- 1190 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
TERMAL KAFA ve SEMERCİLER
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
SEMERCİ ve EŞEKLER
Eşeklerin canı yükten yanar, aman, derler,
Nedir bu çektiğimiz derd, o çifte çifte semer!
Biriyle uğraşıyorken gelir çatar öbürü;
Gelir ki taş gibi hâin, hem eskisinden iri.
Semerci usta geberseydi... Değmeyin keyfe!
Evet, gebermelidir inkisâr edin herife.
Zavallı usta göçer bir gün âkıbet, ancak,
Makamı öyle uzun boylu nerde boş kalacak?
Çırak mı, kalfa mı, kim varsa yaslanır köşeye;
Takım biçer durur artık gelen giden eşeğe.
Adam meğer acemiymiş, semerse hayli hüner;
Sırayla baytarı boylar zavallı merkepler.
Bütün o beller, omuzlar çürür çürür oyulur;
Sonunda her birinin sırtı yemyeşil et olur.
“Giden semerciyi, derler, bulur muyuz şimdi?
Ya böyle kalfa değil, basbayağı muallimdi.
Nasıl da kadrini vaktiyle bilmedik, tuhaf iş:
Semer değilmiş o rahmetlininki devletmiş!”
Mehmet Akif Ersoy
Ne büyük bir kalemdir O İstiklalin ve İmanın gür çıkan sesidir..İnanın her durumda her şartta baş ucunuza alıp işte bu bana ya da tam buna diyeceğiniz üzerinize alınacağınız birilerinin üzerine atacağınız şiirleri vardır Akif’in…Nereden çıktı diyeceksiniz şimdi Akif’in bu şiiri…O’nu anmasak olur mu ki…Olmaz elbette…Hele sabır, bir yazayım tam buna göre olmuş diyeceklerde çıkar sanırım, elbette itiraz edende ….
Ben bu millete aşığım. Köylüsü kentlisi ile Kürdü, Türkü, Romanı ile Laz’ı, Çerkez’i, Boşnak’ı Göçmeni ile… Dindarı ,Allahtan korkanı, kendini hala boşlukta sananı ile…. Alevisi sünnisi şafisi ile… Bu mozaik bizim…Bu vatan bizim.. Bu bayrak bizim.. Bu devlet bizim.. Bu sistem bizim… Hepi topu bizim.
“Nesimiye sormuslar o yar ilen hos musun
hos olayim olmayayim o yar benim kime ne…”
Evet…Ben bu vatana sevdalı bir bendeyim hoş olayım olmayayım kime ne….Neden sevgime gönlüme uzanır elin…Neden benim gibi her şeyi ile sevemiyorsun ,nereden geliyor bu bağnazlığın…
Madem herkes bizim diyor, “Ülkem” diyor da neden asgari müşterekte buluşamıyoruz.Çok düşündüm; sağcısı, solcusu, dindarı, dinsizi ,en milliyetçisi, en sosyalisti, bu ülkeyi soruyorsun…. Anlatıyor bal akıyor ağzından… İstiyor seviyor kendi baktığı penceresinden bir noktaya oturtuyor bekasına duacı nasıl olsa..
Hiç düşündünüz mü? Ben çok düşündüm ve kendimce buldum..Ben ülkemi halkımı her türlü düşünce ve inancının harmanı içinde etnik köken ayırmadan seviyorum…
Ama bakıyorum ki; kimi elinin tersi ile dindarı itiyor “dur beride” diyor bir başkası Kürdü, diğeri Türk’ü ayıltıyor… Bir başkası milliyetçiyi, diğeri solcuyu, biri Sünniyi diğeri Aleviyi bertaraf ediyor…
Yani sorun aslında ülkeyi sevmemek de değil, ayıklayarak sevmekte…. Ayırarak insanları sınıflandırarak sevmekte..Nasıl bir paranoya ki bu kendi gibi düşünmeyene ne şizofren sıfatlar yüklemekte…
Bu nasıl sevmek ya? Biri bana izah etsin, böyle sevgi mi olur?… Günahı ile sevabı ile sevmezsen içi boşaltılmış sevgi senin hüsn-ü kuruntularının ardında yarattığın kurguyu gerektirir..
