkıl Yıldız dağı, boyun devrilsin.
Unutma Maraş, Sivas , Çorum’u,
Ezberle DERSİM’İ de yap yorumu,
At silahı, kalem çözer sorunu,
Eğil Yıldız Dağı, HUYUN DEVRİLSİN.
Yazıya iki dörtlük eklemek istedim şiirimden devamını görmek isteyenler BOYUN DEVRİLSİN 1 ve 2 yi okuyabilir.
SONUÇ
Aklın yolu birdir,doğru iki değil, o da birdir. Akıl denen en güzel şey bize bahşedilmiş,gelin aklımızı bir edelim,hayvandan farkımızı gösterelim. Bu dünya hepimize yeter. Barışalım,Sulh olalım. Savaşmak niye. “Sen vurulunca benden de kan damlar.”
Erdem GÜMÜŞ
Ziraat Mühendisi
12.01.2012/NİĞDE
DİPNOT: Ben profesyonel bir yazar değilim, gramer,telafuz,imla ve edebiyat kural hatası yapabilirim.Okuyucularımın affına sığınırım.
YORUMLAR
Bu güzel yazı için farklı bir cümle kurmayacağım;çünkü benim gibi düşünen bütün insanların fikirlerine tercüman olduğunuz gibi,etkin bir tasarımla sundunuz önümüze..Ben,ayakta alkışladığım yazınızı sadece kutluyorum! Kaleminiz daim olsun.SAYGILAR..
Kul Figani
İbret için yazmıştım
Nazik yorumunuz onur verdi
FARK NEDİR?
Aynı model elbiseyi beş ayrı mankenin üzerinde denemek gerek.
1-ipek
2- kadife
3-pazen
4-keten
5-çuval kumaşı...
ELBİSELERİN MODELLERİ STANDART.
Mankenler aynı, ağız burun göz kaş saç vs vs vs.
Mâna bütünlüğü ararsak burada fark kumaşlarda.
Zannediyorum malzeme farkı var o manşetler ata ata zorbalığın/despotluğun/ medeniyetsizliğin, sığ , ilkel az gelişmişliğin tavana vurduğu şiddeti anlattığınız soruların ana fikri,
kumaşlar çok farklı...
Ne kadar çabalarsa çabalasın ya sarkıyor ya büzüyor ya yukarı çekiyor ya buruşuyor...
PAHALI DURMUYOR HER MANKENİN ÜZERİNDE HER KUMAŞ.
Bence fark böyle...
Sevgiler.
terazi tarafından 9/19/2012 2:56:44 AM zamanında düzenlenmiştir.
insanları biliriz ama şahsen hayvanlar hakkında yazdıklarınız hiçbirini bilmiyordum. sayenizde öğrendim. paylaştığınız için teşekkür ederim. emeğinize sağlık. Allah hiç bir şeyi boşuna yaratmamıştır ki yazınız da bunun en güzel örneğini teşkil ediyor. insan mı hayvan mı demek istemiyorum ama hayvanların aleminde şeytan yok. insanların alemin de şeytan var. biri rahat öteki değil. biri sınava tabi öteki değil. mesela siz iyi birimisiniz. ben iyi birimiyim.vazifemi önce kendim yapıyormuyum en önemlisidir. tebrik ediyorum. öğrenerek okudum. emeğinize sağlık.
Her insan görünümlü varlık, insan mıdır? Bu sorunun cevabı, yıllar yıllar önce oluşmuştu bende. Elbette ki, her güzelliğin ve çirkinliğin var oluş sebebi bizler; insanoğlu...
Ellerinize, fikrinize sağlık, bilmediğim bir çok şeyi de öğrenmiş oldum hayvanlarla ilgili, teşekkürler...
Saygılarımla...
Çok harika bir yazıydı okuduğum değindiğiniz konular teşekkürler Sn Gümüş
hayvanların bu erdemlerini okuduktan sonra insanlar bence birbirlerine hayvan isimleriyle iltifat ederler artık birbirlerine:)
K i m i m i z...
hiç birimiz
diğerinden üstün değiliz
yaratılmışız...
hiç değil kendi seçimimiz
ne renk ne cinsiyetimiz
nede tipimiz...
kimimiz uzun
kimimiz kısayız
övünecek tek yanımız
karakterimiz
yaptıklarımız
ürettiklerimiz
ve sevdiklerimiz...
Asi Karikatürist
Necva Kıyak
Kul Figani
Olmaz olsun Zülfükar Kılıçsa; kınında pas tutan.
Yorumunuz çok hoştu.
Yüreğinize sağlık şaire.
Saygılarımla
Kul Figani
Dünya durdukça ben umudumu kesmem.
Saygılarımla