BİR ÇAY DAHA İÇER MİSİNİZ ? II.
Büyük bir şehrin aşık olduğum kıyısındayım.
Yağmurdan kalan son damlalarla, kıyıya vuran küçük dalgalar birbirine karışıyor. Bu kez martıları değil, kuğuları izlemek istiyorum... Çünkü kalan son göçmen kuşlar.
Acaba yağmura mı aşık oldular, dalgalara mı, denize mi, yoksa..Diye düşünürken çaycı geldi.
- yaşlı oldukları için gidemediler.
- kim ?
- kuğular.
- anlamadım.
- yaşlı kuğular uçamaz.
- nasıl yani, onları düşündüğümü nasıl anladınız ?
- adeta denizin içine düşmüştünüz, anlamayacak ne vardı ki bayan.
Sustum.
Çayımdan bir yudum aldım, sımsıcaktı.
Merak ettim, canım bu güzelim manzarayı bırakıp eve gitmek istemişti, eve gidip kuğuların hayatlarını incelemek istedi.
- bakar mısınız, hesap lütfen.
- korkmayın ölmüyorlar, tam tersine yuva yapıp yavrularını bekliyorlar. En güzel yerde, en güzel yiyecekleri, içecekleri hazırlayıp bekliyorlar. Mesela bir annenin okuldan dönen çocuğunu bekler gibi bekliyorlar. Sonrada belki sınav nasıl geçti diye soruyorlardır da biz o dilden anlamıyoruz. Ben bu sakalı ağarttığım süredir hiç ölen kuğu görmedim.
Belkide görmek istemedim. Ama göç zamanı ailesini merakla bekleyen kuğu gördüm bayan.
Neyse siz hesap mı istemiştiniz ? Bir çay daha içer misiniz ?
- evet, bir çay daha isteyecektim.
öyküsatıcısı2012Davidoff
YORUMLAR
keşke biradaha uzun olsaymışgarsonla kuğular hakkında konuşsaydınız amahayat olsaydı içinde okurken annem aklımageldi biz yazları annemin evine gidince annem herşeyin en güzelini hazırlar ve yolculuk nasıl geçti der tıpkı yaşlıkuğu gibi tebrikler
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA tarafından 2/21/2012 9:59:38 AM zamanında düzenlenmiştir.
Davidoff
Yoksa gayet güzel kelimeler kullanıyorsun. Biraz daha dikkât et desem ayıp eder miyim ? Bu senin iyiliğin için olacaktır emin ol arkadaşım.
Selâm ve sevgimle.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
ömrün neresindeyiz
hangi baharda kışı, hangi kıştan yeşili çalmıştık
peki !
kimin gözlerinde gidişler vardı kalmak yerine
ve bu gerçek hayat mıydı ?
güzelce bir soluklandım yanımda dost...ince belli bir bardakta demli bir çay da ben içtim okurken.acabalar hayatta hep var, ölümler ve savaşlar gibi hem de
en iyisi sen oku ve bize de haber ver hayatlarını , yaşlılıklarını , yuva kurmalarını
olmaz mı?
güzel yüreğinden öptüm tatlım ...
Davidoff
Artık kış gelince, gitsin diye kardan adam bile yapmıyoruz. Sokakta bozacılar yok. Kimse kimsenin evine akşam kahvesine gitmiyor.
Kukulatalı çocuklar oynamıyor sokaklarda, hatta akşam üstü bir tabak yemek götürmüyor hiç bir komşu komşusuna artık.
Kış geldiği zaman sağına soluna bakıp etrafında kendisini bekleyen kimse bulamıyor fakir, fukaradan başka... O da korkudan ziyade.
SEVGİLERİMLE.
Asildir kuğular..."Kuğu gibi" denildiğinde ' asil kadın' denilmek istendiği anlaşılır bu yüzden.....Kuğuları izleyen bayan kuğularda ne gördü acaba ...Merak ettim işte öylesine.....
Saygılarımla.
kırk bohça tarafından 1/10/2012 7:17:27 PM zamanında düzenlenmiştir.