Neyin peşinde neyin kurgusu içindesin? Ben sana ağlamadım, hiç şikâyetim de olmadı olmaz da sana… Sahi sen kimsin ki beni şer mürekkebine banıp banıp adlandırıp, sınıflandırıp yetmiyor kayıtlandırıp da yazıyorsun…
Pirinç mi ayıltıyorsun be adam… Binlerce yıl bu insanlar bir arada idi.Kemikleşti günahı sevabı ile bütün oldu..Benim içime ayrık otu ekmekten vazgeç. Vazgeç aramıza nifak sokmaktan.. Artık vazgeç o zehre bandığın kaleminle bana isim bulmaktan… Bak bende sana “Termal Kafa “ derim..Daha da derim de, edebim elvermez bilesin..Hadi sen gibi ben de dersem ne diyeceksin o zaman …Bakıyorum da yıllardır kurduğunuz tezgahın altı oyuldukça, ısın yükseliyor. Bakıyorum anında atıyor asfalyaların, kalmıyor hiç ayarın…
Ardından ver yansın bu millete hakaret etmeye başlıyorsun “Aptaldan başlıyor, çobanına söylenip, göbeği kaşınan adam, bidon kafa ile devam ediyorsun… Yine termal ayarların yükselmiş olmalı şimdide benim halkıma “Teflon Kafa” demişsin”
Bırak artık herze ile iştigal etme… Hele dur bir yol kulak ver bak Akif’i dinle… Sesleniyor sana yıllar evvelinden; Ama zor sen bu “Termal Zihniyetle” zor anlarsın ya nafile..olsun ben anlayana hatırlatayım yine de;
Nasihatim sana: Herzeyle iştigâli bırak;
Adamlığın yolu nerdense, bul da girmeye bak.
Adam mısın: Ebediyyen cihanda hürsün, gez;
Yular takıp seni bir kimsecik sürükleyemez.
Adam değil misin, oğlum: Gönüllüsün semere;
Küfür savurma boyun kestiğin semercilere.”
Perihan TUNÇOK KILIÇ ………….11 Ocak 2012
ESMİZE
Öyle bir zamandayız ki bilmem farkında mısınız..Ak ile kara sürekli kendi iktidarı için tüm güçleri ile savaşta...Bu savaşta taraf olmak zorundayız doğruyu alkışlamak yanlışı yermek..Evet demokrasilerde siyasiler gelir geçer ama halkın bağrına hançer gibi birer yara açan söylem sahipleri vardır.. bu Aziz Milleti çeşitli sıfatlarla küçümseyenler sözüm onlara...Teşekkürler sesime ses olanlara halka hakaretle paye edinmeye çalışan zavallılara gereken cevabı verenlere...
Ve Teşekkürler seçki kuruluna , tüm okurlara saygılarımla
YORUMLAR
Hem edebi olarak hem içerik olarak günün yazısına layık bir çalışma tebrik ederim..
Şu dar günlerden geçerken yazınız şahsen bana ilaç gibi geldi..Çünkü hepimizin düşüncelerini dile getirmişsiniz...Aslında biz tabanda yaşayanlar sizin yazdığınız gibi yaşamışız senelerdir bu topraklarda..Demek ki ayrımcılık ruhumuzda yok..Zor günler geldiğinde toparlanma becerisini de gösterebilen toplumuz..Bir de hemen etki altında kalmasak..da beynimizi çalıştırıp tek vücut olarak enerjimizi daha efektif şeylere kullanabilsek..
Yazınızı okurken tv de bir haber sundu spiker .."Aydın'da soğuktan korunmak için, iki kedi bir köpeğin üzerine çıkarak birlikte uyumuşlar...!" Gerektiğinde ezeli düşman kedi ile köpek birlikte uyuyorlarsa....!
Sevgiler
Şimdi birçoğunuz bana kızacaksınız, olsun.
İsterdim ki ülkemde;
. isterdim ki asla siyasi kavga gürültü olmasın. onun yerine birlik olalım ve sınıf farkı yok olsun.
. isterdim ki sınavlar kalksın, öğrenciler ve kişiler yeteneklerine göre okullarda, işlerde yaşamlarını idame etsin. çöpçü olmak isteyen çöpçü olsun, şarkıcı olmak isteyen şarkıcı, doktor olmak isteyen de doktor olsun, ama iyi bir doktor olsun. hastaneye gittiğimiz zaman bizleri on dk. da başından savmasın.
. isterdim ki aileler çocuklarının ne olacakları konusunda söz sahibi olmasın.
