- 946 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
GEMİLERİ YAKIYORUM
Gemileri yakıyorum artık. Olan olsun diyorum daha ne olacak ki? Gökyüzünün altında yazılmadık söylenilmedik başka söz kaldı mı? Acıların ve trajedilerin güzellemesini de okuduk hatta bizzat yaşamadık mı? Gemileri yakıyorum artık. Tadı kalmadı hiçbir şeyin Nereye gideceksin diyenlere cevap veriyorum: Kadınların korkmadığı bir yer bulacağım ya da arabanın yolda kalmasının korkutmadığı bir coğrafya arayacağım. Bulabilir miyim? Bilmiyorum ama her sabah uyanmak istemiyorum ölümlere.
Gemileri yakıyorum artık. İnceldiği yerden kopsun istiyorum. Kısır döngüye dönen yaşamlarda fırıldak ruhların rüzgâra göre yön değiştirmesinden bıktım artık. Isıtıp ısıtıp yemekten bıktım artık lümpen soytarıları izlemekten. Soğudum artık yaşamaktan. Her an her şeye müsait bir coğrafyada hiçbir gerginlik olmasa bile fay hatları gerginliğiyle yıkıyor kerpiçten umutlarımızı. Zenginlerin villa bahçelerinin duvarları çizilmezken öğretmenlerin enkaz altında ölmelerini hazmedemiyorum. Hazım problem var evet işte hazımsızlığım buradan kaynaklanıyor. Başkaldırıyorum azınlığa tutulan çanaklara, gerçekten nasip almamış post modern yalanlara ve reklamlık çekilen fotoğraflara. Proleter kalbim daha ne kadar dayanacak artan mesailere. Kalemim ne kadar yazacak daha bu 21.yy. mağara duvarlarına çizilen ilkel insanlığı…
Gemileri yakıyorum artık. Zamları, linçleri, ağlayanları, bağıranları, saldıranları, gözü yaşaranları gözü yaşartanları görmek istemiyorum. AİHM’e başvurup sevgisizlikten, yoksulluktan ve bu kinden kurtulmak için ‘ötenazi’ hakkımı kullanacağım. Gözlerim, bin yılların kardeşliğinden geldiği ayrılık kavşağında kapanıyor. Zira gördüklerim 21.yy. Gazap Üzümleridir. Üzümleri şarap yapıp mutluluğa sızan atalarımın yanına gitmek istiyorum. Üzüm toplayanların acıklı öykülerini toplayıp Nobel ödülü de alabilirim. Heybemde o kadar bozuk düzen var yani. Ama ben bir bedevi mütevazılığında bir ozan dervişliğinde türkülerimi gömmek istiyorum yarına.
Gemileri yakıyorum her onurlu insan gibi. Kız kardeşini bıçaklayan, anasını doğrayan, arsızlaşan, hırsızlaşan, azgınlaşan ve kutuplaşan bir mahallede oturmak istemiyorum. O mahalle ki bir memleket kadar büyümüşse taşınmaya hakkım yok mu? Tüm sevdiklerim cezaevinde. Onların yanına mı gitsem? Dışarısı açık bir cezaevine dönüşürken. Düşlerin tutsak edildiği bir yerde bedenim özgür olmuş ne yazar.
Gemileri yakıyorum. Zaten hava bile muhalefet edip tuz basmıyor mu yaralarımıza? Hangi gemiye binip hangi ülkeye gideceğim bu mutedil dalgalarda ben de bilmiyorum. Ama bildiğim bir şey var ki; hepimiz aynı gemideyiz ve çoktandır su alıyoruz, açtığımız savaş deliklerinden.
Gemileri yakıyorum çünkü geriye dönecek bir kerpiç evim, bir çadırım ve bir köyüm yok artık. Türkülerim yasak, yaylam yasak. Sokaklarda yoruluncaya kadar yürümek yasak. Tellerin öte tarafı yasak. Uçurtmam gibi düşlerim de takılıyor onlara. Bana kısacası yaşamak yasak Yasalar, yasakları büyütürken koynunda ben hangi özgürlüğe sarılacağım. Düşüncelerim düşerken açık bir manifestoyla başkaldırıyorum. Köpekleşmenin şerefine acılarımızı pazarlayıp satanlar, yüzleri coğrafyamız gibi engebeli hangi anamızın yüzüne bakacak? Tepeden tırnağa sivil olan yüreğimi süzerek bir militan yaratan çanaklar, vicdanlarını da vurulduğum yere mi gömecek?
