- 2234 Okunma
- 21 Yorum
- 1 Beğeni
TEBBET YEDA
Allahım.
Uzun zamandır hiç kimselere mektup yazmıyordum. Kimselerden mektup almadığımdan olsa gerek. Kimselerden istediğim bir şey de olmadığına göre ne gerek vardı kağıdı, kalemi, zarfı, pulu boşuna harcamaya? Ama bu gün yazmam gerekti. Sen her şeyi gören ve bilen olduğun için de en anlamlısı sana yazmak yazmak olacaktı. Ben de öyle yaptım.
Ey Rabbim.
Senin merhametin de boldur, azabın da? Rahman ve Rahim olan da sensin. Şiddetli azap verici de.
Tüm mahlukata sunduğun bunca nimetin senin Rahman ve Rahimliğinin tecellisi.
İyi de Ya Rabbim.
Azabın nerede? Gazabın nerede?
Beş yaşındaki bir çocuğa tecavüz ediliyor. Cinsel organı kızgın maşa ile dağlanıyor. Ölsün diye merdivenlerden itiliyor.
Ey Allahım nerede gazabın? Niçin gök kubbeyi indirmiyorsun zalimlerin kafasına? Azap meleklerini niçin göndermiyorsun yer yüzüne?
Ey Allah’ım.
Ben, kalbi taş gibi kaskatı bir garip kul olduğum halde ciğerlerim kan ağlarken sen o yüce merhametinle nasıl sabrediyorsun bu zalimliğe?
Ya Rabbim.
Benim elimi kolumu devletimin kanunları, polisi, jandarması, emniyet güçler ya da oralara kadar gidecek maddi imkanlarımın olmayışı bağlarken hâşa ! senin elini kolunu bağlayan nedir ki ebabil kuşlarını gönderip de helak etmiyorsun bu zalimleri?
Ey İsmail’e kıyamayıp da İbrahim’e kurbanlık gönderen Rabbim. İbrahim’e kıyamayıp da ateşe ’’ Sakin ol ’’ diyen Rabbim. İsa’ya kıyamayıp yanına alan, Musa’ya kıyamayıp Kızıl Deniz’i yaran, Yunus’u balık karnında muhafaza eden, Yusuf’u kuyulardan ve zindanlardan kurtaran, Eyüp’ü çilelelerinden hâlas eden Rabbim adını bile öğrenemediğimiz E.K nın uğradığı felaket hangisinden azdı ki sabrettin?
Ey Rabbim.
İndir artık azabını. Gönder artık kıyametini. Kül et artık bu dünyayı. Varsın içindeki nesli tükenmeye yüz tutmuş iyiler de yansın. Nasılsa yanmaktalar E.K ya ve daha nice E.K lara. Her gün yanmaktansa bir kerede yanar giderler.
Ey Rabbim.
El açıp da yalvaracağım senden daha kudret sahibi bir varlık yok. Göster Ya Rab kudretini.
Seri-ül Hisab ( Hesabı çabuk gören ) olduğunu göster Ya Rab.
Sen her şeyi gören, işiten ve bilensin. Bizim bilmediğimiz ne hesapların vardır senin. İsyanımı affet Allah’ım.
TEBBET YEDA ( ELLERİ KURUSUN )
YORUMLAR
merhaba arkadaşım bu vahşeti okumak tvlerde seyrederken kanım donuyor inan bana istiyorum ki o an o canıleri bana versinlerde o minicik yavrulara edilen eziyet nasıl olurmu onlara o acıyı yaşatmayı çok isterim öldürmek değil ölüm onlar için inan kurtuluş olur bazen bende isyan ediyorum allahım af etsin ama neden o anda o canavarları taş etmiyor buna bir türlüde aklım yetmiyor cehennem ateşi bile az o canavarlara hemde çok az dilerim acılarım en kötüsünü yaşarlar başika ne diyeyim ölemesinler okurken içim parlanadı arkadaşım offfffffffff
..........Değerli kardeşim , ilahi adalet diyor , buna da inanıyoruz inanmasına da , yazınızda çok net ifade ettiğiniz gibi , Yüce Allah ın erişilmez gücü ve kudretine olan inancımız gereği , bu kadar adi , bu kadar acımasız ve iğrenç kötülükleri yapan mahlukların , Yüce Allah tarafından hemen oracıkta hak ettiği cezanın verilerek helak edilmesini de biz yarattığı kulları olarak bekliyoruz haklı olarak ...
