ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ SİGARA
OKUL-ÖĞRETMEN –SİGARA
Yıl 1970;
Ceyhan’ın Sirkeli köyü ilköğretim okulunda görev yapmaktaydım, henüz öğretmenliğimin ilk yılı idi. Okulda öğretmenlerimden öğrendiğim ve evde babamın sigara içişinden dolayı çektiği sıkıntıları bildiğimden öğrencilerime sigaranın nasıl kötü bir şey olduğunu anlatıyordum. O zaman birleşik sınıflar vardı ve 1-2.sınıflar bir arada ve bende idi. Bende genç ve idealist bir öğretmen olarak öğrencilerimi seviyor ve onları kötü alışkanlıklar edinmemesi için uyarıyordum.
Okulumuzun bitişiğinde bir çiftlik vardı ve sahibi gerçekten değerli bir insandı okulumuzun ihtiyaçlarının büyük bir kısmını karşılıyordu. Bir gün sohbet ederken cebinden bir paket PALMALL sigara çıkarttı diğer öğretmen arkadaşlara ikram etti ben kullanmadığımı söylememe rağmen ayrımcılık olmaz içiyormuş gibi yap(adama kok bari) diye espri yaparak bir sigara da bana verdi. Gülüşerek hep beraber yaktık. Daha sigaradan duman çıkar çıkmaz birinci sınıflardan (ismini vermek istemiyorum şimdi değerli bir görev başında)bir öğrenci koşarak geldi ve bana aynen şu ifadeyi kullandı;
--Hele bi gelsene örtmenim,
Geldim yanına
--Sendemi köyü adam oldun, kötü iş yapıyorsun?
Dedi
O zaman beynime bir kazan sıcak su döküldü sanki o an elimdeki sigara hançer gibi boğazıma saplandı, hem ilk, hem son oldu ve şunu anladım ki çocuklar adeta bir kamera gibi her şeyi kayıt altına alıyor.
Ben hep o öğrencimi içimden gelen en iyi dileklerimle anıyorum.
Şimdi ise üzücü bir olayı her gün yaşıyor ve kahroluyorum, evimden büroma gelirken iki tane Lise(bunlardan birisi kız meslek lisesi olup anne adaylarımızı yetiştiren bir okul) bir ilköğretim okulunun önünden geçiyorum sigara içme manzaralarını gördükçe kime kızacağımı bilemiyorum. Öğretmen arkadaşların sigara içenleri ki büyük bir bölüm gruplar halinde okul giriş kapısı önünde okula gelen öğrenciler bizleri görsün örnek alsın ve hemen sigaraya başlasın dercesine gözlerine baka baka sigaralarını içiyorlar, hele içlerinde hamile bayan öğretmen arkadaşları görmek üzüntümü bir kat daha arttırıyor.
Acaba diyorum; Milli eğitim ve ya okullar sigara içen öğretmenleri için daha insanca; oturarak öğrencilerin gözü önünden uzak; aspiratörlü veya havalandırması olan küçük te olsa bir mekân yapamazlar mı? Bir yandan sigara başlama yaşı ilkokul çağlarına indi derken biryandan da içmeye teşvik eder gibi öğretmenlerimizin durumu, bu ikilem beni kahrediyor.
Öncelikle öğretmenlerimizi ve okul yöneticilerimizi bu konuda bir şeyler yapmaları konusunda öğrencilerimizin sağlık ve geleceği için bir şeyler yapmaya davet ediyorum.
SELAHATTİN ÖLMEZ
YORUMLAR
Öğrencilere sigaranın zararlarını derste anlatmıştım.Bir öğrenci söz alarak siz öyle diyorsunuz ama bir saat önce beden dersinde defteri imza için öğretmenler odasına girdiğimde kokudan rahatsız oldum zor kaçtım dedi.Bir şey söylesem hemen fen öğretmenimiz şunu şunu dedi diyecekler.Arkadaşlar arasında tatsızlık olacak öğrencilerin aradığı da bu.
Ben içiyormuyum diye sordum beni örnek alın deyip geçiştirdim.
Tebrik ederim.Saygılarımla.
gERÇEKTEM GÜZEL VE ANLAMLI BİR YAZI OLMUŞ.öĞRENCİ BİR FOTOĞRAF MAKİNESİ GİBİ ÖĞRETMENİNİN HER ANINI İZLİYOR,BİZLER HER ANLAMDA ONLARA ÖRNEK OLMAYA ÇALIŞIRKEN ÇOK TİTİZ DAVRANMAMIZ GEREKİYOR.BEN HEP DÜRÜST,AÇIKSÖZLÜ,SÖZÜNÜN ARKASINDINDA OLAN,PAYLAŞIMCI BİR YAKLAŞIMI SERGİLEMEYE ÇALIŞTIM.öĞRETMENİN KENDİNDEN ÖNCE ÖĞRENCİYİ DÜŞÜNMESİ GEREKİR,İÇENE DİYE KIZIP,DİSİPLİN CEZASI VERİP SONRASINDA KARŞISINDA PÜFÜR PÜFÜR İÇMESİ YAKIŞIK ALMIYOR.BAKANLIĞIN VE YA HER OKULUN BUNA KENDİNCE ÇÖZÜMLER ALMASI GEREKİYOR.tABİ HER ŞEY SİGARAYLA BİTMİYOR HOCAM,SAYGIYI,SEVGİYİ,EMEĞİN ÖNEMİNİ DE AŞILAMAK GEREKİYOR.gİTTİKÇR NADDİLEŞEN DÜNYADA MEDYANIN DA ETKİSİYLE GENÇLER,BENCİLLİĞE,SEVGİSİZLİĞE,KADİR KIYMET BİLMEZLİĞE YAKLAŞIYOR.yAZINIZ ÇOK AKICI,İÇTEN OLMUŞ,SANKİ O ESKİ GÜNLERİ BİR FİLM İZLİYORMUŞ GİBİ CANLANDIRMIŞSINIZ.