- 445 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Ego: Eski Giysi Odası
Anneler gününde annemi ziyarete gittim. Ufak bir hediye aldım. Yüreğim pır pır ediyordu. Annem her şeyi beğenmez; giysi alırsan gider değiştirir; biblo alırsan başkasına hediye eder; para çeki versen mutlu olmaz gibi yığınlarca mutsuzluk göstergesi davranışı vardır annemin. Ben de bu sefer bir dükkâna girip en beğendiğim şeyi seçtim. Neyse anneme vardık; kahve ve çay faslı sonrası hediyesini açtı. Uzun uzun baktı ve bana döndü: “Bunu ne olarak kullanmamı istersin ?" diye sordu. Zihnim derhal eski giysi odasına yöneldi.
Oradan geçmiş anneler günlerine ait bir yığın ıvır zıvır arasından o an’a uygun olanı aramaya başladı. Dağılmaya başlıyordum. Ben müsaade isteyip tuvalete gittim ve kapıyı kapatıp aynada kendime bakmaya başladım. Karşımda duran kadınla aramızda bir sohbet başladı:
-N’apıyosun?
-İyiyim ya sen?
-Sen cevap ver kendini banyoya kapatıp annenden kaçan sensin çünkü.
-Kardeşim sen hasta mısın? Başıma bela mısın benim? Ben değişim yaşıyorum, kendimi yeniliyorum; ne öyle artık anılar arasından fesatlık bulup çıkarmaya çalışıyorsun?
-Ne kızıyorsun ayol sen değişmiş olabilirsin ama ya annen? Bak o aynı yıllardır umutsuz vaka, eh he…
-Bana bak beni deli etme sen sesi bile olmaması gereken bir parçamsın benim. Ben ne dersem onu yapacaksın. Artık işler senin istediğin doğrultu da yürümüyor. Ben nasıl istersem öyle olacak. İşine gelirse...
Tam o sırada banyo kapısı tık tık ’lanır ve annem seslenir: "Kızım içerde misin çayın soğudu ayol. N’apıyosun?"
-Geliyorum anne bir dakika bir şey konuşuyordum.
-Kiminle?
-Egomla anne. Aykut Oğut’un ilk kitabında kalabalık yerdeyseniz tuvalete gidin rahat rahat kendinizle konuşun diyordu. Ben de öyle yapıyorum.
-Sen tuvalette Aykut Bey’le mi konuşuyorsun?
-Hayır, anne egomla, Aykut Bey’in söylediğini yapıyorum.
-Kocan salonda kızım ayıp ben seni öyle mi yetiştirdim. Evli kadın tuvalete kapanıp başka erkeklerle mi konuşur. Ay bir yaşıma daha girdim.
-Anne saçmalama ya birazdan geliyorum, zaten yalnızım anne burası senin evin ne Aykut’u ya. Hay dilim kopaydı salak kafam benim.
-Hah n’oldu canım gördün mü annenle gene kavga ediyorsun ben sana ne demiştim ha? Sen gene eskiye dönersin dememiş miydim?
-Ya kapa şu çeneni tamam mı?
-Terbiyesiz konuşma kızım bir annenin görevi çocuklarını yanlıştan korumaktır.
-Sana demedim anne egoma dedim, yanlış anladın.
-Kızım kaç kişisiniz siz orda? Aç şu kapıyı çabuk...
İşte bir anneler günü daha böyle geçti. Eski giysi odası gene bir anlığına da olsa gündemdeydi. Bundan sonra yazılarımda EGO’ya çeşitli açılımlar getirmeye karar verdim. Şimdilik izninizle eski giysi odasının kapısını kapatıyorum.
Sevgiyle kalın,
Sy
Mayıs 2011