..........Sabır da , neye sabır ? Biz kul olarak bu adiliklere isyan ederken Yüce Rabbimizin , bu adi mahlukata , yaşam süresi vermesi ve yarattığı insan neslinin böylesine ağır yaralar almasına da seyirci kalmasına isyan ediyoruz ... Bu tür yaratıkların asla ve asla , ceza yasalarımız ile hak ettikleri cezaları almayacakları hepimizce biliniyor ... O halde Yüce Allah hemen yanına almalı ve gerekli cezasını da o anda şiddetli biçimde vermelidir... Samimi düşüncem bu dur...
..........Basit kullarından biri olarak da eğer Rabbim bu sesimi duyuyorsa , artık bu acımasız adi şerefsiz mahlukları anında cezalandırsın ve yanına alsın diye de resmen teklifimi sunuyorum Rabbime ... O her şeyin en iyisini bilen dir ... Ama , yine de , rekabetin olmadığı bir ortamdır, tek Allah dır , rakibi yoktur , rekabet yoktur diye de , bu kadar da sabır göstermesin diyorum haddim olmayarak elbette ...
..........Kaleminiz ve insan yüreğiniz var olsun.Sağ olunuz kardeşim...
..........Selam ve saygıyla ...
Mert YİĞİTCAN tarafından 1/11/2012 12:16:04 AM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
Sizin yazdıklarınızı ,Allah'a şikâyetlerinizi ben de yapıyorum.yarabbim neden bu insanların neden oracık
ta hesaplarını görüvermiyorsun diye .Neden senin yüceliğine büyüklüğüne bizim ermiyor.ve şu cevabı
veriyorum.o bizim irademize karşı çıkmıyor, sadece bu yaptığımız kötülüklerin cezasını yine kendimizden
çekeceğimizi biliyor. Yoksa onu oracıkta büzüştürmeye gücü yetmez mi ? Bazı şeylere bizim küçük
aklımız ermiyor. O pisliği, kötülüğü yapan insan, yaşasa nasıl bir gönül rahatlığında yaşayacak.
O büyüktür,bize süre verendir. Bu sürede düzelmemizi bekler..
Selâm ve saygılar..
sami biberoğulları
Evet Yüce Yaratanımız bize süre veriyor. Sabırsız davranıyoruz. Bir an önce görülsün hesap istiyoruz ve dediğiniz kibi küçücük aklımızla srrını anlayamayacağımız hikmetlerden sual etmeye kalkıyoruz.
Tekrar teşekkürlerimle selam ve saygılarımı sunuyorum.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Sağlıklı olmayan o kadar ruh var ki maalesef derin yaralar bırakıyorlar topluma. Çok üzgünüm ben de. Teşekkürler hassasiyetiniz için. Saygılarımla.
sami biberoğulları
Saygılar benden.
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
Yazınızı kaleminizle değil,yüreğinizle yazmışsınız,duyarlı bir yüreğin sesi,o kadar içiniz yabmış ki kalem kayıvermiş kağıdın üstücde.Benim de yüreğim yandı,hem eğitimci hen de anne olarak .Bu kadar minik bir yavrunun acısı tarif edilemeyecek bir şey.Bu nasıl insanlık,vicdan?Sorsalar,Elhamdülüllah müslümanım diyecek,hayvan bile yavrusuna sahip çıkıp kollarken bunların yaptıkları akla hayale sıgacak gibi değil.Maalesef haberlerde bu tür olayları duyuyoruz,17 aylık bir bebeğe tecavüz eden bir adam!)ve buna göz yuman annesi ,ekmek param yok deyip 12 yaşındaki kızını 5 tl'ye satan bir başka anne daha,Kanından,canından bir varlık üstelik bir anne bunları yapan.Şeriatı gel de arama bu durumda,hiç bir kanun maddesi,cezası bu ayıbı,utancı karşılayamaz.Yazının başlığı harika,konuyla öylesine örtüşmüş ki, iki kelimeyle temayı vermişsiniz.
sami biberoğulları
Maalesef köpekleri salıverip taşları bağlıyoruz hep.
