- 739 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
AYNA AYNA SÖYLE BANA
"söz konusu insansa, mükemmel sistem yoktur"
insanlar görüntü itibarıyla birbirine benzeyen, benzemeyen, iki kaşı, iki gözü bir ağzı bir burnu, iki kulağı olan... Çeşit çeşit düşünen, farklı farklı konuşan... Adalet isteyen ama adil olmayan... Dürüstlük isteyen ama dürüst olmayan... Samimiyet isteyen ama samimi olmayan insan... Bekleyen ama gitmeyen... İsteyen ama vermeyen insan...
Çok acayip bir dönemden geçiyorum... Bir günde yüzlerce şarkı dinliyorum, onlarca şiir okuyorum, yazıyorum, çiziyorum... Yatmadan önce mutlaka kitap okuyorum... Ama hepsi aynı geliyor... Bu benzerlik beni o kadar sıkıyor ki... Benimle aynı dertten müzdarip olanlarla bir bir örgüt kurmak istiyorum...
Aynaya bakmayı bilen sadece ne kadar güzel ya da yakışıklı olduğunu mu görür... Görmek istediği bu mudur? Ya çirkinliklerimiz onları bize kim gösterecek? Aynalar gerçekleri gösterseydi kimse aynaya bakmazdı demiş biri ama yanlış demiş, aynalar doğruyu gösterir, biz görmek istediğimiz gibi görürüz kendimizi...
Herkes güzeldir aslında, çirkin insan yoktur... Davranışlar ve yalanlar çirkinleştirir insanı... Birde küçük hesaplar peşinde olanlar akıllı sanar kendini... Nasıl uzak tutabiliriz böylelerinden kendimizi?
İnsan: Yaratılış itibarıyla kusurları olan, eksik yaratılan... Eksiklerini tamamlaması muhtemel olan ama kendinde kusur ve noksan görmeyen insan, hangi ayna sana daha doğrusunu gösterecek ki... Bana bak bende ne görüyorsan, sen osun... İşte birbirimize aynayız... Yanlış anlaşılma ihtimalini düşünemeden konuştuğumuz her kelime aleyhimize kullanılır bu yüzden...
Susmalı mı peki, hiç konuşmamalı mı, gerçeği duymak istemeyene yalanlar mı söylemeli?
Yalan söyleyeceksek ve bizi seveceklerse o zaman bize kim ayna tutacak?
Bu hale nasıl geldik, Lidya’lılar parayı icat ettiklerinde, insanların ruhunu dahi satacağını düşünmüşler miydi? Eğer böyle olacağını bilselerdi takasa devam mı edecektik? Belki o zaman herşeyin bir fiyatı olmazdı... Tabi herkesin...
Satın alınamayan değerlere... bir demet çiçek gönderiyorum...
YORUMLAR
İşte benim aklımdan geçen düşünlere tercüman olmuşsunuz...Aynı şeyleri düşünüyoruz ama ben kimseye anlatamıyorum bunları...
Aynalar diyince aklıma hep aynı sahne gelir, Kısık Ateşte 15 Dakika filmini izleyenler bilirler.O filmin bir sahnesinde Metin Akpınar aynanın karşısına geçer ve şöyle der:
...Zaten gözleri gören insanlar aynaları görmezler,onlar sadece içlerindekini,görmek istediklerini görürler...
Keşke aynaları görebilsek...
Ellerinize sağlık bu anlamlı yazı için...
hayat çelişkidir baştan sonra...karamsarlık vardır dört bir yanında... başkası gibi düşünmediğin sürece kendinide göremezsin...aynalar düşünceyi yansıtmaz gerçek aynalar dostlarının senin hakkında düşündükleridir...hani bir söz vardır ya "bana dostunu söyle sana kim olduğunu söyleyeyim" ..
yolun açık olsun...yürekten selamlarım...
sevgilerle...
mnecetaltun, ruh değil midir bedene her istediğini yaptıran... ruh alıp başını gittiğinde beden ne yapabilir geride? insanın iki boyutu yoktur, insanın iradesi, nefsi, arzuları, tutkuları, duyguları vardır zaten insanı insan yapanda bunlardır... söylemek istediğiniz maneviyata değer verenler yücelir, maddeye değer verenler alçalırsa eğer katılıyorum... ama şunu bilmenizi isterim ki, sandığınız kadar gerçekten uzak değilim... belkide ondan bu kadar derin düşünüyorum... teşekkür ederim yorumlarınıza...
menekşeler, görmek istediğimizi görüyoruz zaten keşke gerçekleri görebilseydik... :) teşekkürler...
"söz konusu insansa, mükemmel sistem yoktur"
mükemmel istem vardır ve bu sistemi insanı yaradan kurmuştur...
ve biz bu sistemi ne kadar hayatımıza uygulayabiliyorsak bi o kadar mükemmeliyete yaklaşıyoruz...
araştırmalarınıza devam etmeniz ve gerçeği.
bulmanız bulmamız umuduyla...
güzel ve düşündürürcü bir yazı ...
kutlarım....