Tecavüz
O değil de;
’Tecavüz tanımının sınırları genişletildi’ başlığını okuduğumda zahmet eylediniz diye aklımdan geçirirken sınırlarını geliştiren ülkenin ABD olduğunu öğrendim.
Buna göre;
Sadece kadınlara değil erkeklere yönelik saldırıları da tecavüz suçu kapsamına aldı ve kurbanların "direnmesi" şartını ortadan kaldırmış.
Kurbanın "direnmesi" şartı da ortadan kaldırarak, kurbanın rızası olmayan her tür saldırı tecavüz olarak tanımlanmış.
Böylece, kurbanın alkol ve uyuşturucu dolayısıyla etkisiz hale gelmesi, fiziksel veya zihinsel engelinin bulunması ya da yaşının küçük olması gibi hallerde de kendi rızasının olması mümkün olamayacağından, bu durumlar da tecavüz kapsamına alınmış.
Ayrıca, eski tanımda kurbanla "oral" ve "anal" yolla cinsel ilişkiye girilmesi tecavüzden sayılmazken, yeni tanıma bunlar da girmiş.
Milenyumu falan devirdik. Tecavüzü kapsayan şeyler yeni yeni şekillenmeye başlıyor. Hemen sevinmeyin, o da ülkemizde değil... ABD’de.
Bir asır geriden takip ettiğimiz düşünülürse bu süre içinde ülkemizde tecavüzler artarak devam edecek hatta an gelecek kadın suçlanacak. Hatta törelere kurban edilecek.
Hatta size daha somut bir haber aktarayım,
5 yaşındaki kıza üvey dayı tecavüz ediyor,
tecavüzü öğrenen 55 yaşındaki anne...
(Kaynak: Milliyet)
gundem.milliyet.com.tr/uvey-dayi-5-yasindaki-yegenine-tecavuz-etti/gundem/gundemdetay/07.01.2012/1485818/default.htm
Allah belanızı versin sizin!
YORUMLAR
öncelikle toplumumuzun kanayan yaralarindan bir tanesine ithaf edilen yazinizi kutlarım
* evet ülkemiz kanunsal olarak abd den çok geride kalmis olabilir *
* kabul*
ki biliyoruz degil mi sanirim yeni anayasa için vatandas dahi kendi görüslerini meclise bu konuda ilgili birime yazip önermede bulunabiliyor
o degilde
BİZ TÜRKLER
hep kıyıda kösede konusuruz bu gerçekleri asıl acıttan yanıysa bu iste
nasrettin hocanın fil hikayesi meselesiydi sanırım ona benzer...
birde uygarligi dunyaya yayan bir millet olarak acaba neden ayaklarımız uygarsızca yolalmakta gelecege
eger bir ülkede ahlak çöküntüsü yasanıyorsa --
o değilde tv ler gazeteler dergikler acaba neye özendiriyor merak ediyorum
yok değilde
benim atamın ceddimin neslimin geçmişinde neden böle degildi
İDAM VARDI BÖLELERİNİ İPE SALLANDIRACAKSIN Kİ İBRET OLSUN
tabiki alana....
selam ile ( inançsiz bir topluma dogru sürüklenirken dilerim bir an önce kanunsal ve toplumsal uyanis olurda ..)
neyse..
.....Ülkemizde ise 13 yaşındaki kız çocuğuna tecavüz eden soysuz köpek sürüsü " Kızın ken isteği ile cinsel ilişki gerçekleşmiştir." gerekçesi ile kurtuluyor. Bu o minik yavrunun daha o yaşta dilim varmıyor yazmaya ama "hayat kadını" veya fahişe olarak yaftalamak anlamına gelmiyor mu?
... Daha yaklaşık bir yıl önce sözde bir ilahiyat prof.'u, " Dekolte giymek tacize ve tecavüze davetiye çıkarmaktadır." diyerek, tek suçlunu dekolte kıyafet olduğunu dile getirmedi mi?
.....Yazdıkça midem bulanıyor.
.....Çok anlamlı bir konuyu işlediğiniz için kutluyor ve saygılarımla selamlıyorum.