Selam ve saygılarımla.
Seri-ül hesabı ben de istiyorum...
Şu kısa yaşamımda, kendi beynime göre bunu hakeden o kadar çok kişi gördüm ki...
Ama halen hiçbirisine hiçbir şey olmadı...
Kafam bozuluyor buna...
Bir de hakedenler yansın öğretmenim..
Ötekilerin günahı ne...?
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
işte şimdi diyorum ki..
şeriatın gözünü seveyim...
alacaksın o dayıyı köy meydanına..
ibreti aleme ders olsun diye....
.......
....i
....
selamlar...
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
İnsan olarak duygularına ortak olurum hocam,Allah da biliyor içindeki duyguları.Sur a üflendikten sonra görülecek hesapları.Tebrik ederim saygılarımla.
sami biberoğulları
Çok teşekkürler. Selam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
Roza
Siz de hep var olun..
sami biberoğulları
Oysa bu güne oldukça komik bir yazı hazırlamıştım. Günümüzü ve gönlümüzü karartanları Allah'ım Kahhar ismiyle kahreylesin.
Çok içlenmişsin hocam, kızgınlığın kalemine yansımış, kızmakta da çok haklısın, ben de senin gibi kin dolmuşum bu tür hayvanlara ama elimizden gelen bir şey yok, gidip o şerefsizi vursalar adam yerine koyulur bir de ceza verirler adalet diye, adalet harcananları geri getirirmi? kıyılan canları geri getirirmi? işte bu adalete benim aklım pek sarmıyor üçbeş gün ceza alır çıkar paşalar gibi yaşar ölen öldüğüyle kalır işte budur adalet.Saygılarımla..
DİLEK YILDIZI
ŞİMDİ NE YAPABİLİRİZ
EN SON KAVGA EDEN İNSANI NE ZAMAN AYIRDIK
EN SON KENDİMİZDEN BAŞKASINI NE ZAMAN DÜŞÜNDÜK
NE ZAMAN CEZA VERMEKTEN ÇOK KAZANMAYI DÜŞÜNDÜK ?
MASUM DEĞİLİZ HEPİMİZ SUÇLUYUZ
YARGIYI CEZAYI HEP BAŞKASINA KESERKEN BİZ NEDEN KENDİMİZİ SORGULAMIYORUZ...
BI DOĞRULAR HEP KÜFREDEREKMİ AYDINLIĞA ÇIKAR YADA CEZALARLAMI....
HERKES BİR IŞIK TUTARSA HER TARAF AYDINLANIR...
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
Makedonyalı Şair
Cezalar olmazsa caydırıcılık hiç olmaz.
Ayırma işlerine gelince iki kişi kavga ederken polis dahi ayırmıyor bekliyor kavga bitsin biri ölsün veyahut yaralansın ondan sonra olaya müdahale ediliyor.
Bu ülkede adalet olsaydı herşey yolunda giderdi beş on yaşlarındaki bir çocuğa sapıklık yapılıyorsa bu da üç beş ayla geçiştiriliyorsa buna adalet diyemem.
Bakın size başımdan geçen bir olayı anlatayım benim oğlum 16 yaşında bir olaya karışmış, kavga etmişler arkadaşları kaçmış, bu yakalanmış kavga ettikleri kişiler tarafından ve ölünceye kadar odunlarla dövülüp öldü diye bir çukura atılmış aylarca kırılmadık kemiği kalmadan tedavi gördü mahkeme davasının beş yıl sonrası davalılara verilen ceza devlete bin tl para cezası ödemeleri devlete ödenen bin tl cezamıdır bunun karşılığı şimdi sorarım DİLEK YILDIZINA..
BUMUDUR ADALET..SAYGILARIMLA..
sami hocam ben bu haberi okudum sen çoşmuşsun hemde çook....ve bence denizlere aşmışsın bu nokta virgül harf eksikliği değil mana derinliği ben sana DUR demezsem eğer sana da ortak olurum...onun için DUR LÜTFEN. mana alemine seni çağıran bir günahkarım belkide dur lütfen...
İyi de Ya Rabbim.