. isterdim ki ülkemin kadınları kaşık düşmanı olmasın.
. isterdim ki başlık parası alan da, veren de kanunlarımızda büyük ceza yesin.
. isterdim ki madem ki hepimiz Adem Peygamberin çocuklarıyız, nedir bu mezhep tartışmaları ? Geriye döndüğümüzde yine Adem Peygamberin çocuklarıyız.
. isterdim ki illaki tartışacak birşey arıyorsak, birbirimizi özlediğimiz, görmek istediğimiz için tartışmayı çıkarsak.
SEVGİLERİMLE Esmize
Esmize - Perihan Kılıç
Güzel dileklerine gönülden katılıyor daha yaşanası bir dünya için ses olmaya devam edelim beraberce İnşallah diyorum sevgiler davi...
Değerli arkadaşım.
Öncelikle kutlarım. Günün yazısı olan bu makalede tam anlamıyla zülfü yâre dokunmuşsunuz.
İnsanlar, diğer insanları eleştirebilir, fikirlerina katılmayabilir, içinden içinden kızıp hatta küfür de edebilir ama hasbel kader ele geçirdiği bir gazete ya da televizyon köşesinden hakaretler savuramaz. O insana '' Benim gibi düşünüyorsan akıllısın, değilse aptalsın '' diyemez. Şayet derse de gereken cevabı alır.
Anlayabilen için güzel bir yazı olmuş.
Selam ve saygılarımla.
Esmize - Perihan Kılıç
ben de bir zülfe dokunmak istemiyorum tüm gelinlerimin saçlarını zülüflerini yoklama derdindeyim...çünkü ses olduğu bu kalemi elde tutanlar var bilerek ya da sadece sempatisi ile gözleri perdelendiğinden ayrım noktasını fark edemeyenler var...
görünce dokunmadan geçemiyorum huyum kurumasın..Artık yeter birileri milletin kendini getirdiği yerden ayrımcılık bölücülük yapmasın demek gerekir diye düşünmekteyim..ben gerçekten Ülkemi ve bu ülkenin insanlarını seviyorum köylüsü kentlisi ile her bir bireyi çok değerli...selamlar saygılar
Ayrımdan bahsetmiş ve kınamışsınız ama sizde sizin gibi düşünmeyenleri kınadınız ,ayırdınız elinize geçse boğacaksınız,,saçma düşüncelerini kabul etmek zorunda değilİZ,
hatalar ortaya çıkarılmalıdır, ,günahlar ve ayıplar ortaya çıkarılmalı suçlular cezalandırılmalıdır, adalet duygusu zedelenmesin ,işkenceci hükümetler,Maraş katliyamlarını yapanlar
12 EYLÜL cuntacılarını sevmek zorunda değilim,sevenlerle ortak müşterekte buluşmak insanlığa hakaretttir,vatanı vatan yapan içindeki halklarıdır,halklar yok olursa toprağın bir kıymeti kaLmaz,
lafta mozaik deyip deyip duruyoruz ama yapılan haksızlıklar,acılar,işkenceler,ayrımcılıklarla
maalesef mozaik derinden hasar görmüş sadece adı kalmıştır, kusurları sevmek,eleştirmemek ,haksızlıkları onaylamak onu mütemmincüz saymak hastalıklı bir ruhun eseri olduğu gerçeği inkar edilemez,
peygamberler boşuna gelmemiştir insanlığı doğru yola sevketmek günahları sonlandırmak
günahıyla sevabıyla sevmek nedir,olabilecek en büyük inkardır,günahı sevemezsin öneremezsin,
hataları sevmek, hataları düzeltmeye çalışmamak ,günahları sevmek mistik anlayışla iblisleşmek,lainleşmektir,insansal anlamda HİTLERLEŞMEK,insalık düşmanı olmaktır,öyle et kemiğiz edebiyatlarıyla lafta olmaz,yapılan eylemlerle ortaya konmalıdır,öyle jandarmayı arttırmakla,özel harekatçi getirmekle,polisiye tedbirlerle olmaz,refah götür,zenginlik götür,
icratıyla görelim ,ÜLKEMİ severim,yurttaşları severim,tarihimi severim ,ama yapılan yanlışları da inkar etmem ,hataları sevmem,hatalardan ,günahlardan ders çıkartırım,kınarım eleştiririm,
günahlara meballere ortak olmak zorunda değilim,ahlaksizlıkları alkışlamak zorunda değilim,
aydın halk dalkavukluğu yapmaz ,aydın halk yalakalığı yapmaz,hataları söyler ,haksızlıkları ortaya çıkarır,gerektiğinde tek kişi kalsa da sürgüne gönderilse de doğruları söylemeye devam eder,
aynen MEHMET AKİF GİBİ
ir
KESKİNZAMAN tarafından 1/12/2012 1:48:08 AM zamanında düzenlenmiştir.