Davidoff
Bayana, yağmur damlalarına, denize, ak sakallı çaycıya veya kuğulara sormalı.
SEVGİLERİMLE.
Sevgili Aynur' un yazdıklarıyla benzer bir düşünceyle diğer yazılarınızı kontrol ettim Sevgili yazarım ama maalesef bulamadım. Acaba gözden kaçırıyormuyum ilk bölümü diye düşünürken Aynur'un yorumunun altındaki linkten kopya çekerek ilk yazıyı da okudum. :)
Kutluyorum Sevgili Davidoff. Yazdıklarınızı okudukça neden bu kadar çok okunduğunuzu daha iyi anlıyorum. Ziyadesiyle hak ettiğinizi düşünmekteyim naçizane.
Kaleminize ve şahsınıza kalben sevgilerimle.
Hamuş-71
Bende teşekkür ederim Sevgili Davidoff. Çok zarifsiniz.
Saygıyla...
çok haklıyım ben senin yazılarını en sona bırakıp okuyorum çünkü seninkinden sonra başka bir yazıyı okumak içimden gelmiyor...usta saygılar
Davidoff
Teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
orda olmayı ne çok isterdim
bir yudum kuğu b/akışı adına
bir vefa aşkına
sevgimle
Davidoff
NE GÜZEL ve ne özel bir yorumdu.
TEŞEKKÜR EDERİM Hümeyra.
Davidoff
Ölümün yüzünü görmek istemezsen, O kendisinin senden saklarmış.
Davidoff, bazen boşuna yazdığımızı düşünüyorum...Ama şimdi sana bundan bahsetmeyeceğim. Sen anladın beni eminim.
Bu yazının birinci bölümü nerede? Ben öyle bir öykünü hatırlamıyorum.Kaçırmış olabilir miyim acaba?
Estetik bir öykü. Aslında daha çok bir fotoğrafa benziyor. Kısa bir anın kısa ama derin düşündüren resmi. Bu kez gece değil, bir tutam ışık huzmesi değdi gözlerimize.
Başarılar sanat kadın!
Sevgiler, sevgiler, sevgiler...
Davidoff
Biraz gerilerde Sevgili Engindeniz. Farklı ve okumanı tavsiye edebileceğim bir öykü.
Bana göre bir öykünün devamı gelecekse, mutlaka kendisini belli ettirecek çok küçük farkları olması gerekir. Fakat diğer öykünün fazla dışına taşmadan...
Mesela Bir Çay Daha İçer misiniz ? I.Bölümde de bayan çay bahçesindeydi, bu öyküde de. Oysa çaycı ve konu farklıydı.
Bazen I., II.,III., Bölümlerini okuduğumuz öyküler var, okuyucu IV. öykünün bölümünü ezbere biliyor. Tamam diyor kadın ölecek :)
SEVGİMLE ENGİNDENİZ.
Aynur Engindeniz
Benim Kırkyamam da bir seriydi ama, bir kaç kahramandan, mahalle ve anlatıcıdan başka ortak noktası yoktu öykülerin.
Senin anlatımın daha fantastik. Bir sonraki bölümde beyan nerede çay içerken hangi alemi yoklayacak, merak ettim.
Sevgiler çokça Ustam...
bir çay içip yorumları okuyacak ve kuğuları seyredeceğim sugüzelleri olarak..!
resimdeki güzelleri anlatana hesap kabarık gelsin isterim ben de..!
sevgiselam teşekkürler
Davidoff
Teşekkür ettim, ama hesap için değil. :)
Kuğuları seyredeceğiniz için. Saygımla efendim.
vefalıdostum
Davidoff
Bu havada sıcak çay bir çay ya leyl, bütün deftere :)
TEŞEKKÜRLERİMLE.
Yazınız kısa.. ama ne hoş bir konu seçmişsiniz...! Fotoğraf da çok hoş ..Kuğuların hayatını merak ettiren bir yazı idi..Tebrikler..
Saygı ve Sevgilerimle
Davidoff
Beğeniniz için teşekkür ederim.