Azabın nerede? Gazabın nerede?
ONU SORGULAMA...O BİZDEN BÜYÜK VE BİLENDİR...
Ey Allahım nerede gazabın? Niçin gök kubbeyi indirmiyorsun zalimlerin kafasına? Azap meleklerini niçin göndermiyorsun yer yüzüne?
O ADALETİNİ İNDİRDİĞİNDE SAMİ HOCAM SEN VE BEN VE DİĞERLERİ UN UFAK OLUR O Kİ NE ZAMAN NEYİ İNDİRİR BİLİR.....
Ben, kalbi taş gibi kaskatı bir garip kul olduğum hEy Rabbim.
İndir artık azabını. Gönder artık kıyametini. Kül et artık bu dünyayı. Varsın içindeki nesli tükenmeye yüz tutmuş iyiler de yansınalde ciğerlerim kan ağlarken sen o yüce merhametinle nasıl sabrediyorsun bu zalimliğe?
O Kİ NEYİ NASIL YAPACAĞINI BİZDEN İYİ BİLİR ONA YOL GÖSTERME....
Seri-ül Hisab ( Hesabı çabuk gören ) olduğunu göster Ya Rab.
O Kİ NEYİ NE ZAMAN GÖSTERCEĞİNİ BİLİR MERAK ETME ÇOŞMA....
sami hocam bu yazıyı okudum iyi niyetlide olsa sen ki harleri imlayı dikkat edensin RABBİMİN bana gösterdiği sahil kafam sana dur dedirti..
O sanrmısınızki havada uçan sineğin hesabını sormaz. O hesabı bilendir....BİSMİLLAH AFFET YARABBİM BURAYA HATALI BİRŞEY YAZMIŞSAM..........
sami biberoğulları
Elbette ki bir arkadaşını, bir dostunu ateşe doğru yürürken gördüğünde ona ''Dur '' diyeceksin. Ağzın var olsun, gönlüne sağlık. Ama bu yazdıklarımı Hâşa Allah'ı sorgulamak, onun işine karışmak ya da ona hâşa görevini hatırlatmak gibi bir şey olarak algılama lütfen. Kelimlere ve kurulan cümleler öyle gösteriyorsa da anlatılmak istenen bambaşka bir şey.
Hallac-ı Mansur, '' Enel-Hak '' derken '' Hâşa..Ben Allah'ım '' demek istemedi. Ama bu iki kelimenin tek tek manası '' Ben Allah'ım '' idi.
İnşallah izah edebilmişimdir.
Allah bizleri sapıtmışların yolundan gidenlerden eylemesin. Amin.
Selam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
Hz Muhammed ( S.a.v ) Hayatı boyunca kendisine yapılan onca zulüm ve işkenceye karşı hiç kimseye beddua etmemiş ve hiç kimse için Allah'a ( C.C ) ''onları kahret'' diye bedduada bulunmamıştır. Ama yetmiş civarında hafız bir gece baskınında şehit edilince o bile dayanamamış ve katillere beddua ederek Allah'tan intikam istemiştir.
O alemlerin uğruna yaratıldığı bir peygamber. Ben ise günah ve çirkef batağına gırtlağına kadar dalmış bir kul. Elbette ki ben O nun gibi dileyemem. O nun gib isteyemem.
Makedonyalı Şair
Cezalar olmazsa caydırıcılık hiç olmaz.
Ayırma işlerine gelince iki kişi kavga ederken polis dahi ayırmıyor bekliyor kavga bitsin biri ölsün veyahut yaralansın ondan sonra olaya müdahale ediliyor.
Bu ülkede adalet olsaydı herşey yolunda giderdi beş on yaşlarındaki bir çocuğa sapıklık yapılıyorsa bu da üç beş ayla geçiştiriliyorsa buna adalet diyemem.
Bakın size başımdan geçen bir olayı anlatayım benim oğlum 16 yaşında bir olaya karışmış, kavga etmişler arkadaşları kaçmış, bu yakalanmış kavga ettikleri kişiler tarafından ve ölünceye kadar odunlarla dövülüp öldü diye bir çukura atılmış aylarca kırılmadık kemiği kalmadan tedavi gördü mahkeme davasının beş yıl sonrası davalılara verilen ceza devlete bin tl para cezası ödemeleri devlete ödenen bin tl cezamıdır bunun karşılığı şimdi sorarım DİLEK YILDIZINA..
