- 1668 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi İşletme Bölümü Öğrencisi Özalp Doğanalp iile...
TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ İŞLETME BÖLÜMÜNÜN AKTİF ÖĞRENCİSİ ÖZALP DOĞANALP “ ÜNİVERSİTEMİZ ÜLKEMİZİN 125. ÜNİVERSİTESİ ARASINDA EN İYİ 30. ÜNİVERSİTESİ OLMUŞTUR . BUNUN DEĞERİNİ BİLELİM” DEDİ
Soru - Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okulları okudunuz, nerelerde çalıştınız?
ÖZALP DOĞANALP- Öncelikle fakültemize kadar gelip benimle röportaj yapmak istediğiniz için, size ve tüm Tokat Gazetesi ailesine çok teşekkür ederim. Çok mutlu oldum.
14 mart 1990 Elazığ doğumluyum. İlköğretim 5. Sınıfa kadar Elazığ Şeker İlköğretim Okulunda, daha sonrasında 6. 7. Ve 8. Sınıfları ise Elazığ Mezre İlköğretim Okulunda okudum. 14 yaşındayken babamın mesleği dolayısıyla Ankara’ya taşındık. Lise eğitimimi Ankara Batıkent Kaya Bayazıtoğlu Lisesi’nde tamamladım. 2009 yılında Gaziosmanpaşa Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme (İ.Ö.) bölümünü kazandım. 2011 yılında tekrar üniversite sınavlarına girerek aynı bölümün normal öğretimini kazanarak 3. Sınıftan devam etmekteyim.
Herhangi bir yerde ücretli olarak çalışmadım ancak 2010 yılında Young Guru Academy’nin (YGA Hayal Ortakları Derneği) üyesi olmaya hak kazandım ve bu derneğin “Oku Düşün Paylaş Projesi” kapsamında Tokat Bedestenlioğlu İlköğretim Okulu’na Yapı Kredi Bankası sponsorluğunda arkadaşlarım Fatmanur KILINÇER ve Deniz GÖKÇE ile yeni bir kütüphane inşa ettik ve tüm bunları gönüllü olarak yaptık. Haftada 2 saat bu kütüphanede özel olarak seçilmiş 12 öğrenciye belirli bir müfredata uygun olarak Tokat Yapı Kredi Bankası çalışanlarının gözetiminde liderlik eğitimi verdim ve yıl sonunda en yaratıcı öğrencimizi bulmuş olduğumuz burs ile 5 günlüğüne İSTANBUL’ da ki Yıldızlar Kampı için Yapı Kredi Bankası Bayramoğlu Tesisleri’ne gönderdik. Daha sonra ben derslerimin yoğunluğu nedeniyle eğitim vermeyi bıraktım ancak bu eğitim arkadaşım Fatmanur KILINÇER tarafından halen Bedestenlioğlu İlköğretim Okulu Oku Düşün Paylaş Atölyesi’nde verilmektedir.
Soru - Neden İşletme? Neden Gaziosmanpaşa Üniversitesi?
ÖZALP DOĞANALP- İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi’ni seçmemin nedeni, bu fakülte mezunlarının bir çok iş alanında şans bulabilmeleridir. İşletme bölümü mezunları ise, daha çok yönetim kademelerinde çalıştığı için herhangi bir kurumun yönetim kademesinde yer almak istediğimden dolayı bu bölümü tercih ettim.
Gaziosmanpaşa Üniversitesi ise aldığım puana göre en iyi öğretim kadrosuna sahipti. Orta Doğu Teknik Üniversitesi URAP Araştırma Laboratuvarı’nın “Üniversiteler 2011 Yılı Akademik Performansa Dayalı Başarı Sıralama” listesinde Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eylül ayına göre 125 üniversiteden 30. Sıradadır.
Soru - Ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin gelişim yolculuğunuza katkıları nelerdir?
ÖZALP DOĞANALP- Tokatlı bir babanın ve Elazığlı bir annenin 2. Erkek çocuğuyum. Annem ve babam devlete uzun bir süre memur olarak hizmet ettikten sonra emekli oldular. Benden 8 yaş büyük ilaç mümessili birde ağabeyim var. Memur kökenli bir ailede yetiştiğimden dolayı, Anadolu’nun birçok yerinde farklı hayatları görme şansım oldu. Bu benim kişisel gelişimimdeki en önemli unsurlardan biridir. Şuan bulunduğum yer ve hayatımdaki birçok şeyi ailemin desteğiyle elde ettim ve onlara çok şey borçluyum.