Gemileri yakıyorum ve yıkıyorum kapital heykelleri. Gözbebeklerimde bir tebessüm güneş görürken karanlığın zincirini kırıyorum. Adı konulamayan bir kavganın kısır döngüsünde barış diye haykırıyorum. Barış ki sahibini ısıran bir köpek gibi dururken kapımızda ben sadece bakıyorum.Umudun işkenceyi uzattığı bir çarmıhta bir çivi de ben çakıyorum.
YORUMLAR
Gemi delik su almaya müsait,ya bu denizden çıkmalı ya da gemileri yakmalı,ya da hep birlikte farkına varmalı geminin yüreğinde kanayan deliğin...Fay hatları da yolunu bulmuş özü varoluşundan öncedir...Fırıldak ruhların kokusunu ensemizde hissettik hep; ama yılmadık hiçbir zaman ve yılmayacağız.Tam vazgeçecekken, bırakmıyor peşini ölümsüz yılmaz ruhlar.
Nasıl vazgeçersin ve nasıl bırakırsın içinde yaşadığın anı habersizce.Etrafını jilet tellerle ören ve ruhlarını cehenneme kapatan varsıl insanlar farkında değil aslında,uyandırmayalım kış uykusuna yatıp horuldayan tüylü yaratıkları.boş ver kendi enkazlarına mahkum olacaklar zaten,uyandırmayalım bit olabilir dostum bitleri de bir o kadar çirkef olsa gerek,kana doymaz yaratıklar misali...Biz ölmeyi de biliriz yaşamayı da...Hiç olmazsa hissediyoruz ölümü ve yaşamayı etrafımız açık,ruhlarımız özgür ve laşkalaşmamış yüreğimiz var ve ölüme dahi meydan okuyoruz var mı bundan daha güzel bir şey.ürkek ruhlu olsaydık peki,ağıldan çıkmayan hayvan misali etrafımız tellerle örülü villalarda kalsaydık ve hiçbir şeyden haberimiz olmasaydı yaşamanın anlamı olur muydu...Bence çok şanslıyız biz;az ve öz yaşıyoruz ölüm daima ardımızda ve çok iyi biliyoruz onu, o ise arkamızda tebessüm ederek izlemeye devam ediyor.İnsan öleceğinin farkında olduğu zaman kısacık hayata özgür portreler sığdırır,kanayan yaramız büyük olsa da tek damla kanımız içindeki binlerce özgür genlerle hayat verecektir, kudurmuş okyanuslara meydan okuyacaktır dostum...umudumuzu hiçbir zaman kaybetmeyeceğiz,ne demiş soren kierkegaard:umutsuzluk ölümcül hastalıktır tam da umudumuz oluverirken ortaya Nietzsche çıkıyor ve diyor ki:umut işkenceyi uzatan hastalıkların en kötüsüdür...dostum biz en iyisi sentez yapalım bu iki düşünceyi, vur kaç taktiği yapalım diyeceğim ama bu da bize yakışmaz ki...Biz en iyisi ne vuralım ne de kaçalım erkek adama yakışmaz ki vur kaç taktiğide ne? biz ölüme meydan okuyalım ya nasıl olsa kaybedecek pek bir şeyimiz yok midye kabuğundan çıkmak için kabuğunu parçalayan özgür ruhlar aleminden başka bir şey değildir ruhlarımız....Güneş belki kuzeyden doğar birgün bekleyelim biz...Gitmek ölümümüzdür.basit bir ruhumuz olsaydı çoktan giderdik veya varsıl züppeler gibi hiçbir şeyden haberimiz olmazdı ne yaşadığımız belli olurdu ne de ruhumuz özgür olurdu ağıllarda yaşayan hayvan misali otumuzu samanımızı yerdik ve pisliğimzle ısıtırdık ruhumuzu ne mutlu bize özgür ruhlarımız var...tek farkımız da bu....
MEHMET HATİP YILMAZ tarafından 1/7/2012 12:00:12 AM zamanında düzenlenmiştir.