BUMUDUR ADALET..SAYGILARIMLA..
insanlık adına utanç tablosuydu, elbette yaptıklarını ödeyecekler ama burada da en kötü şekilde ödemelerini, ödenmez bile ya isterdim. maalesef yasalar caydırıcı değil,idam kalkmamalıydı.
DİLEK YILDIZI
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
kanım dondu!!!!!!!!!!içime almayayım diyorum şu ''nefreti''
gel de nefret etme ya rabbim!!!!
sami biberoğulları
Nefret de bir duygudur ve insanlardan nefret edilir. Fakat bu yaratıklar insan değil ki. Dolayısıyla bunlara karşı nasıl bir his besleyeceğimi de bilemiyorum kendi adıma.
Sayfama şeref verdiğiniz ve yorumunuz için teşekkürler.
Selam ve saygılarımla.
Allah (celle celâluhû)’ın kahhâr ismiyle isimlendirilmesi;
Kendinden başka her şeyi Kendi iradesi dışında iş yapmaktan alıkoyması,
İnsanları kendi iradelerince hareketten men etmesi dolayısıyladır.
Hep O’dur galip gelen,
Hiç kimse O’na direnemez ve galip gelemez.
Kahhâr olmanın şartı;
Kendisinden başka bir varlığın asla onu galebe altına alamaması,
Üstün gelememesi,
Her şeyi Kendi galebesi altında tutar olmasıdır.
Bu kahr (üstünlük) mekân ve cihet üstünlüğü değil hâkimiyet ve kudret üstünlüğüdür.
Âlimler; kahır kavramının temel mânâsının boyun eğdirip üstün gelmek (tezlil ve galebe) olduğunu bildirmişlerdir.
Allah (celle celâluhû);
Kendisine üstün gelinmesi ihtimali bulunmayan yani
Mağlup olması, muhtemel olmayan bir müessirdir.
O, her vechile üstün, daima galip olandır.
Zarar O’nun zararı, hayır da O’nun hayrıdır.
Kahrı ve kudreti karşısında her şey ve herkes âcizdir.
Bu isim Allah (celle celâluhû)’ın, mahlûkatına bazen ağır, meşakkatli, üzücü haller verebileceğini ifade eder.
O, verince kimse kabul etmemezlik edemez. O’nun tedbir ve takdiri dışına hiç kimse çıkamaz.
O, kullarda dilediği şekilde tasarruf eden, iradesini onlar üzerinde geçerli kılandır.
O;
İstediğini istediği şekilde yapandır;
Öldürür, cezalandırır,
Rızıkları genişletir, daraltır,
Hidayet eder, dalalete düşürür,
Bağışlar, affeder,
Örter, tehir eder…
O;
Kendisi dışındaki bütün varlıklara boyun eğdirip onlara üstün gelen,
Varlıkların mukadderatını elinde tutan,
Varlıklar üzerinde dilediği şekilde tasarrufta bulunandır.
O;
Varlıklar üzerinde üstünlüğünü ve dilediğini yapan,
Dilediğini yapabileceğini değişik şekillerde gösteren,
Varlıkları içerisinde dilediklerini (zorbaları, azgınları) cezasıyla ezen,
Bütün varlıkların ölümünü elinde tutandır.
O;
İnsanlardan sıkıntıyı gideren ve onların kalplerine ferahlık verendir,
Nasıl ki buna kâdirse, büyük bir azapla kahretmeye de kâdirdir.
O;
Yapılanlardan dolayı hem dünyada yaşarken hem de cehennemde görülmemiş bir azapla kahredendir.
Allah (celle celâluhû)'ın bir insanı kahretmesi hiçbir şeyle kıyaslanamaz,
Allah (celle celâluhû) öyle kahhâr’dır ki hiçbir şey O’nun kudretine iradesine karşı koyamaz,
O’nun iradesine teslim olmayan, kuralarına uymayan bir tek kul veya mahlûk yoktur.
