AYRILMAKTAN UZAK
zaman kelimelerle anlatılamayan mutluluk ve hüzünlerin mimarıdır hayatımızda. an gelir çağlayanlardan dokuluruz ve an gelir tum ırmakları birleştiren umman oluruz. ben seni arayan bir buzbulanık ırmak ve sen, sen aktığım yatak. belkı tumturaklı yolları hep denk geldi hayatın; amabir inanç varki içimde sen olacak adı mutluluğun ve senle başlayacak en güzel cümlelerim, senle başlayacak en güzel gün doğumlarım, en güzel gecelerim gülüşünle aydınlanacak.
uzun bir çilenin sonunda tamamlanmış bir ezgisin hayatıma dolan. artık hayat türküsünün notaları oturdu yerine sanırım. ve sansam da sanmasam da yüklemini buldu cümlem, cümlemizin darısı başına denilecek kadar güzel bir lirik söyleyişle. bir anda, ansızın, beklenmedik bir zamanda diyerek tüm eş anlamlı sözcükleri kullanarak en bariz anlatım bozukluğunu yaparak karşıma çıkıvermeni anlatacağım. neden diye sorarsan seni anlatma da zaten tüm anlatımlar bozuk ve anlamsız. artık yüreğim yüklemli iken tüm cümleler yüklemsiz ve dilbilimciler telaşlı. üç noktalı cümlelerle nasıl sürdürülecek hayat diye felsefeciler fikriyatlarını zorlamakta, matematikçiler sayıları anlatamamakta. ve yazık oldu şairlere yüzyıllardan beri sözün gizemini ararken bir deli ben’lik yavuz misali çaldı seni sözlüklerinden ve tüm sözcüklerinden.
süs değildir bu yazılan duruluğa aykırı bir anlatım olsa da,açıktır her ne kadar herkes farklı bir şey çıkarsa da ve yalındır tanımıyla her ne kadar yalınlığın uyuşmasa da ; çünkü yalınlık yalandan uzak olmaktır diye değişecek sana karşı olan aşkla ve aşk olsun bunu kabullenmeyene ki anlasın aşkla dolmanın her şeyi çözmek olduğunu.
velhasıl böyle uzar söz harfler seni anlatmaya başlayınca ya da beni söyletince. söyledikçe söyleyesim gelir, yazdıkça yazasım ve sevdikçe sevesim. biliyor musun bugüne kadar zarf fiil eklerinden ’dıkça’ ve ’ası’nın keşfedilmemiş bir yönü seninle bilinecek artık herkesçe. seninle başladı ’dıkça’ ’ dikçe’ den sonra ’ası-esi’nin gelmesi. yani şu ki güneşi ülkemin: gördükçe göresim, bildikçe bilesim, izledikçe izleyesim, seninle konuştukça konuşasım, seni sevdikçe sevesim geliyor,sana aşık oldukça aşık olasım geliyor. artık gözlerim gözlerini, ellerim ellerini istiyor ayrılmaktan uzak.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.