KESKİNZAMAN tarafından 1/12/2012 1:48:55 AM zamanında düzenlenmiştir.
Esmize - Perihan Kılıç
.acılar acımız olmalı madımak Özgür amcamın başbağlar Mümine teyzemin acısı olmamalı...eğer dilin sadece bir tarafa dönüyorsa bil ki dilin teng senin... bunu söylediğimde madımağı anlatana yanlış yapıyorsun hepsini an gerçekten dürüstsen dediğimde inan bulsa beni bir kaşık suda boğacak..güler misin ağlar mısın...
geçmişi anmak hele de ayırarak anmak kimseye fayda sağlamaz birileri milyarca özür dilesin ne bir Said-i Nursi ne de bir Seyit Rıza geri gelir...
ben derim Said-i Nursi, öbürü der Seyit Rıza şu ya da bu ne kazanırız arkadaşım sadece kavgaya körükle taşınmış oluruz...Olanlar olmuş gün sarılma devri acı çekmeyen hiç bir dini ya da siyasi kimlik yok bu ülkede ve de birinin acısı diğerinin acısından az değil..
.önemli olan artık dur diyebilmekte önce kendine dürüst olarak tabiii...Açılımı yapıp içimdekini cevabi olarak ta anlatma fırsatı tanımana ve sana çok teşekkürler arkadaşım saygımla
KESKİNZAMAN
GÜZEL kardeşim anlattım meramım anlamadığınız yazdığınız cevapta sabit,
onun,bunun yatak odası yada aşkıyla kimsenin derdi yok,özeliyle kimsenin derdi yok,ülke diyoruz millet diyoruz,bu rda özel kalkar ,
toplumsal sorunlarda yapılan her eylem herkesi etkiler,
Nesimiye sormuslar o yar ilen hos musun
hos olayim olmayayim o yar benim kime ne…”
bu zihniyet devlet yönetimin de olmaz,toplumsal sorunları çözmede olmaz,ülke yönetiminde hesap sorma ve hesap verme anlaYIŞI yerleşmezse ,satımsa ben astım sana ne derse ülke patagonyaya döner şimdi olduğu gibi
bu devlette ve temel meselelerde kullanılacak bir kavram değildir,
hataları çiziyorsun kalkıyor,bitti diyorsun bitiyor,göster bu sihirli değneğide bizde çözelim,büyü ,sihir dizilerini fazla kaçırmışsınız,,bu büyüyle sihirle olmaz,üstünü kapatıp unutmakla olmaz,psikolojik hastsalıkların çoğu karşılaştığı
kötü anıların üstünü kapatma eğilimi nedeniyle ortaya çıkmıştır,
üstünü istediğin kadar kapat,unuttum de unutulmaz,adalet tesis edilmeden
suçlular toplum karşısına çıkartılıp afişe edilmeden ,meselelerin iç yüzü ortaya çıkarılmadan ,yapılan ayıpların maddi ve manevi mebali ödenmeden laf salatalarıyla bu işler çözülmez,haksızlığa uğruyana hakkını verececeksin sonra devlet olarak özür dileyeceksin sonra haklı olursun,
saygıyla
Yazınız,günün yazısı seçilmiş.Tebrik ederim.Nasihat ile ilgili bölüm süper olmuş.Bir zahmet adamlığın yolu nerdeyse bulsun girsin artık.Adam gibi işini yapanlara da bulaşmasın.Birlik ve beraberlikten kuvvet doğarken,bu miksercilik niye?Mutlaka bir yerlerde stop düğmesi vardır.Yok düğme bulunmadıysa fazla ısınmadan fişini çekmekte yeter.
Selamlar,sevgiler ve saygılar.
Esmize - Perihan Kılıç
“Nesimiye sormuslar o yar ilen hos musun
hos olayim olmayayim o yar benim kime ne…”
Bu iki satır bile her şeyin özeti. Çok güzel dile getirdin, kutlarım seni :)