Tek ve Kahhâr olan Allah (celle celâluhû) 'a aittir;
Mülkün, üstünlüğün, güç ve kuvvetin tamamı.
O'nun dışındaki her şey, mağlub ve yeniktir,
O’ndan başkasına dayanan mutlaka mağlup edilecektir.
O Kahhâr’dır,
Kahhâr ismiyle cezalandırandır,
Cenneti “lûtfuyla”, Cehennemi “kahrıyla” yaratandır.
Varlıların dilek ve istekleri dahi O'nun dilemesi altındadır:
"Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz. Gerçekten Allah, bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir"
Mâ yef'alüllâhü bi azâbiküm in şekartüm ve âmentüm ve kanellâhü şâkiran alîmâ./ Eğer şükreder ve iman ederseniz, Allah azabınızla ne yapsın? Allah şükrün karşılığını verendir, bilendir. (4/Nisa Sûresi-147. ayet)
Yevme tübeddelül erdu ğayral erdı ve semâvâtü ve berazû lillâhil vâhıdil kahhâr. / Yerin başka bir yere, göklerin de (başka göklere) dönüştürüldüğü gün, onlar tek olan, kahhâr olan Allah’ın huzuruna çıka(rıla)caklardır. (14/İbrâhîm Sûresi-48. ayet)
Eyvallah...
saygılarımla hocama...
sami biberoğulları
Allah Razı olsun kardeşim.
Yazdıklarınla içime biraz da olsa su serptin. Çok teşekkürler.
Selam ve sevgilerimle.
tan 1919
var olun hocam...
O ki;
her şeyi bilen ve görendir,
işiten ve duyan...
araf suresi 179. ayet. Belhum adal der;
Meali : "işte onlar hayvanlardan daha aşağıdırlar".
bu dünya imtihan alanıdır ve geçicidir,
bu hayvandan daha aşağı olan şerefsizler ahirette kalıcı bir hayvanlıkla karşılık göreceklerdir...
tabi gönül istiyor ki bu dünyadada Rabbimin El Müntekim ismiyle intikamını görmek ve bizi vesile kılmasını istemek, hayvanlar gibi sürmek bu insanlıktan nasibini almamış köpekleri...
o zamanda insan yerine koyup bu adileri ceza kesiyorlar adama,
duyarlı yüreğinize,
kalem tutan elinize saygılarımla...
DİLEK YILDIZI
O ki şimdi cezalanıracak olsa şu an ateşler içinde yanardık..O ki bizi yaratan her kulunu görür ONUN görevini hatırlatmak cüzzilik olur. O ki sineğin kanadındaki rüzgara sahip olan yüce yaradının bildiği vardır O ki hesapsız iş yapmaz damarımızda ki akan kan gibi..bu kin niye HAKK ki biz aciz kullarına bırkamaz ondan gelip ona giderken dacet olunmaz...
ONUN adaletini çağırmana gerk yok O her yerde ben onun IŞIĞI altında yaşarım..Mevlana gibi susup dinle yüreğindeki akan kanı yaradaının sesini orada duyduğunda hikmetinden sen de soru saramayaaksın...cüzzi düşücemiz beynimizdekilerimiz...O yapacağını bilir söylemek cüzzilik...derin vela havle vela guvvete...gerisini tam bilmesemde...her gece ona sığınırım hikmetini bilirim.....EY ALLAHIN KULU SATIRINA SATIR EKLERKEN BANA RABİMİ HATIRLATAN güzel insan bana da du et olur mu ?
sami biberoğulları
Selam ve dua ile.
Cenabı Allah bizden çok daha iyi bilir azabın gazabın nezaman verilip geleceğini ben her şey isıraya koydum der demek ki sırası var isyan yok hocam Allah EK giblerine acısın bizim acımamızla değişmiyor Allah EK ye tecavüz edeni zulm edenicezalandırsın ve odüşüncedekilerideislah etsinki yapmasınlar en önemlisiAllah insanların kalplerini mühürlemesin karartmasın merhamet versin Allah sevgisi ve korkusu versin her şey ondan sual sorulmaz haşa
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Yüce Rabbim verecektir elbet cezalarını. Ama gönül bu işte istiyor ki o ceza ibret-i alem olsun.
Selam ve saygılarımla.