- 1641 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Garip Orhan Veli
Yeditepe Oyuncuları “ Bir Garip Orhan Veli” yi seyirciyle buluşturuyor.
Selahattin Onan’ın uyarlayıp yönettiği, Erkan Çelikol’un sahne aldığı oyun prömiyer yaparak seyirciye merhaba diyecek.
Çünkü…
Kent yaşamının sürükleyici rüzgârına kapılıp savrulduğumuz şu yıllarda fark ettik ki; Hayat bizi de sürükleyip peşinden buralara kadar getirmiş. Öyle ki son yıllarda olan olmuş, savaşlar, depremler, binalar, yollar, nükleer felaketler derken biz, bizi biz yapan değerlerimizi tüm bu felaketlerin arasında kaybetmiş, ya da unutmuşuz.
Öyle ki; ne aşklarımız, ne dostluklarımız ne de yaşama olan inancımız eskisi gibi artık. Sabahları yolda yürürken tanımadığımız insanlara bile günaydın demekten korkar olmuşuz… Bir şehir hatları vapurunda, İstanbul boğazını geçerken salep sıcağında bize eşlik eden martıları görmezden gelir olmuşuz. Kaldırımın kenarında sara nöbeti geçiren bir hastanın yanında onu alıp götürecek olan ambulansın kaç dakikada geleceğini düşünürken örneğin kolumuzun altındaki gazeteyi bile başına yastık etmeyi düşünmez olmuşuz. Belki de o gazete kollarımızın arasında hiç dolaşmadı bile.
Çağ değişmiş ve kapitalizmin bize gümüş tepside sunduğu yeni kent yaşamı tarifine hayran olmuşuz.
Doğru çağ değişti; Ev, araba kredisi, çocuğun okul taksiti, yurt dışına tatil derken mekanik hayatlar yaşayan, duyarsız, iş kolik insanlar olmuşuz… Sevdiklerimizle vakit geçirdiğimiz piknik alanları, parklar, sokaklar yerlerini büyük alışveriş merkezlerine bırakmış. Sokakta oynayan çocuklar tabi kaldıysa böyle sokaklar daha kredisini bitirmediğimiz arabalarımızı çizecek potansiyel afacanlara dönüşmüşken…
İşte tamda bu zamanda oynanmalı Orhan Veli… Onca yoksulluğun, garipliğin ve kederin arasında hayatla dalgasını geçebilen bir dalgacı Mahmut, rakı şişesinde bir balık, yalnız bir adam “Bir Garip Orhan Veli” Naifliği, mahzunluğu aksine duyurulmalı tüm ülkeye…
İnsanlara yeniden dinletmeli İstanbul’u şiir tadında ve bir şair edasında…