Soru - İşletme Ve Ekonomi Kulübüne üye olduktan sonra duygularınızda ve kişisel gelişiminizde ne gibi olumlu değişmeler oldu? İşletme Ve Ekonomi Kulübünün size kattıkları nelerdir?
ÖZALP DOĞANALP- İşletme ve Ekonomi Kulübüne (İ.E.K.) 2010 yılında 2. Sınıftayken katıldım. Kulübün ismini önceden duymuştum ancak Düşün Konuş Dinle İletişim Kulübü’nün faaliyetlerinde görevli olduğumdan dolayı İ.E.K.’ de aktif olamadım. İ.E.K. 1999 yılında kurulmuş, ismini birçok yere duyurmuş büyük bir aile. Üniversitemizin tek süreli yayın yapan dergisine sahip ve bu sene dergi işleri ile Basın Yayın Komisyonu Başkanı olarak bende ilgilenmekteyim. Kulüp üniversite rektörlüğünün desteği ile birçok faaliyette bulunmaktadır. Bu sene 3 kez şehir dışında olmak üzere birçok gezi düzenledik. İstanbul Menkul Kıymetler Borsası, Kayseri Saray Halı Fabrikası ve Sivas Dermokil Fabrikası’nı ziyaret ettik. Her ay fakültemizde farklı bir konferans verilmesine aracı olduk. Bunda Prof. Dr. Fatih Coşkun ERTAŞ ,Kulüp danışman hocamız Yrd. Doç. Dr. Süleyman Serdar Karaca ve kulüp yönetim kurulu başkanımız Samet HIDIROĞLU’ nun büyük çabaları bulunmaktadır. Üniversitemiz personeli ve öğrencileri için böyle güzel işlere koştururken belki de hayatınızda hiç edinemeyeceğiniz tecrübeler ediniyorsunuz. Örneğin; kulüp dergisinin çıkması için reklam bulmaya çalıştığımızda, matbaa işleri ile uğraştığımızda kendimizi bir anda küçük esnafın içinde bulduk. Onların hayatla olan mücadelesine tanık olduk. Yaptığımız gezilerde unutamayacağımız birçok güzel anılarımız oldu. Böyle şeyleri üniversite hayatında başka hiçbir yerde yaşayamazsınız.
Soru - Fakültenizin ve Gaziosmanpaşa Üniversitesi’nin gelişimi için neler önereceksiniz?
ÖZALP DOĞANALP- Üniversitemiz az önce belirttiğim gibi ODTÜ-URAP Araştırma Laboratuvarı’nın Eylül ayı başarı sıralaması değerlendirmesine göre 125 üniversiteden 30. sırada bulunmakta ve bu önemli bir başarıdır.
Kendi fakülteme baktığım zaman, derslik sayısının azlığının önemli bir sorun olduğunu görüyorum. 2009 yılında kontenjanların artmasından sonra Maliye bölümü hariç diğer bölümlerimizde öğrenci sayılarımız 80-90 kişi civarında. Fakültemiz şuan tam kapasitede öğretim yapmakta. Bunun yanı sıra üniversitemiz kampusunda sosyal yaşam alanları az olduğu için öğrencilerin boş vakitlerini değerlendirebileceği fazla seçenek yok. Kantinler dışında alış-veriş yapabileceğimiz bir marketimiz yok. Başarı sıralaması iyi düzeyde olan bir üniversiteye yakışır bir kampus görmek bizleri mutlu eder.
Uzun yıllardan beri çözülmesinde sıkıntı çekilen ulaşım sorunumuz var. Ulaşım araçlarının eski olması, kampus içerisinde Kredi Ve Yurtlar Kurumu istikametinde uzun süre dolmuş beklemek vb. gibi sıkıntılar var. Hepsi bir kenara dursun, can güvenliğimiz için toplu taşıma araçlarının yenilenmesi en başta çözülmesini istediğimiz bir sorun. Bu konuda Rektörümüz Sayın Prof. Dr. Mustafa ŞAHİN, Valimiz Sayın Şerif YILMAZ ve Belediye Başkanımız Sayın Doç. Dr. Adnan ÇİÇEK’ in sorunu ortadan kaldıracak çeşitli çalışmalarının olduğu haberlerini aldık. Umarız en kısa zamanda hem araç sahiplerini hem öğrencileri memnun edecek bir çalışmayla bu sorun ortadan kalkar.
