- 819 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
bir çaycının seyir defteri...(19)
babaannemden sonra yaşantısından etkilendiğim şahsiyetlerden biri de halli ninemdir..Bir zamanlar gösterimde olan ince ince yasemince deki nineye benzerdi siması..
bu yapılan ülkenin en yaşlı insanı haberlerinde neyi baz alırlardı bilmem ama halli ninem 1998 de vefat ettiğinde 120 yaşındaydı.Kendisine hanım nine diye hitap edenlerde olurdu ama ekseriyet halli nine derdi ki kimlikte de öyleydi..Kendimi bildim bileli ve anlatılanlara da dayanarak halli ninenin son on yılını oruçla geçirmesi şayanı hayret vakalardandır..Tam dört evlilik yapmış ve sayılarını hatırlamadığım torunlarından biridir annem;üveylerle beraber..
Son evliliğinden olan annemin büyük dayısı hayrettin dayıyla ve onun kızları hatice,netice ve necla ablalarla birlikte otururdu halli nine.. Bayramlarda üvey-öz karışık herkesin toplanması bir orduyu andırırdı, hele ki gelenler aileleriyle beraber geliyorsa..
Halli ninem oruç tutardı tutmasına da evin yemek işlerini hep o organize ederdi..Hamur ve yemek işlerinde ondan çok şey öğrenmişimdir..Bu gün olsun mutfağa her dalışımı bayram gibi karşılar kardeşlerim..
bir dahaki sefere devamla..
YORUMLAR
Halli ninemler bizim oturduğumuz mahallenin orta kesimlerinde oturuyorlardı..Sadece bakkallarımız ayrıydı tüpçümüz ve fırıncımız ortaktı..Hatice ve necla ablalar tuncaydan sonra dünyaya gelen kardeşim elifin ebeliğini yapmışlardır ki halli ninemde bizdeydi o zaman..O gün öyle ani gelişti ki her şey hastaneye gitmeye zaman ve fırsat yoktu..Babam işteydi ve iş hazırda bulunanların imkanlarına kalmıştı..