Yine kendi fakültemden örnek verecek olursam, son yıllarda Profesör ve Doçent statüsündeki hocalarımız başka üniversitelerde kariyerlerine devam etmek üzere fakültemizden ayrılmaya başladılar. Onların yokluğunu Yardımcı Doçent, Araştırma/Öğretim Görevlisi hocalarımız ellerinden geldiğince doldurmaya çalışıyor ancak kariyerlerinin zirvesine gelmiş olan bu insanların üniversitemizde kalmalarını sağlamak için gereğinin yapılmasını çok isteriz.
Soru- Kitap okur musunuz? Okumak sizi nasıl geliştirdi?
ÖZALP DOĞANALP- Kitapların hayatımdaki değeri büyük. Özellikle Yakın Tarih, Türk Siyasi Tarihi, Eski Anadolu-Orta Asya Tarihi, kişisel gelişim kitapları ve dünyaca ünlü liderlerin yazmış oldukları kitaplar dikkatimi çekiyor.
Kitap okumaya lise yıllarımda ağırlık vermeye başladım. Ankara’da insanların metroda, otobüste seyahat ederlerken kitap okuduklarını görünce çok boş zamanımın olduğunu fark ettim. Daha sonrasında kitaplar olmadığında eksiklik hissetmeye başladım. Okumadan önce olaylara bakış açım, tartışmalarda yaptığım yorumlar çok sıradandı. Şimdi ise bir soruyla karşılaştığımda ya da bir tartışma esnasında vereceğim cevabı birçok açıdan değerlendirip konuşmaya özen gösteriyorum.
Soru - Arkadaşlıkta neye önem verirsiniz? İyi arkadaş seçimi ne kazandırır?
ÖZALP DOĞANALP- Arkadaşlık bana göre aileden sonra gelen en önemli değerdir. İnsan çoğu zaman ailesiyle paylaşamadığı bir derdine arkadaşında/dostunda derman arar. Ancak her dert dinleyen, hayatınıza eşlik eden iyi niyetli olmuyor maalesef. Özellikle gençlik yıllarında, kişilik temellerinin atıldığı dönemlerde yapılan arkadaşlıklar çok önemli. Geleceğe atılan adımlara doğru katkılar vermesinin yanı sıra, telafisi mümkün olmayan kötü sonuçlarda doğurabiliyor. Bende bunu göze alarak, insanlarda öncelikle dürüstlük arıyorum. Bana göre insan, Mevlana’nın dediği gibi ya göründüğü gibi olmalı, ya da olduğu gibi görünmeli.
Soru- Üniversite Gençliğinin Temel Sorunları Neler? Çözümü Nedir Sizce?
ÖZALP DOĞANALP-Ülkemizin uzun yıllardır çözmeye çalıştığı işsizlik sorunu var. Günümüzde işsizlik oranı azalan bir eğilim gösteriyor ancak bu tam anlamıyla hayatlarımıza yansımış değil. Üniversite gençliğinin de en büyük sorunu gelecek kaygısı. “Mezun olunca ne yapacağım?” sorusuna çoğu genç net bir cevap veremiyor. Büyük üniversiteler dışındaki üniversitelerden mezun olan öğrenciler Kamu Personeli Seçme Sınavı’nda şansını deniyor. Başarılı olamayanlar özel sektörde arayışa başlıyor. Ancak son yıllarda yapılan özelleştirme politikalarına rağmen özel sektör, insanları tam olarak mutlu edemiyor. Ülkemizin son yıllarda gösterdiği büyüme oranlarına bakacak olursak, büyüme hızının böyle devam etmesi halinde işsizlik gibi önemli bir sorunun çözüleceği günler çok uzak değil.
İşsizlik dışında bakacak olursak diğer bir sorun öğrencilerin haklarını arayacağı bir platform tam olarak oluşturulmuş değil. Sivil toplum kuruluşları, Siyasi partilerin gençlik kolları vb. kuruluşlar yeterli olmuyor. Ancak son zamanlarda Gençlik Ve Spor Bakanlığı’nın öğrencilerin sorunlarını dinlemeye yönelik olarak yapmış olduğu çalışmalar, ümit verici.
Soru-KPSS Sistemini Nasıl Buluyorsunuz? Sizce Nasıl Olmalı?
ÖZALP DOĞANALP- Kamu Personeli Seçme Sınavı hayatımıza girdikten sonra birçok tartışmaları da beraberinde getirdi. Sınavın zor olduğu, atamaların az olduğu konusunda şikayetler oluyor. KPSS öncesi döneme baktığımız zaman devlet kurumları kendi belirlediği prosedürlere göre eleman alımı yapıyorlardı. Ancak bu alımlarda usulsüzlük yapıldığı söylentileri insanların moralini bozuyordu. Sınavla atama yapılması bu şikayetleri ortadan kaldırdı. Bana göre sistem gayet güzel işliyor ancak istihdam yaratılması konusunda sıkıntı var. Buda sınavların zorluğunu, atama taban puanlarının yüksekliğini ister istemez etkiliyor. Bu sorunun çözümü de ekonomik büyümemize, istihdam oranını artırmamıza bağlı.
Soru - İşsizlik kaygısı yaşıyor musunuz? İşsizlik nasıl aşılır sizce?
ÖZALP DOĞANALP- Bende bölümümdeki mezun sayısı fazla olduğundan dolayı az da olsa işsizlik kaygısı yaşıyorum. Ancak bölümümün güzelliği ise ilk sorunuzda belirttiğim üzere çalışılabilecek iş alanlarının birden fazla olması. Bu, ümitsizliğe düşmeme engel oluyor.
İşsizlik konusu hemen çözülebilecek bir mesele değil. Sebepleri birçok soruna bağlı. Şuan ekonomimizin cari açık sorunu başta olmak üzere sorunları var. Bu sorunların çözülmesinin birçok yolu var ancak kolay değil ve zaman isteyen çözümler. Özet olarak söyleyecek olursam, bir ülkenin yönetim organları yeterli tecrübeye sahip ve istikrarlı olduğu sürece işsizlik, bir sorun olmaktan çıkacaktır.
Soru - Başka Ne Anlatacaksınız?
ÖZALP DOĞANALP- Tokat, 2011 yılında 15 bin 565 kişi ile en fazla net göç veren şehir oldu. 25 bin 430 kişi Tokat’a göç ederken, 40 bin 995 kişi de Tokat’tan ayrıldı. Buna birçok istenmeyen olay sebep oldu. Ben Ankara’da yaşayan bir Tokatlı olarak, üniversite tercih sıralamasında Tokat’ı memleketim olduğu için ilk sıraya koydum. Puanım başka üniversitelere gitmeme yetiyordu ancak tercihimi Tokat’tan, toprağımdan yana kullandım. Tokat Gazetesi’ni eline alıp bu satırları okuyacak olan insanlardan tek isteğim, bir süre sonra Tokat’tan ayrılmayı düşünmesinler. 900 yıllık tarihi, sayısız doğal güzelliği ve nimeti olan bu şehri yüz üstü bırakmasınlar. Tokat şuan zor günler geçiriyor olabilir ancak her şey bitmiş değil. Devlet, sanayileşmesi için Tokat’ı teşvik bölgesi olarak gösterdi ve Üniversite-Valilik-Belediye-Sanayi Odası gibi kuruluşlar çalışmalarına hız verdiler. Bizde Tokatlılar olarak üzerimize düşeni layıkıyla yerine getirelim ve bu şehri tıpkı 200 sene öncesinde olduğu gibi zirveye çıkaralım.
Düşüncelerimi açıklama fırsatı verdiğiniz için siz başta olmak üzere tüm Tokat r Gazetesi çalışanlarına tekrar teşekkür eder, gazetecilik hayatınızda başarılar dilerim.
Asıl biz sana güzel duygu ve düşüncelerinden dolayı Tokat halkımız adına teşekkür ederiz
TURAN YALÇIN-TOKAT
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.